Trådstarten är luddig. Vem är det som ska ge något till utlandet? Svenska kapitalägare skickar varje år hundratals miljarder kronor utomlands. Svenska turister tar också med sig miljarder kronor utomlands där de sätter sprätt på dem. Ska du hindra dem från detta?
Eftersom jag är så smart att jag kan läsa ut mening även i det luddigt beskrivna så gissar jag att din trådstart syftar på skattepengar. Men det spelar faktiskt ingen som helst roll, eftersom Sverige är en demokrati. Om väljarna vill ha utländskt bistånd, ska du hindra dem från att få detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Tyvärr finns folk som inte får vård pga köer och dör. Det hade kunnat ändras genom att mer ekonomiska resurser tillförs.
Inte nödvändigtvis. Rent generellt beror inte köerna i vården på för lite ekonomiska resurser utan på för lite personella resurser. Det finns helt enkelt inte mer vårdpersonal att anställa. Ett sätt som vårdsektorn försöker komma runt det problemet är, ironiskt nog, att värva personal i andra länder eller, med andra ord, att skicka pengar utomlands.