• 1
  • 2
2025-02-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
JD Vance påpekade idag att det största hotet mot Europa finns inom länderna själva; det demokratiska underskottet, bristen på yttrandefrihet och inte minst massinvandringen.
...
Om man jobbar med som hon och tar del av allt som EU globalt hanterar så blir det så här !
Kan då inte tycka saker ur egen synvinkel.
JD Vance pratar sig varm för "Open Source AI" och där kommer det att bli den stora skillnaden om EU-parlamentariker har styrka eller WOKE vänsterhitler människor ska begränsa AI.
Yttrandefrihet är nyckeln till en fungerande demokrati.
Extremvänstern vill skapa AI som inte splittrar och skapar hat
Citera
2025-02-15, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det var bland det mest korkade jag läst på Flashback och det säger inte lite! Först påstår du att Vance inte är påläst och sen skriver du att du inte har lyssnat på talet och har dessutom mage att projicera det på alla andra också.
Ställ ifrån dig vinboxen och gå och lägg dig 😄
Har du lyssnat på talet? Det är 19 minuter långt som man kan utgå från att de allra flesta inte har hört det.

Jag tänker inte lyssna på det har hört jd vance snacka innan så jag vet ungefär vart han står, nu var det första gången han snackar inför en publik som inte är ett hav av röda kepsar man kanske får ta det med en nypa salt

Att snacket inte går hem beror på att han inte fattar att det finns ett konkret hot mot europeisk säkerhetspolitik i form av Ryssland och ett usa som väljer att pissa på sina allierade. Alla fattar att det är ett större hot än islam eller vilka det nu är som han nu är rädd för, det är därför som alla tycker att vance är en jävla idiot, och det är det jag menar med att han är dåligt påläst.

Nu måste alla vänta på att trump ska försöka genomföra sin ickeplan för att fred i Europa, inse att det inte fungerar och kanske isolera sig mer från omvärlden.

Trump och vance har lämnat över världspolitiken till Kina och Ryssland det går inte se det på nåt annat sätt. Det är fan illa när Kina plötsligt är den vuxne i rummet.
Citera
2025-02-15, 09:14
Medlem
det är det klassiska då man har problem inrikes att då fokusera på en yttre fiende för att ena folket

"Attackera motståndaren – skapa ”vi” och ”dem”. Ett av de mest effektiva sätten att skapa en vi-känsla är att peka ut en ge- mensam yttre fiende. "

politikerna tror att vi är en fårskock som behöver vallas i en viss riktning
Citera
2025-02-15, 09:27
Medlem
TS, hur vet du att hon inte håller med? Mycket riktigt säger hon att som svensk politiker recenserar hon inte beslut tagna av svenska domstolar. Vad hon egentligen tycker vet vi inte.
För övrigt tycker jag hon är en av de bättre politikerna i Sverige.
Citera
2025-02-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Drullen Drumpf vill bara få Europa att köpa mer utdaterad amerikansk militär utrustning.

Det är därför som NATO-länder ska höja satsningen till 5%. För att rädda amerikansk ekonomi.

Föreslår att vi ger USA foten och börjar tillverka eget. Europa Först!

Och döp om Kalifornien till The Shores of Sweden.
gå tillbaks till reddit ditt miffo
Citera
2025-02-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Har du lyssnat på talet? Det är 19 minuter långt som man kan utgå från att de allra flesta inte har hört det.

Jag tänker inte lyssna på det har hört jd vance snacka innan så jag vet ungefär vart han står, nu var det första gången han snackar inför en publik som inte är ett hav av röda kepsar man kanske får ta det med en nypa salt

Att snacket inte går hem beror på att han inte fattar att det finns ett konkret hot mot europeisk säkerhetspolitik i form av Ryssland och ett usa som väljer att pissa på sina allierade. Alla fattar att det är ett större hot än islam eller vilka det nu är som han nu är rädd för, det är därför som alla tycker att vance är en jävla idiot, och det är det jag menar med att han är dåligt påläst.

Nu måste alla vänta på att trump ska försöka genomföra sin ickeplan för att fred i Europa, inse att det inte fungerar och kanske isolera sig mer från omvärlden.

Trump och vance har lämnat över världspolitiken till Kina och Ryssland det går inte se det på nåt annat sätt. Det är fan illa när Kina plötsligt är den vuxne i rummet.

om du ska argumentera för din sak kan du väl citera jd vances tal istället för att gå off topic din dumma jävla idiot?

varför gick inte "snacket hem", enligt dig?

du övergår istället till att snacka skit om trump och usa, det är inte vad vance talade om. din dumma jävel
Citera
2025-02-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen

du är dumknullad totalt som ska fråga en annan användare om den har lyssnat på talet när du själv inte gjort det din idiooooot
Citera
2025-02-15, 20:01
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2025-02-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
om du ska argumentera för din sak kan du väl citera jd vances tal istället för att gå off topic din dumma jävla idiot?

varför gick inte "snacket hem", enligt dig?

du övergår istället till att snacka skit om trump och usa, det är inte vad vance talade om. din dumma jävel
Jamendurå du är också en idiot!
Du fattar inte varför det var fel forum att snacka om inre fienden på ett möte om europeisk säkerhetspolitik.

Den stora frågan , elefanten i porslinsrummet om man så vill, är varför är det inte Donald Trump som snackar varför har han skickat jd vance?
Citera
2025-02-16, 19:53
Medlem
Fettsugnings avatar
Här finns inget att se, cirkulera!

Meanwhile in the EU-pit...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto