• 5
  • 6
Igår, 22:18
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns bröstmuskulatur som håller brösten uppe, och den kan man visst träna. Det vet väl jag som gammal simmerska, och som dessutom fött och ammat två barn!

Jag tror att det faktum att man håller dem instoppade i en påse och konstgjort upplyfta åtta timmar om dagen (ingen sover väl med BH, och de flesta tar av sig den så fort de kommer hem från jobbet) har marginell betydelse för hur mycket huden tänjs ut, faktiskt. Kanske kan det påverka om de är jättestora och -tunga.
Jag sover med bh. De är ganska stora och bollformade. Har alltid varit så. De är inte så hängiga. Jag tror tack vare detta så sitte r bröstvårtan mitt på tutten. De pekar inte nedåt.
Citera
Igår, 22:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Kanske gäller den där studien kvinnor som har fel bh-storlek?

Sedan jag började ha rätt storlek blev jag bättre i axlarna. De är permanent stela, kanske pga användningen av fel storlek, men gör inte ont längre. Som de gjorde innan.

Testa att vara utan BH då! Och träna samtidigt, gärna simning! Man ska komma ihåg att BH:n är ett mycket nytt, mänskligt påfynd. Vi är skapta att bära upp våra bröst med vår bröstmuskulatur och inget annat.
Citera
Igår, 22:27
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Testa att vara utan BH då! Och träna samtidigt, gärna simning! Man ska komma ihåg att BH:n är ett mycket nytt, mänskligt påfynd. Vi är skapta att bära upp våra bröst med vår bröstmuskulatur och inget annat.
Det låter väldigt obekvämt
Citera
Igår, 22:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Det låter väldigt obekvämt

Det beror ju på vad man är van vid. Själv tycker jag att BH är fruktansvärt obekvämt.
Citera
Igår, 22:35
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Det beror ju på vad man är van vid. Själv tycker jag att BH är fruktansvärt obekvämt.
Jag tror du har fel storlek 🙃
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Bröst som ammat barn jämfört med bröst som inte ammat barn är som natt och dag, som två helt olika kroppsdelar.

Något jag hört många tjejer själva säga om sina bröst när de ammat är att de känns "tomma". Den tomheten bör inte "oammade" bröst ha.

Nä stämmer inte på mig
Citera
Igår, 22:52
Medlem
SmegmaFris avatar
Absolut.
Särskilt om dom ammat, kan bli rätt tragiskt,
Citera
Igår, 23:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMars
Japp, jag har en bröst fråga igen…

Kvinnor som är i 40 års ålder och inte har barn, har dom fastare bröst än de som någon gång har ammat barn?

(Nej jag är inte osäker på mina egna bröst, men jag har så många frågor som jag själv inte kan ta reda på utan eran hjälp…)
Kommer inte riktigt ihåg då det var ett tag sen. Men kommer ihåg hur dom var under graviditeten å amningen.

Synd bara att dom inte stannade så som dom var under amningen efter amningen
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in