2025-02-19, 16:34
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej, detta är ett försök från dig att slinhra dig från det faktum att du saknar bevis för dina påståenden.
Du intalar dig det ja.

Som sagt är det helt okej för mig att det gör det.
Citera
2025-02-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du intalar dig det ja.

Jaså? Intalar jag mig bara det utan att det är sant? Härligt! Visa då upp bevis för allt det du påstår.

Detta är vad du påstår:
Ukraina lät pedofilorganisationer (ett ord) att sköta sin människosmuggling i Ukraina, att Ukraina är världens mest korrupta land, att Ukraina tillät terrorister att få fritt spelrum och att Ukraina tillverkade biologiska virus.
Citera
2025-02-19, 18:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jaså? Intalar jag mig bara det utan att det är sant? Härligt! Visa då upp bevis för allt det du påstår.

Detta är vad du påstår:
Ukraina lät pedofilorganisationer (ett ord) att sköta sin människosmuggling i Ukraina, att Ukraina är världens mest korrupta land, att Ukraina tillät terrorister att få fritt spelrum och att Ukraina tillverkade biologiska virus.
Så bara för någon inte presenterar bevis för något ör det påhittat med din logik.

Jadu kör du på det spåret.
Citera
2025-02-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Du får notera bäst du vill, ni skriker rysstroll så fort ni blir motbevisade i sakfrågor. Ni klarar inte diskutera på ett forum utan att kalla alla som har olika åsikter för slagord.

Vad kallar vi då alla dom, i den andra tråden som skapades?, vad ska vi kalla er?

Dessa människor är zombi helt enkelt, alla dessa människor är "olika" men skriver utifrån samma logik.
Det är väldigt lätt att reda ut såna även i livet ute.

Egentligen går att inte göra alls något, så blev det... i vänstern man kallar dem så, i Ryssland/andra länder dem bara skrattar åt oss och kallar på eget stil, och både har rätt.

Som ordet "Gayrope", och har man hjärnan på axlarna... så förstår man att det är faktiskt sant, med allt detta woke och andra moment, tillslut man liksom bara anser det som faktum.

Vill inte stå på något sida, jag tänker bara mer bredd än low IQ invånare vilket är största andel i alla länder som finns i världen.

Så man ska ha eget hjärnan på axlar. När något skriker ut "Rysstroll, vänsterntroll, hjärntvättat" är människor som kan inte kritiskt tänka och hålla en konstruktivt diskussion.
Går vi djupare så har vi eget inbördeskrig pågång i landet.
Senast redigerad av Junga21 2025-02-19 kl. 22:05.
Citera
2025-02-19, 22:02
Medlem
Citat:
Så bara för någon inte presenterar bevis för något ör det påhittat med din logik.

Ja, exakt! Och det är inte min logik utan den logiken är etablerad inom såväl vetenskap som juridik. Om man påstår något utan att frambringa bevis så är det inte sant tills motsatsen bevisas. Om du vill vara en snöflinga och tro att du står över detta så visst, men du kommer inte komma långt med dina diskussioner.

Detta är vad du påstår:
Citera
2025-02-20, 06:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du intalar dig det ja.

Dina resonemang ligger på ett barns nivå.

Först påtalar du att JagheterHenrik intalar sig det. Sedan erkänner du att du gör det.

Citat:

Finns det inga bevis så är det högst troligen påhittat eller i varje fall skruvat till den milda grad så det ligger långt från verkligheten.

Du har definitivt aldrig jobbat med någon vetenskap. Det hör jag. För din källkritiska förmåga är värdelös.
Citera
2025-02-20, 11:11
Medlem
Finns det något tips på var jag kan läsa om konflikten mellan Ukraina och Ryssland och hur den startade, som inte är vinklad? Allt i mainstream media är vinklat nu och man får absolut inte ifrågasätta.
Citera
2025-02-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Snarare att man vill lyda Putins minsta vink av diktatoriska påhitt.
Sedan så går det inte att generalisera.

vaccin Ja efter kontroller
HBTQ Spelar inte mig någon roll vill 2 killar umgås blir det fler fruntimmer över för oss vanliga.
BLM neger paroll som majoriteten skiter totalt i.
Massinvandringen är en högerfråga då högern ville få upp arbetslöshets siffrorna för att skrämma arbetare med och använda som påtryckning. Illegal invandring är just illegal och skall hållas efter hårt.

Så åsikterna är mer varierande än vad du vill göra gällande.

Nuvarande regering är farlig för alla som inte har 10 mille på sparkontot.

Väl sagt. Det där narrativet som clownen du citerade försöker sprida är en svartvit bild av verkligheten där man måste välja mellan woke och fascism, men du nyanserar det väldigt bra och jag håller med i det mesta. Jag tog inte covid-vaccinen och jag gillar inte woke-rörelser, dock har jag inget emot icke heterosexuella relationer. I en överbefolkad värld är det snarare en bra sak för mänskligheten att de finns. Jag tänker inte ens gå in på massinvandringsfrågan här i detalj och endast säga att det har drivits på detta sätt för att vara en divide and conquer-strategi och distrahera befolkningen som blir förslavade.

Men världen består inte av rysstroll vs anti-rysstroll. Det finns många fler människor som inte hör till någon av sidorna men som är den stora tysta majoriteten som faktiskt bryr sig om sina länder och välmåendet där, samt världsordningen och den varaktiga freden som vi måste beskydda från dessa extremister och deras patetiska demagoger på toppen som egentligen bara ha makt, och mer makt.

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Finns det något tips på var jag kan läsa om konflikten mellan Ukraina och Ryssland och hur den startade, som inte är vinklad? Allt i mainstream media är vinklat nu och man får absolut inte ifrågasätta.

Jag kan rekommendera youtube-kanalen Kings and Generals. De har de mest detaljerade och också intressanta skildringarna av den konflikten och många andra av världens konflikter. De är också mer objektiva och faktamässiga än någon annan källa jag stött på i alla fall.

https://www.youtube.com/@KingsandGenerals/videos
Citera
2025-02-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita

Men världen består inte av rysstroll vs anti-rysstroll. Det finns många fler människor som inte hör till någon av sidorna men som är den stora tysta majoriteten som faktiskt bryr sig om sina länder och välmåendet där, samt världsordningen och den varaktiga freden som vi måste beskydda från dessa extremister och deras patetiska demagoger på toppen som egentligen bara ha makt, och mer makt.

På vilket sätt gynnar Rysslands agerande i Ukraina dessa mål? Alternativet hade ju varit att både ryssar och ukrainare hade mått bättre, och haft bättre liv, än att leva i krigstider.
Citera
2025-02-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
På vilket sätt gynnar Rysslands agerande i Ukraina dessa mål? Alternativet hade ju varit att både ryssar och ukrainare hade mått bättre, och haft bättre liv, än att leva i krigstider.

Förlåt. Vilka mål menar du?
Citera
2025-02-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Förlåt. Vilka mål menar du?

Fred, välfärd och så vidare. Vanliga ryssar har ju inte gynnats av detta, utan betalat dyrt i form av en dålig ekonomi och en åtstramning av de personliga friheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in