2025-02-16, 12:37
Medlem
Jag är en medelålders kvinna med stor smärtproblematik och äter därför cirka 180 mg Citodon om dagen och har gjort under lång tid.

Nu behöver jag gå ner i vikt och har därför köpt Mysimba för dyra pengar. Jag slutade ta citodon och började ta Mysimba och den funkade verkligen på aptiten. Dock står jag inte ut med smärtan och klarar inte av att inte ta citodon. Jag stod ut i 53 dagar utan och de dagarna kan räknas till de värsta i mitt liv. Jag slutade ta Mysimba och började med Citodon igen och tyvärr är även aptiten tillbaka.

Jag vill äta Mysimba eftersom den funkade men jag vet inte om jag vågar kombinera den med den dosen citodon jag äter? Någon som kan eller vet något om detta?

Till saken hör att jag köpt tabletterna för 5000 kr (nätapotek) och jag är sjukpensionär så dessa tabletter har grävt ett djupt hål i min ficka. Jag trodde det skulle vara lättare utan citodon än det visade sig vara och nu sitter jag med nästan 200 tabletter som visserligen fungerar för mig men som jag inte vågar äta och är fattig, tjock och ledsen.

Hjälp tas tacksamt emot! 🙏
Citera
2025-02-17, 07:12
Medlem
MissNyckels avatar
Hör hur ledsen du är 😢

Men vet du att citodon och Mysimba inte skall tas samtidigt? Vad skulle hända?

Antar att du har en läkare som skriver ut citodon till dig, vad hindrar dig från att fråga läkare?

Är du knuten till någon Viktläkare tex Yazen?
Isf. så skulle de kunna upplysa dig.

Mvh 🌸

Citat:
Ursprungligen postat av SnilleochSmak2025
Jag är en medelålders kvinna med stor smärtproblematik och äter därför cirka 180 mg Citodon om dagen och har gjort under lång tid.

Nu behöver jag gå ner i vikt och har därför köpt Mysimba för dyra pengar. Jag slutade ta citodon och började ta Mysimba och den funkade verkligen på aptiten. Dock står jag inte ut med smärtan och klarar inte av att inte ta citodon. Jag stod ut i 53 dagar utan och de dagarna kan räknas till de värsta i mitt liv. Jag slutade ta Mysimba och började med Citodon igen och tyvärr är även aptiten tillbaka.

Jag vill äta Mysimba eftersom den funkade men jag vet inte om jag vågar kombinera den med den dosen citodon jag äter? Någon som kan eller vet något om detta?

Till saken hör att jag köpt tabletterna för 5000 kr (nätapotek) och jag är sjukpensionär så dessa tabletter har grävt ett djupt hål i min ficka. Jag trodde det skulle vara lättare utan citodon än det visade sig vara och nu sitter jag med nästan 200 tabletter som visserligen fungerar för mig men som jag inte vågar äta och är fattig, tjock och ledsen.

Hjälp tas tacksamt emot! 🙏
Citera
2025-02-17, 10:46
Medlem
alprans avatar
Hej! Det är INGEN fara att blanda dom två. Jag kan tänka mig att du haft avtändning för att det innehåller Kodein. Men ska vara absolut lugnt att kombinera. Hoppas de blir bättre.
Citera
2025-02-17, 11:55
Medlem
Jag är oväntat duktig på att sluta med mediciner (usel på allt annat) och får knappt några utsättningssymptom alls förutom SMÄRTAN som jag äter citodon för. Så jag behöver medicinen för att överhuvudtaget fungera.

Jag har inte tagit Mysimba och Citodon tillsammans för jag är rädd att jag ska bli dålig, eftersom det inte rekommenderas. Jag lider av kraftig migrän och vill absolut inte dra på mig något anfall.

Jag har en personlig relation till min läkare som jag gått hos i 13 års tid och skäms för att tala om min övervikt med henne. Så jag får Citodon utskrivet av henne men har köpt Mysimba på nätapotek (med giltigt recept).
Jag är inte knuten till någon viktminskningstjänst. Så här i efterhand skulle jag ju så klart bara kört på ozempic etc men jag tyckte det var så dyrt och jag är som sagt sjukpensionär. Men nu blev det dyrt ändå och tabletterna blir bara liggande…

Finns det någon som har kännedom om vad man har att vänta vid en kombination av preparaten? Minskad effekt av citodonet förstår jag. Men illamående? Ont i magen? Krampanfall? Migrän?
Citera
2025-02-23, 16:48
Medlem
Demyxs avatar
Ligger inte problemet i att Mysimba innehåller Naltrexon vilket blockerar effekten av Citodon? Alltså att de inte är farligt att kombinera men att Citodon inte har effekt om du samtidigt tar Mysimba?

Om jag vore du skulle jag helt enkelt prata med din läkare för att se över vilka alternativ du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in