• 3
  • 4
2025-02-20, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Det finns en knapp i botten som du trycker p fr att fortstta med annonsblockerare.

Det r en skrmdump p mina lnevillkor. Det finns inget annat att sga egentligen.
Tack, nu kom jag in. Det kanske var ett tillflligt erbjudande du fick, men som inte gller numera. Sedan ska man veta att "nominell rnta" r rntan utan kostnader som upplggningsavgift och aviavgifter.

Egentligen r det p samma stt med CSN-lnet, att villkoren (rntan) kan frndras ver tid, dock p ett stt som alla kan frst. Tog man ett CSN-ln till lg rnta fr tv r sedan s gller numera den nya, hgre rntan.
Citera
2025-02-20, 13:45
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tack, nu kom jag in. Det kanske var ett tillflligt erbjudande du fick, men som inte gller numera. Sedan ska man veta att "nominell rnta" r rntan utan kostnader som upplggningsavgift och aviavgifter.

Mycket mjligt, har ingen strre koll p deras ln idag. Men det kan ocks ha hjlpt att jag hade hela lnebeloppet och mer p ett sparkonto och lnade fr att vara likvid och inte fr att jag behvde s att sga, men ja, vet inte varfr det gick igenom ifall de inte gr s idag. Vrt ett frsk iaf om man vill.

Ingen upplggningsavgift eller s dock:

Citat:
P Ikano Bank har vi alltid 0 kronor i upplggningsavgift p vra ln. Fakturaavgift tillkommer bara om du vljer pappersfaktura.

Har haft det snurrande p autogiro i snart 2 r. Skulle det brja kosta hade jag bara betalat rubbet direkt men jag har inte haft ngon anledning att betala av det tidigare just fr att det r gratis.

Ibland s lnar det sig med ln fr skitsaker. Jag har tjnat p mitt ln hos Ikano tex och ett CSN-ln r givet tminstone fr mig, s lnge man pluggar ngot som faktiskt betalar fr det framver.

Man vill ha sina pengar schelv, som killen i videon sa r ju helt tappat. Att man kan ha sina pengar sjlv utan att ge dem till banken! Fan, tnk att ingen tnkte p det tidigare. Dalarnas genier briljerar
Citera
2025-02-20, 14:19
Medlem
Tittade p inslaget igen. Det str mig enormt att Mohamed Ismaaciil Shire skrattar och sger att han absolut inte tar studieln, och att det r "rena rnet".

Nu r det fullt mjligt att han har ngon bisyssla som gr att han fr in pengar som rcker, men att det skulle vara "rena rnet" och skratta t det tycker jag visar p att han inte riktigt frsttt. Antagligen likstller han alla ln, och har hrt att sms-ln r "rena rnet".

Tycker jag mig kunna se Mohameds instllning till ln hos en del i forumet, typ nr man diskuterar bostadsaffrer. Mnga som generellt r emot ln, och tycker att de ska betalas av snabbt, istllet fr att se ln som ett finansiellt hjlpmedel.

Vi fr hoppas att han kommer till insikt med vad ln r nr han kommit en bit in i sin utbildning.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-02-20 kl. 14:21.
Citera
2025-02-20, 14:23
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Inte alltid. Tnker p tex Ikano med deras rntefria ln fr Ikea-kunder p upp till 200k med avbetalning p 3 r.

Tricket med sna dr r att de hugger med skyhga rntor direkt ifall man missar ngra betalningar, men frutsatt att man skter sig s r det rntefritt.
Ln av den dr typen r dock alltid kopplat till omedelbar konsumtion. Du fr din mobiltelefon, ditt IKEA-kk, dyra klockan eller vad det nu r men inga pengar. Kass likviditet ska inte f ligga i vgen fr ett kp.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in