2025-02-22, 18:06
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Det är ju lite däri problemet ligger.

Vilka ska få rösta i valet?

Bara de som bor i Ukrainskkontrollerat område?

Folk som flytt från östra till västra Ukraina?

15% har flytt landet. Ska de få rösta?

Vad händer om vallokalerna bombas, avlagda röstsedlar brinner upp?

Naturligtvis bör det hållas val i Ukraina snarast, men jag har förståelse för tanken att man väljar att avvakta, åtminstone tills striderna har upphört, och man har ett svar på frågorna ovan.

Tack ska du ha för dina frågor för att du var nog faktiskt den första som har skrivit vettigt svar tillbaka.

Och det du tar upp är faktiskt ganska riktiga saker när det gäller vilka ska få rösta jag hade nog tyckt att kanske de som finns de ukrainskontrollerade delarna skulle få lov att rösta.
Självklart även de andra som är utlandsboende.

Men det är absolut ingen lätt fråga jag håller med dig och det var som sagt du är den första som har skrivit bra argument när det gäller inte hålla val.
Respekt till dig för det.
Citera
2025-02-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Nej jag känner väldigt väl till begreppen en muslim är en man som har islamistisk religion.

Så du behöver inte komma här och leka någon slags semantisk expert.
Börja med att skriva vad tror den handlar om och sen dina andra åsikter om vad som är vilket skiter jag högaktligen

Nej muslim har islam som religion. Islamistisk betyder man följer en politisk ideologi baserad på islam.

Precis som en kristdemokrat tror på en kristen politisk ideologi. Men det är skillnad på en kristen och en som följer politisk kristendom
Citera
2025-02-22, 19:21
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Nej muslim har islam som religion. Islamistisk betyder man följer en politisk ideologi baserad på islam.

Precis som en kristdemokrat tror på en kristen politisk ideologi. Men det är skillnad på en kristen och en som följer politisk kristendom

Precis en muslim följer islamistisk läror och inte kristna för då hade ju personen varit icke muslim.
Citera
2025-02-22, 20:43
Medlem
Citat:
Bry dig inte om den fjanten. har tjafsat med hen i årtal och personen vägrar erkänna när hen har fel. Vilken hen har i stort sett allt.

Jag tycker det vara så himla komiskt och roligt att lilla Sverige säger nej när de stora länderna som Ryssland och USA ska fixa fredagen. Lilla Sverige som är så neutrala och duktiga. Eller just det. Det var dom inte längre för de pissade ju bort det när de skulle gå med i Nato för de var rädda för ryssen.

Lilla Sverige med all sin kriminalitet och brottslighet. Majoriteten snart muslimer. Sämst ekonomi i hela Europa. Högst arbetslöshet, flest antal bomber. Men det är de som ska ge USA tips alltså.
Svenskens högmod är då inte att leka med alltså.
Dårarnas paradis.

Law of Ukraine No. 389-VIII dated May 12, 2015 “On the Legal Regime of Martial Law”

Citat:
GUARANTEES OF THE RIGHTS AND FREEDOMS OF CITIZENS AND RIGHTS AND RIGHTS
THE INTERESTS OF LEGAL ENTITIES IN THE CONDITIONS OF MARTIAL LAW
Article 19. Guarantees of legality in terms of martial law
In the course of martial law, it is prohibited:
Changing the Constitution of Ukraine
Changing the Constitution of the Autonomous Republic of Crimea;
Election of the President of Ukraine, as well as elections to
Supreme Council of Ukraine, Supreme Council of the Autonomous Republic of Crimea
and local governments;

Conducting all-Ukrainian and local referendums;
Strike action.
https://www.global-regulation.com/tr...rtial-law.html
Citera
2025-02-22, 23:38
Medlem
Citat:
Precis en muslim följer islamistisk läror och inte kristna för då hade ju personen varit icke muslim.

Nej en muslim följer islamisk lära inte islamistisk. Islamistisk då följer man en politisk ideologi.

Som sagt du måste lära dig skilja på begreppen då dom betyder helt olika saker.
Citera
Igår, 05:42
Medlem
senhackarens avatar
Världspolisen Donald Trump vill alltså att Ukraina ska vanstyras av någon rysskramare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in