Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Generation Z och senare är totalt rökta. Kommer inte att bli mycket kopulerande där. Stackars satar. Samtidigt ökar den psykiska ohälsan hos unga kvinnor dramatiskt. Det kanske indikerar vilken grupp som är i störst behov av anpassning. Unga kvinnor idag sitter fast i sociala medier och är livrädda för att sticka ut på något sätt, tänka kritiskt och självständigt. Eftersom det gamla föreningslivet mer eller mindre är dött finns bara dessa "medier" att ty sig till och de matas med propaganda från de stora tech-företagen. Observera att deras (storföretagens) version av vänster knappast inbegriper klasskamp utan mer handlar om ytliga och ofarliga identitetsfrågor.
Ja. Personligen tycker jag att det är missvisande att kalla den identitetspolitik som vi matas med av främst amerikanska storföretag för "vänster" över huvud taget. Vänster är Frank Baude och Fidel Castro, inte en Hollywoodkändis som sminkar sin son som en flicka. Det är något helt annat.
Men höger-vänsterskalan har blivit mer eller mindre oanvändbar nu för tiden i och med att begreppen betyder så olika saker för olika personer.
Mitt tydliga intryck är också att män och killar som grupp nu är så otroligt trötta på identitetspolitik/wokeness att det inte finns någon återvändo. Det går inte ens längre att respektera tjejerna som brinner så starkt för något man enbart ser som ett dåligt skämt.
Det är helt sant som någon skrev här i tråden att det inte är jätteviktigt för killar och män vilken politisk åsikt ens partner har. Hade själv flickvänner som var både moderater och kommunister när jag var yngre och det var aldrig några problem. Men de som fortfarande idag bekänner sig till wokeness upplevs inte bara som att de har en annan politisk uppfattning. De framstår faktiskt som mer eller mindre efterblivna. Och då tappar så klart killarna och männen intresset.
Och söker sig till de vettiga tjejerna och kvinnorna vilka som tur är finns de med. Svenska eller invandrade spelar mindre roll. För dem lär det verkligen vara ett smörgåsbord idag.
De stora förlorarna blir de kvinnor som litade på woke-propagandan.