2025-02-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag förstår. Absolut, hälsan/ohälsan lever vi ju med till våra sista dagar så det är värt sin peng.

Då är bil mer onödiga pengar i mitt tycke då det mest handlar om ett överflöd av lyxiga funktioner och en yta snarare än att det på något sätt främjar hälsan eller att bilar i olika prisklasser inte skulle klara av uppgiften att förflytta sig från A till B.

För mig är en säker bil prioetta och säkerheten brukar ju vara bättre i lite nyare bilar. Kör man mycket bil så är inte heller bra komfort så dumt, även som "lull lull" i form av exempelvis mysbelysning som vi har på panelerna kan vara lite över kill.
Citera
2025-02-19, 18:50
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Håller med ts om sängar.

Pensionssparande. Det räcker i regel inte långt att spara någon hundring i månaden.

Har man en vettig tjänstepension så är privat pensionssparande i regel helt onödigt!
Citera
2025-02-19, 19:20
Medlem
CygneRouges avatar
Alla som nämner solglasögon:

Köp solglasögonen via en optiker, de har bågar från alla bättre designers. Gör en synundersökning och köp solglasögonen med slipade glas. Det är ett universum av skillnad även med bara någon kvarts dioptri.
Citera
2025-02-19, 19:23
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Har man en vettig tjänstepension så är privat pensionssparande i regel helt onödigt!
Ja, men merparten har väl inte en vettig tjänstepension.
Citera
2025-02-19, 19:56
Medlem
Journalistik skulle jag säga. De flesta konsumerar sådan som är tillgängligt gratis. Då blir tyvärr kvalitén därefter.

Jagar klick och likes och utan tillräckliga resurser att gräva ordentligt. "Alla" hamnar i sin filterbubbla och konsumerar för att få sin världsbild bekräftat.
Citera
2025-02-19, 20:14
Medlem
sillynamnams avatar
Kvalitetskläder. OK att unga vill hänga med i modet och byta stil varje säsong. Men om man är över 30 kan man satsa på snygga, tidlösa kläder som kostar lite mer men håller länge.
Citera
2025-02-19, 22:18
Medlem
1. Gymkort/sportmedlemskap

I vissa sparråd står: skippa gymkortet du kan göra armhävningar framför TV:n. För de flesta är det omöjligt att få träning gjord om man inte går till sitt gym, padel-hallen etc och sätter av aktiv tid för detta. De där seten med armhävningar framför TV:n blir för de flesta de där 5 st armhävningar man orkar vartannat år.

2. Skor

Obekväma skor förstör fötterna.
Fula skor med hål i skrämmer bort alla vackra kvinnor och respektabla män.
Det är såklart totalt onödigt med dyra designerskor, jag pratar om hela, rena samt adekvat passform.
Citera
2025-02-21, 08:25
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Journalistik skulle jag säga. De flesta konsumerar sådan som är tillgängligt gratis. Då blir tyvärr kvalitén därefter.

Det bästa för en människas välbefinnande måste väl ändå vara att inte konsumera någon journalistik överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in