Citat:
Ursprungligen postat av
Fjalla
Är trött på att se vår demokrati undergrävas av anonyma trollkonton som sitter i Ryssland. Problemet blir bara större och större, speciellt på x. Varför finns det ingen motreaktion - anonyma vänsterkonton eller andra knäppiskonton. Hade det funnits hade troligen x och andra plattformar tagit tag i problemet.
Hur gör man för att starta sådana? Räcker det med ai och en hyfsad hårddisk?
Vad menar du med "troll"? Att personerna är anonyma, eller använder falska namn och stulna profilbilder? Det är ju inte så svårt att förstå att personer som har åsikter som de kan få Fan för måste göra så, medan de som har de (för tillfället) "riktiga" åsikterna kan stå för dem med sitt eget namn. De "riktiga" åsikterna var länge vänsteråsikter, så vänsterdebattörerna kunde stå för sina åsikter. Nu svänger det för fullt, så det är mycket möjligt att vänsterdebattörerna kommer att börja gömma sig bakom anonyma nick snart.
...och självklart sitter inte alla eller ens en majoritet av alla skribenter som har konservativa åsikter i Ryssland... Det finns uppenbart rysstroll här på Flashback - jag ser sådant - men de skriver inte i trådar om allmänna konservativa åsikter, utan de bedriver påverkan angående Ukrainakriget. Vad jag har sett i alla fall, jag läser förstås inte varenda inlägg i varenda tråd här.