Igår, 19:21
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det vet jag inte, uppfattade ditt inlägg som att du trodde att stämpelklockor inte längre finns.

Fanns på 80.
Citera
Igår, 19:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fanns på 80.
Vad menar du.
Citera
Igår, 19:25
Medlem
Det absolut värsta är ju att facket inte tycker dom skulle bli uppsagda utan bara fått en varning. För vem är facket bra för? Jävla sosse maffia
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fanns på 80.
Vafan kan du skriva så man förstår?

"Fanns på 80"?

Fanns på 80-talet?

Fanns på 80 stycken?

.... Jävla millenial. Eller så är du en boomer som fått frigång. Gör om gör rätt, ditt jävla skogsorpon.
Citera
Igår, 19:37
Medlem
Van.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Herregud. Cry me a river ditt lata tjänstemannahjon.
Läs din egen text och se vem som gnäller din söndercurlade stolpskott.
Att du blev så kränkt över att det kunde vara dina likar som fick sparken så du fick hjärnblödning.
Om det är mina likar så skiter jag i det. Man får stå sitt kast.

Men vad fan pratar du om?

Du skriver att du står på ditt bög-jobb, sen gnäller du när du hör på radion att folk får jobba hemma.
Det jag undrar är, vad fan har du med det att göra??

Jag jobbar hemma max en gång per månad, men vill gärna göra det mer. Men det är såna som dig, som inte har ett piss med det att göra, som ska sabba för alla andra, på grund av avundsjuka.
Lägg energi på något du har att göra med, fittnylle.

Hemarbete har väl ingenting med tidsfusk att göra dessutom? Är du tappad några gånger som liten eller? Kan du inte läsa och tolka texter?
Senast redigerad av Van.Goat Igår kl. 19:39.
Citera
Igår, 21:47
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcosta
Du är en av de få som är väldigt rätt i det du skriver. Jag känner flera av dom artikeln handlar om. Och vad jag förstod va att en grupp som jobbade kvällar va klara innan de skulle gå hem. De satt ofta av tiden och hade väldigt tråkigt och de skulle sluta 22 tror ja det va. Då kom nån på att släppa hem nån då och då och stämpla ut, de sa själva typ Vi kan väl få flera arbetsuppgifter då istället för att bara sitta där. Detta blev ett system och det finns fortfarande folk kvar på NÄL som gör så här men cheferna har valt ut sina offer och särbehandlat de har inte kollat alla. Tre av dessa erkände. två va nya och förstod ej innebörden i vad dom gjorde. om jag nu förstått rätt. De sa föråt osv men fick ändå gå på dagen. En av dessa erkände allt och ville kanske dra med alla i fallet.... dock gjorde dom fel det är ju så men kanske cheferna som alla är NYA chefer kunde tagit upp på ett möte vad som gäller och vad som kan hända men det har dom aldrig gjort. Dessa nya chefer är inte snälla, de har jagat folk, folk har fått skäll för de tagit en vilopause och de har blivit klockade på raster osv... cheferna trodde att om de behandlar alla som om de va i ett fängelse så skulle allt bli bättre men folk började bli paranoida och må dåligt i stället, slarva och ville inte jobba kvar men man måste ju ha lön... detta påtalades ofta från anställda utan att det gjordes något sägs det och cheferna har inte visat resultatet av arbetsmiljöenketen som gjordes i oktober än....

Den andra gruppen som blev kollad ingår ej i denna gruppen, utan det va högpresterade anställda som i stort sätt aldrig va borta. De började alltid jobba med arbetsuppgifter innan arbetstiden började , men stämplade in efter när dagen började enligt schema. för bästa möjliga resultat för kunden som då är NÄL. Dessa har under alla år ALDRIG fått ett enda klagomål. Under helgerna så fungerar sällan datorn ibland lördagar ibland söndagar, även glömmer stämpla ut. Det har även varit så att går man två och två eller flera ihop så använder bara en person kortet som öppnar dörrar men då anser AG att om inte alla använt korten så har de gått hem. Det finns inga bevis men det skiter dom i. AG har bestämt sig att denna högavlönade och högpresterande lilla gruppen ska butas ihop med den första gruppen som stämplade ut varandra och anklagade dom för att stulit tid pga slarv egentligen mestadels. och manuellt utloggning pga flera olika orsaker. Den andra gruppen har som sagt aldrig stämplat ut varandra och allt jobb är utfört. Inget klagomål från kunden. det är cheferna som vill ha bort dom. de får betala 19500 i lön nu istället för ca 30000...MEN NU, så haglar klagomålen in från kunden att arbetet inte följs av de nya som tagit deras plats. det är även en stor omorganisation på g som många motsatt sig eftersom anställda tvingas jobba med det som de inte vill. tex måltid måste helt plötsligt städa lokalvård en tredjedel av tiden men de har sökt måltid och inte städ men cheferna säger - säg upp er då....
de som sökt förråd måste plötsligt städa toaletter eller servera mat så nu jobbar folk med saker som de inte sökte till pga ändrae arbetsuppgifter. så denna härvan är eg ingen härva för det är eg 3 olika grupper med olika arbetsuppgifter med olika arbetstider men 2 av grupperna jobbade kvällar.
Här är den förklaringen som är mest närmast av alla... alla glömmer . både
--

Det är inte ok i Sverige att ge sig själva ”beting” dvs att gå hem när man tycker sig färdiga med jobbet.

Att någon stannar kvar och stämplar ut för resten tyder ju på att man var medvetna om att tider måste hållas men man utsåg någon att stanna kvar och stämpla ut.Att en person ifrån facket Unionen ,också är inblandad kan,säger kan tyda på att en arbetsledare ,också är involverad.Att som du säger arbetarna är jagade av cheferna är ju inget skäl att gå hem tidigt ifrån jobbet.Är förtroendet ifrån arbetsgivaren förbrukat,så är du rökt om du brutit mot anställningsavtalet.

I Sverige är det arbetsgivaren som leder och fördelar arbetet.Om du är anställd som förrådsarbetare kan du inte neka att städa toaletter tex ,om chefen ber dig om det .Vägrar du blir det arbetsvägran och förhandling med facket och ev uppsägning.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Men vad fan pratar du om?

Du skriver att du står på ditt bög-jobb, sen gnäller du när du hör på radion att folk får jobba hemma.
Det jag undrar är, vad fan har du med det att göra??

Jag jobbar hemma max en gång per månad, men vill gärna göra det mer. Men det är såna som dig, som inte har ett piss med det att göra, som ska sabba för alla andra, på grund av avundsjuka.
Lägg energi på något du har att göra med, fittnylle.

Hemarbete har väl ingenting med tidsfusk att göra dessutom? Är du tappad några gånger som liten eller? Kan du inte läsa och tolka texter?

Du är en gnällkärring som inte tål att andra gnäller.

Har det framkommit vilken yrkesgrupp som fuskade?
Hur kan det INTE? När vi vet exakt hur de fuskade.
Var det städare? Blev det rent ändå? Eller blev det hemska följder?
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Blev det rent ändå är ju dom övertaliga till max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in