Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Jag tittar med mina barn men jag blir alltid fundersam hur dessa erfarna låtskrivare får ur sig så kasst material. Hur är det möjligt att de kan skriva så många låtar som ingen behöver höra mer än en gång (finns såklart undantag.
Är detta bara något litet sidohobbyprojekt de håller på med och musik är egentligen en ganska liten del av deras liv och något de pysslar med någon halvtimme i månaden?
Och artisterna är typ samma varje år med någon nykomling. Vill verkligen gemene man matas med samma sörja varje år? Antar att igenkänning är det som säljer!
Sen tycker jag ändå att det är modigt att ställa sig på scen men de kanske är narcissistiska hela bunten?
Tycker alla deltävlingarna borde slås ihop till en. Att dra ut på det blir bara mellanmjölk.
Jag skulle inte titta om det inte vore för familjen.
Melodifestivalen är en isolerad del av Kultursverige där samma artister deltar i Idol, Melodifestivalen och Diggiloo. Live Nation tjänar mycket på tävlingarna och det är inte heller tillräckligt med ett program för att alla Idol-deltagare och andra B-artister ska få chans att bli kända, eller förbli kända och därigenom kunna locka publik till sommarens Diggiloo-turné. SVT får också 6 program som de vet ger stora tittarsiffror.