Citat:
Ursprungligen postat av
Tegan-Freely1
Man har inte levt och blir gammal och vis om man inte testat gränserna men bara vi med hyffsad mängd iq klarar av att se våra begränsningar och kan behärska oss att sluta innan det roliga blir en last istället för just vad det är ment att vara.
Har läst lite i din tråd och jävlar vad bra läsning alltså!
Jag lär med största sannolikhet passera kap verde innan en passage så då hörs och ses vi definitivt!
Dom svenskar som lirar ekorrhjulet kan få fortsätta med det dom är för feg och för blinda för att förstå bättre ändå och verkar nöja sig med det dom gör, klagar man så vänder jag direkt om det inte är konstruktiv kritik.
Lev livet man så ses vi en vacker dag all lycka i livet önskar jag dig!
Tack!
Jag vet ju inte hur länge jag blir kvar här men förhoppningsvis väldigt lång tid.
Nu skall jag till Sverige innan sommaren och stanna och jobba ihop lite mer pengar för att sedan åka tillbaka.
Drömmen vore att fixa någon verksamhet här man kan leva på.
För mig lockar det inte att korsa Atlanten annat än att I så fall segla vidare västerut men alla är olika. I princip alla som seglar hit skall korsa, jag och några andra har stannat.
Min filosofi är att stanna när man trivs och dra vidare när man tröttnat. Att bo på en båt är helt underbart ur den synvinkeln, man är alltid hemma, man förändrar bara sin utsikt.
Jag och sambon tröttnar ibland på Mindelo, då seglar vi till en annan ö några veckor tills vi längtar tillbaka.
Nu skall jag ta med henne till Sverige I sommar och dey skall också bli kul. Skönt att komma tillbaka lite till rutiner och disciplin och ännu roligare att visa henne Sverige, tänkte släppa in henne på Ikea och se vad hon tycker. 😆
Vem vet? Du kanske träffar en exotisk kvinna någonstans och stannar.
Planer är värdelösa men planering är viktigt. Jag gillar att ha en plan eller en idé men samtidigt vara öppen för förändringar, båtlivet möjliggör ju det, man får bara se till att hålla sig borta från vissa områden under orkansäsongen o s v.