• 1
  • 2
2025-02-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Inte nödvändigtvis räcker med att man når ett rus för att snea, det är en väldigt opålitlig drog. Vet av personlig erfarenhet och sett andra må riktigt dåligt av väldigt lite. Det dyker upp trådar här stup i kvarten om hur dom snear. Finns också en samlingstråd på nästan 900 sidor om det. Vissa har ju rökt länge och utvecklar problem senare. Men folk påverkas olika
Rekommendationen för nybörjare är att ta ett bloss och vänta ca 10-20 minuter. Känns det ok efter det så kan man ta ett bloss till. För folk som kan detta så kan en joint räcka till 2-3 tillfällen. Största anledningen till att dom snear är pga nojja innan bruket. Vet man om att det finns mental ohälsa i släkten så bör man vara försiktig.

Sedan är det mindre än 0.5% av alla cannabisbrukare som råkar ut för någon psykiatrisk problematik.
Citera
2025-02-19, 12:18
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Rekommendationen för nybörjare är att ta ett bloss och vänta ca 10-20 minuter. Känns det ok efter det så kan man ta ett bloss till. För folk som kan detta så kan en joint räcka till 2-3 tillfällen. Största anledningen till att dom snear är pga nojja innan bruket. Vet man om att det finns mental ohälsa i släkten så bör man vara försiktig.

Sedan är det mindre än 0.5% av alla cannabisbrukare som råkar ut för någon psykiatrisk problematik.

Har du någon länk/källa på det med 0,5% ? Skulle vara intressant att läsa
Citera
2025-02-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Har du någon länk/källa på det med 0,5% ? Skulle vara intressant att läsa
Självfallet: https://www.nature.com/articles/s413...-02112-8#Sec15
Citera
2025-02-19, 13:32
Medlem
moshans avatar
Softa lite broshan! Weed är inget för fegisar!
Citera
2025-02-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Jag hade alltid svårt för att uppskatta ruset i tillsammans med umgänge...förutom en snubbe som det oftast klaffade med - men jag njöt alltid fullt ut när jag var själv...cannabis är ett perfekt rus, i ensamhet, bara då jag vill ha det, typ...finns ingen mening att ta opiater äns, när man like gärna kan röka på..

Testa odla själv under nån 400kr lampa - sån med vanlig sockel - och prova odla en strain som heter "Early Girl", och odla den inte för att nå en så potent styrka som möjligt, ta den tidigt...

Dagens röka är på tok FÖR STARKT...

Om man tar den tidigt så innehåller den ännu mindre mängd CBD och annat som hjälper mot just det paranoida. Det viktigaste är alltid att inte röka för mycket om man har lätt för att få den paranoida känslan.
Citera
2025-02-20, 17:37
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Om man tar den tidigt så innehåller den ännu mindre mängd CBD och annat som hjälper mot just det paranoida. Det viktigaste är alltid att inte röka för mycket om man har lätt för att få den paranoida känslan.

Jaha, det visste jag inte...men, även att jag hört på en youtube video att det ska vara MER CBD i cannabis som odlas ute, alltså under solen, stämmer det??

ETT LITET BLOSS - det var alltid det jag körde på. Hände väll att man helt delade en pipa nån gång, med nån, men då minns jag att det alltid var ganska intensivt - det intesiva ruset kan man vara utan..,minns en gång då jag delade en STARK pipa hos en kille efter jag druckit en flaska vin-- icke att rekomendera!

ETT LITET BLOSS!
Citera
2025-02-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Jaha, det visste jag inte...men, även att jag hört på en youtube video att det ska vara MER CBD i cannabis som odlas ute, alltså under solen, stämmer det??

ETT LITET BLOSS - det var alltid det jag körde på. Hände väll att man helt delade en pipa nån gång, med nån, men då minns jag att det alltid var ganska intensivt - det intesiva ruset kan man vara utan..,minns en gång då jag delade en STARK pipa hos en kille efter jag druckit en flaska vin-- icke att rekomendera!

ETT LITET BLOSS!

Det är mer relavant vilken strain man kör än hur man odlar. De lampor som man använder nu för tiden är väldigt likt naturligt solljus.. var ett tag sen jag rökte men rökt i 20år dagligen tidigare så det var mycket fullpackade dubbelhinkar där i slutet för att få någon effekt alls. Lite dyrt i längden och lungorna tog bra med stryk så därför ett längre uppehåll för stunden.
Citera
2025-02-20, 21:11
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Det är mer relavant vilken strain man kör än hur man odlar. De lampor som man använder nu för tiden är väldigt likt naturligt solljus.. var ett tag sen jag rökte men rökt i 20år dagligen tidigare så det var mycket fullpackade dubbelhinkar där i slutet för att få någon effekt alls. Lite dyrt i längden och lungorna tog bra med stryk så därför ett längre uppehåll för stunden.

GOOD FOR YOU! Jag sitter i rättspykiatrisk uppenvård själv, så det är 2 år nu sän jag rökte - och dom gångerna, för 2 år sän, så rökte jag en LÖJLIGT LÅG DOS, typ en större smula bud..

Men jag tror jag nån gång i framtiden, kan dock dröja länge, men när jag hittat mig själv fullt ut, och tomorrow har blivit yesterday, så att säga - DÅ kanske jag kan röka lite av mitt super-svaga weed, för jag vet av erfarenhet att cannabis gör UNDER FÖR NERVERNA och mer eller mindre BOTAR ÅNGESTEN jag har...
Citera
2025-02-20, 22:05
Medlem
DamnDiddies avatar
Man kan även tillägga - att om man inte kan bemästra den ÄDLA KONSTEN att bara släppa taget och bara vara, alltså bara låta sig dras med strömmen och SLÄPPA ALLT - DÅ kan man inte få ut det mesta med ett cannabis rus - man MÅSTE kunna starta den meckanismen i hjärnan, den som gör att man kan bara leva i det ytliga och inte bli skräckslagen av alla tankar - bara sluta tänka så jävla mycket...det är mycket enklare att bara-finnas-till i stunden om man ÄR ENSAM I SITT PERSONLIGA SANKTUM...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in