Idag, 01:27
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Men jag upplever samma sak i Sverige, folk umgås inte med varandra för att dom röstar på olika partier, så jävla löjligt.
Vad är vitsen med att bara omge sig med likasinnade, man kommer ju aldrig få chansen att ändra ståndpunkt om man aldrig möter motstånd i diskussioner och liknande.
Spö i kassakön har jag väl dock aldrig upplevt ligga i luften
Det är väl inte så konstigt?
Jag anser att vänsterblivna woke människor är helt slut i huvudet, och självklart vill jag inte umgås med folk som jag tycker är efterblivna?
Citera
Idag, 01:59
Medlem
Mistofeless avatar
Kvinnor är mer mottagliga för propaganda medan män kan tänka självständigt.
Citera
Idag, 02:14
Medlem
Detta är väl bra nyheter. Nazister bör inte fortplanta sig överhuvudtaget.

Jag menar tyskar. Män som kvinnor.
Citera
Idag, 03:18
Medlem
PK-befriads avatar
Det är tydligen viktigt för dem att ha samma åsikter men samtidigt så tenderar kvinnor att anpassa sina åsikter efter pojkvännens/mannens åsikter i ett förhållande så det kan lösa sig ändå.

När man frågar kvinnor om vad de vill så får man inte nödvändigtvis sanningen utan de ger det svar de tror är "rätt svar" baserat på vad de hört från omgivningen/media. Särskilt om de frågas av staten eller en journalist.
Senast redigerad av PK-befriad Idag kl. 03:24.
Citera
Idag, 03:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför i helvete skulle nationalistiska tyska män rasblanda? Lägg ner haschpipan, hörru.

Varför inte? Många i SD toppen som har utländska fruar/flickvänner, de har dock inte burka.
Citera
Idag, 07:05
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
En viss gradskillnad.
Polariseringen mellan unga kvinnor och män i Tyskland är större än i Sverige.
Det märks väldigt tydligt om man som jag, är mycket i Tyskland.
Skillnaden jämfört med för bara 5-6 år sedan är enorm.

Tjejer och killar glider från varandra.

Allt handlar om att ha "rätt" åsikter.
Förr fanns det alltid en härlig frihetskänsla, nyfikenhet och öppenhet mellan killar och tjejer i Tyskland, men den är borta idag. Känslan av distans och ställningstagande är påtaglig.
Nästan så att man förväntar sig en smäll på käften av en tjej om man råkar titta på henne i kön i kassan på Lidl.
En tråkig utveckling, som märks.

Minns de kriget?

De sjöng Sag Mir wo die Blumen sind . Die Mädchen pfluchten Sie geschwint.

De saknade sina fäder. Det kanske sitter i nån stans.
Citera
Idag, 07:09
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Det är väl inte så konstigt?
Jag anser att vänsterblivna woke människor är helt slut i huvudet, och självklart vill jag inte umgås med folk som jag tycker är efterblivna?
Det finns ju självklart grader i helvetet men är du verkligen så inskränkt att du bara umgås med likasinnade?
Jag skulle inte heller umgås med folk som är för långt ut till vänster då blir man bara arg men lite åsiktsvariationer har jag absolut inget emot men alla är olika.
Citera
Idag, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Generation Z och senare är totalt rökta. Kommer inte att bli mycket kopulerande där. Stackars satar. Samtidigt ökar den psykiska ohälsan hos unga kvinnor dramatiskt. Det kanske indikerar vilken grupp som är i störst behov av anpassning. Unga kvinnor idag sitter fast i sociala medier och är livrädda för att sticka ut på något sätt, tänka kritiskt och självständigt. Eftersom det gamla föreningslivet mer eller mindre är dött finns bara dessa "medier" att ty sig till och de matas med propaganda från de stora tech-företagen. Observera att deras (storföretagens) version av vänster knappast inbegriper klasskamp utan mer handlar om ytliga och ofarliga identitetsfrågor.

