• 4
  • 5
2025-02-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Det har man väl inte på fonder heller för den delen...

Men du märker ord nu. Historiskt sett så går bostäder upp i pris, precis som att hyror går upp, löner går upp osv.

Om 10 år får han mer än vad han ger nu, oavsett vad man kallar det.
Det är enkelt ekonomi som alla utom du verkar förstå. En fastighet man själv bor i är inte en investering utan en kostnad. En fastighet man äger som andra bor i är en investering. Jag bryr mig inte om du fattar det eller inte.
Citera
2025-02-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det är enkelt ekonomi som alla utom du verkar förstå. En fastighet man själv bor i är inte en investering utan en kostnad. En fastighet man äger som andra bor i är en investering. Jag bryr mig inte om du fattar det eller inte.

Och du fattar inte vad det är som diskuteras samt klarar inte av att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2025-02-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Kommer Wikipedia ge dig pengar nu eller? Jag bryr mig inte om du inte fattar hur en investering fungerar.

Och du hittar på egna definitioner för att du är butthurt i din hyresetta ...
Citera
2025-02-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då får man samtidigt ta bort skatt på kapitalinkomster. Och ett sådant beslut skulle jag personligen välkomna.
Låter smakligt med reservation för att det inte finns något ”måste”. Man har redan tagit bort avdragsrätten på lån utan säkerhet och då ansågs det inte finnas ett ”måste” att ändra någon kapitalskatt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in