• 1
  • 2
Idag, 10:32
Medlem
VeronicaMarss avatar
Japp, jag har en bröst fråga igen…

Kvinnor som är i 40 års ålder och inte har barn, har dom fastare bröst än de som någon gång har ammat barn?

(Nej jag är inte osäker på mina egna bröst, men jag har så många frågor som jag själv inte kan ta reda på utan eran hjälp…)
Citera
Idag, 10:35
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMars

Kvinnor som är i 40 års ålder och inte har barn, har dom fastare bröst än de som någon gång har ammat barn?

(Nej jag är inte osäker på mina egna bröst, men jag har så många frågor som jag själv inte kan ta reda på utan eran hjälp…)
Ja mina blev mjukare efteråt
Citera
Idag, 10:38
Medlem
KeligKapybaras avatar
Men jag vet inte om det var graviditet eller om det var amning som påverkade? Jag tyckte inte om amning, jag funkar inte riktigt som andra kvinnor med oxytocin och anknytning osv. Tycker mest det där var trams. Slutade ganska fort och tror mest det var själva graviditeten som påverkade.
Citera
Idag, 10:39
Medlem
kalkryggars avatar
Bröst som ammat barn jämfört med bröst som inte ammat barn är som natt och dag, som två helt olika kroppsdelar.

Något jag hört många tjejer själva säga om sina bröst när de ammat är att de känns "tomma". Den tomheten bör inte "oammade" bröst ha.
Citera
Idag, 10:40
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:

Tror det är skillnad på bröst och bröst, så vet inte om det går att säga något generellt..

Men min exfrus bröst blev hängigare, hon hade ganska stora bröst innan.
Men min nuvarande kvinnas bröst, som var ganska små och fasta innan, blev bara lite större, möjligen lite mjukare med.
Citera
Idag, 10:44
Moderator
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Barn och familj

/Mod
Citera
Idag, 10:45
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Tror det är skillnad på bröst och bröst, så vet inte om det går att säga något generellt..

Men min exfrus bröst blev hängigare, hon hade ganska stora bröst innan.
Men min nuvarande kvinnas bröst, som var ganska små och fasta innan, blev bara lite större, möjligen lite mjukare med.
Det är definitivt skillnad, och går inte att säga utifrån storlek heller.

Har sett att många kvinnor med små bröst har som små tomma skinnpåsar som hänger ned. Bröstvårtorna pekar nedåt. Medan mina som är lite större, som definitivt inte heller är fasta efter graviditeten, ändå är runda bollformade med bröstvårtan i mitten.

Taxöron är väl vad man kallar små hängbröst. Men det ser betydligt värre ut med stora avlånga bröst.
Citera
Idag, 10:48
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Det är definitivt skillnad, och går inte att säga utifrån storlek heller.

Har sett att många kvinnor med små bröst har som små skinnpåsar som hänger ned. Bröstvårtorna pekar nedåt. Medan mina som är lite större, som definitivt inte heller är fasta efter graviditeten, ändå är runda bollformade med bröstvårtan i mitten.
Jo, det är nog stor skillnad mellan individer och inte specifika typer av bröst.
Har sett de som man, iaf rent visuellt, inte kunnat se någon skillnad på iaf. Så det finns nog alla varianter
Citera
Idag, 10:49
Moderator
Maviels avatar
Nu har jag ju ammat så jag kan inte säga hur det är om man inte gjort det. Men mina har blivit mindre. Kan inte säga att jag märkt något på fastheten eller så - men de förändrades helt klart. Upplever att de blev känsligare av amningen också. Jag var ganska storbystad som yngre och nu har jag mindre byst. Iofs är hela jag mindre och snudd på underviktig - så det är väl mer av att allt är mindre också.
Citera
Idag, 10:49
Medlem
Citat:

No woman with child children has Teenager Tits

Nothing beats Teenager Tits
Citera
Idag, 10:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Men jag vet inte om det var graviditet eller om det var amning som påverkade? Jag tyckte inte om amning, jag funkar inte riktigt som andra kvinnor med oxytocin och anknytning osv. Tycker mest det där var trams. Slutade ganska fort och tror mest det var själva graviditeten som påverkade.

Det är ju svårt med amning och det finns en hets kring det där som bidrar till att göra det svårare.

Med mitt första barn var det ett rent helvete. Ammade i 4 månader. Mjölkstockningar, såriga bröstvårtor, ett rent helvete med ett barn som aldrig blev mätt och nöjd.

När jag fick mitt andra barn hade jag bestämt mig för att inte amma av den anledningen - men barnet hade andra planer. När de lade min son på mitt bröst efter förlossningen tog han själv bröstet. Jag helammade honom väldigt länge, utan några problem och det var en helt annan upplevelse.
Citera
Idag, 10:53
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo, det är nog stor skillnad mellan individer och inte specifika typer av bröst.
Har sett de som man, iaf rent visuellt, inte kunnat se någon skillnad på iaf. Så det finns nog alla varianter
Ja så att kvinnor med små bröst skulle ha fasta och kvinnor med stora har hängiga bröst stämmer absolut inte. Innan graviditeten hade jag fasta bröst, och har ändå mindre hängiga än många kvinnor med små bröst.

Men skinnet över dem är mycket mjukare också. Precis som magen är. Så jag tror att blir så när huden har stretchats ut. Alla vet att gravida kvinnors bröst redan från börja. växer flera kupstorlekar. Ofta är det så man märker att man är gravid (tro mig, de gör ont).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in