Ja. Personligen tycker jag att det är missvisande att kalla den identitetspolitik som vi matas med av främst amerikanska storföretag för "vänster" över huvud taget. Vänster är Frank Baude och Fidel Castro, inte en Hollywoodkändis som sminkar sin son som en flicka. Det är något helt annat.

Men höger-vänsterskalan har blivit mer eller mindre oanvändbar nu för tiden i och med att begreppen betyder så olika saker för olika personer.

Mitt tydliga intryck är också att män och killar som grupp nu är så otroligt trötta på identitetspolitik/wokeness att det inte finns någon återvändo. Det går inte ens längre att respektera tjejerna som brinner så starkt för något man enbart ser som ett dåligt skämt.

Det är helt sant som någon skrev här i tråden att det inte är jätteviktigt för killar och män vilken politisk åsikt ens partner har. Hade själv flickvänner som var både moderater och kommunister när jag var yngre och det var aldrig några problem. Men de som fortfarande idag bekänner sig till wokeness upplevs inte bara som att de har en annan politisk uppfattning. De framstår faktiskt som mer eller mindre efterblivna. Och då tappar så klart killarna och männen intresset.

Och söker sig till de vettiga tjejerna och kvinnorna vilka som tur är finns de med. Svenska eller invandrade spelar mindre roll. För dem lär det verkligen vara ett smörgåsbord idag.

De stora förlorarna blir de kvinnor som litade på woke-propagandan.
Citera
Idag, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Tjejer och killar glider från varandra.

Allt handlar om att ha "rätt" åsikter.
Förr fanns det alltid en härlig frihetskänsla, nyfikenhet och öppenhet mellan killar och tjejer i Tyskland, men den är borta idag. Känslan av distans och ställningstagande är påtaglig.
Nästan så att man förväntar sig en smäll på käften av en tjej om man råkar titta på henne i kön i kassan på Lidl.
En tråkig utveckling, som märks.

Den stora skillnaden mellan Tyskland och Sverige är att i Tyskland är bordeller och prostitution lagligt, så det som kommer hända är att män helt kommer lägga ner med kvinnor och enbart hålla på med luder när det behövs, samt familjebildandet och skaffar ungar kommer helt försvinna.
I Sverige, så är vår räddning att prostitution olagligt, så många män låter sig kuvas pga drifterna, men ja vi är ju själva nere i historiskt låga födelsetal.
Hur man ska göra åt detta är väl den stora frågan, men den tysta hållningen nu från etablerade politiker, den offentliga sektorn och bland kvinnorna är att männen har blivit helt galna, faktiskt nästan samtliga och med den utgångspunkten, så finns det ingen lösning.
Senast redigerad av Kammadaj Idag kl. 07:57.
Citera
Idag, 09:30
Medlem
glimmandes avatar
Social media har skapat ett enormt konstigt samhälle. Mäns och kvinnors medfödda instinkter skapar egna reservat som inte har med varandra att göra.

Det är en olöst fråga hur det ska åtgärdas. Tidigare så tänkte jag att sånt löser sig över tid men är inte lika säker nåt mer. Många yngre verkar trivas rätt så bra i sina reservat.
Citera
Idag, 09:58
Medlem
Detta är ju journalistiskt trams! När det inte passar Vänsterblivna så skrivs det hur illa allt har blivit etc. Jag har haft nöjet att jobba i gamla öststaterna och Mellanöstern och mitt förslag är att skicka kvinnorna till valfritt land i dessa länder ett par månader...
Citera
Idag, 10:47
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Det finns ju självklart grader i helvetet men är du verkligen så inskränkt att du bara umgås med likasinnade?
Jag skulle inte heller umgås med folk som är för långt ut till vänster då blir man bara arg men lite åsiktsvariationer har jag absolut inget emot men alla är olika.

Det är inte speciellt roligt att umgås med något vänsteräckel vars "åsiktsvariationer" man blir påmind om så fort man ser sig omkring.

För mig är ett vänsteräckel en individ som förtjust hånflinar och applåderar all satans ondska som blattesvinen för med sig.

Omöjligt att ha med en sådan person att göra.
Det inkluderar att jag bett nära släktingar dra åt helvete.
Men må det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in