• 1
  • 2
2025-02-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
och detta företag upphandlar stockholm, var det inte samma företag som uppmande sina anställda att sno grejor från akuten eftersom företag själva inte hade något, som körde utan utbildad personal osv? dessa upphandlingar där lägsta budgivaren lägger ett bud verkar inte funka, ändå så pågår det år efter år

Ja, det finns en tråd från 2019 där personalen var tvungen att sno från sjukhusen. Dom kör tydligen en taktik där att lägga sig så lågt som möjligt och dra in på allt nödvändigt. Sparka människor som dom inte gillar för att sedan kräva dom på pengar.
Citera
2025-02-18, 17:01
Medlem
Region Stockholm kräver Premedic på en miljon kr för att de haft obehörig personal i sjuktransporterna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...iga-skoterskor
Citera
2025-02-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad snackar du om? Man får inte alls begära sjukintyg från första dag om man inte inte har speciella skäl. Speciall skäl är då om man ofta är sjuk.

Att man blivit uppsagd och avskedad betyder exakt samma sak. Man får inte jobba kvar helt enkelt och man kan inte bara säga upp folk som är fast anställd. Varför kan du läsa om i artikeln.

Dom har brutit mot så många regler det här företaget så det finns inte.

Det där med Aftonbladet har du visligen rätt i men det är något helt annat. Nu utgår jag från att deras artikel stämmer.

Du påstår att man inte får begära sjukintyg från första dagen. Nu skriver du att man kan göra det om det finns speciella skäl. Så du medger alltså att du hade fel och att man kan begära sjukintyg från första dagen?

Nej, att bli uppsagd och att bli avskedad är två olika saker.
Uppsagd kan du exempelvis bli på grund av personliga skäl eller att det råder arbetsbrist.
Här har du en uppsägningstid som kickar in.

Avskedad blir du när du grovt misskött ditt arbete, till exempel att du snor saker på jobbet. Här råder ingen uppsägningstid utan du får gå på dagen.

Så vilket är det, är personen avskedad eller uppsagd?

Jag vägrar stödja Aftonbladet och jag klickar inte på deras länkar.
Varje gång någon klickar på deras länkar så tjänar de pengar.
Bara landsförrädare stödjer denna skitblaska.
Citera
2025-02-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du påstår att man inte får begära sjukintyg från första dagen. Nu skriver du att man kan göra det om det finns speciella skäl. Så du medger alltså att du hade fel och att man kan begära sjukintyg från första dagen?

Du får inte ha det som generell policy, det var vad Premedic uppgetts ha haft.

För enskilda anställda då det finns särskilda skäl och det är meddelat i förväg, ja. Men inte annars.
Citera
2025-02-19, 23:41
Medlem
killawifes avatar
Jag läste om detta med. Ett sinnessjukt och regelvidrigt anställningskontrakt. Och man undrar fan varje dag hur dumma man får vara egentligen med att hålla på så här? Vad tror de att resultatet nu blir av detta? INGEN kommer att vilja ha med detta företaget längre och de förlorar sina kontrakt. Och varför? För lite småpengar. Så otroligt korkat. Och hade en arbetsgivare gjort så mot mig så hade det kostat dom en bra bit mer än 17 papp i förstörda inventarier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in