• 9
  • 10
2025-02-15, 11:45
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Jämkning?

Fattiga som tar ett tillfälligt jobb längre bort som de kanske inte vet hur länge de har kommer väl knappast att jämka, man vet ju inte vad man landar på i slutändan. Inte helt enkelt att jämka på det sättet och jag tror inte folk gör det.
Citera
2025-02-16, 09:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag är helt för att ta bort de flesta om inte alla subventioner så jag är helt med dig med spårvagn eller tunnelbanan också. Det ska betala sig själv av de som åker.

Istället för att tramsa och säga att folk som beslutar sig för att på ställe Y får X % i sänkning, eller att person Z som har ett visst beteende får W % i sänkning så är det väl rättvisare och bättre att bara sänka skatten för alla, eller om man nu ska ha bidrag så bör det väl vara behovsbaserat.

Varför ska jag betala din bensin om du har råd att köpa den själv? Helt puckat.

TL;DR
Sänk skatten för alla istället så får folk själva bestämma hur de vill spendera sina pengar.

Hur fick du ihop att bensin.är subventionerat? Fossila bränsle är väl produkter som är högst beskattad av allt. Så hur betalar du för min bensin? Menar du att när de minskade tillsatser av skit i bränslet så det sjönk med någon krona är en skattesubvention?
Citera
2025-02-16, 09:21
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hur fick du ihop att bensin.är subventionerat? Fossila bränsle är väl produkter som är högst beskattad av allt. Så hur betalar du för min bensin? Menar du att när de minskade tillsatser av skit i bränslet så det sjönk med någon krona är en skattesubvention?

Jag menar att du får avdrag på skatten för att elda bensin. Lika vettigt som att jag skulle få det för att spela flipper.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in