Idag, 13:39
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
USA har oavsett regering alltid backat upp Israel. Det finns inga amerikanska politiker som är anti-Israel.
En black om foten i nuläget för oligarkin och det amerikanska folket. Det är ett skäl till varför USA vill göra upp med Ryssland nu och här. USA behöver hjälp med Iran och Syrien och i slutänden även den palestinska frågan.
Men Trump kommer att bli mycket poppis om han lyckas få till fred nu i Ukraina eftersom det var ett viktigt vallöfte.
Demokrater med Kamala i spetsen var emot Netanyahu vilket var en dealbreaker för mig att inte stödja henne.
Han kommer såklart bli poppis bland MAGA och vissa länder, men den populäritet kommer förvandlas till ruiner om han verkligen kommer verkställa förslaget om rivieran där.
Jag går inte mer på Israel-Hamas för att verkligen inte hamna OT. Jag är nog på gränsen, måste jag erkänna.
Citera
Idag, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Demokrater med Kamala i spetsen var emot Netanyahu vilket var en dealbreaker för mig att inte stödja henne.
Han kommer såklart bli poppis bland MAGA och vissa länder, men den populäritet kommer förvandlas till ruiner om han verkligen kommer verkställa förslaget om rivieran där.
Jag går inte mer på Israel-Hamas för att verkligen inte hamna OT. Jag är nog på gränsen, måste jag erkänna.
Ja så är det. Bidenadm har ställt till med stora bekymmer både för USA och resten av världen. Vi har varit på gränsen till WW3 flera ggr.
Vi får hoppas att det nu kan bli bättre med Trumpadm.
Nyval i Ukraina är ju något positivt.
Citera
Idag, 13:51
Medlem
Citat:
Ja så är det. Bidenadm har ställt till med stora bekymmer både för USA och resten av världen. Vi har varit på gränsen till WW3 flera ggr.
Vi får hoppas att det nu kan bli bättre med Trumpadm.
Nyval i Ukraina är ju något positivt.
Frågan hur nyval ska gå till när det står tydligt i Ukrainas konstitution att val får inte genomföras när undantagstillstånd eller krigstillstånd är utlyst.
Ska valet hållas så måste tillståndet dras tillbaka vilket innebär per automatik att 90% av män blir berättigade att lämna Ukraina omgående.

Vi är fortfarande nära WW3 och den risken kommer öka längre fram. Den eventuella freden kommer bara vara en tillfällig deeskalering
Citera
Idag, 13:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Titta! En försvarare av stormningen av Kapitolium har pratat Har du bevis på valfusk, eller utgår du ifrån Trumps dampande att valet riggades?
Janukovitj första försök var lika legitim som Kim Jong Uns konstanta segrar i Nordkorea.

Ni kommer inte fira länge. Även om Zelenskyj väljer att lämna så kommer ukrainska folket välja någon från hans omgivning. Vad blir det då? Kommer ni skrika valfusk då?

"Stormningen" där man tog bort spärrarna och öppnade dörrarna, brrr så hemskt. Biden var senildement och drog inte 200 personer till sina rallys. Nu är han officiellt den överlägset mest populära presidenten genom alla tider. Tror du på det på är givetvis också minst trippelvaccinerad.

Zelensky kommer hamna i fängelse så klart och hur fritt valet blir får vi se men någon mer jänkarvänlig lakej kommer inte vinna.
Citera
Idag, 14:01
Medlem
Citat:
Frågan hur nyval ska gå till när det står tydligt i Ukrainas konstitution att val får inte genomföras när undantagstillstånd eller krigstillstånd är utlyst.
Ska valet hållas så måste tillståndet dras tillbaka vilket innebär per automatik att 90% av män blir berättigade att lämna Ukraina omgående.

Vi är fortfarande nära WW3 och den risken kommer öka längre fram. Den eventuella freden kommer bara vara en tillfällig deeskalering
Nej det finns inget hinder att ordna val enligt konstitutionen däremot kan man skjuta upp det.
Jag ser inget skäl till att USA skulle vilja ha ett krig med Ryssland på europeisk mark i nuläget.
Under Bidenadm fanns det en hög risk för det.
Vidare verkar inte Trump pigg på att kriga med Kina heller som Biden var.
Jag känner mig mycket tryggare nu än förra året.
Citera
Idag, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
"Stormningen" där man tog bort spärrarna och öppnade dörrarna, brrr så hemskt. Biden var senildement och drog inte 200 personer till sina rallys. Nu är han officiellt den överlägset mest populära presidenten genom alla tider. Tror du på det på är givetvis också minst trippelvaccinerad.

Zelensky kommer hamna i fängelse så klart och hur fritt valet blir får vi se men någon mer jänkarvänlig lakej kommer inte vinna.
En ryssvänlig legoknekt kommer inte heller vinna valet utan valfusk. Annars får du se Majdantorget bli en samlingsplats precis som i 2014. Men du kommer säkert kalla de för sabotörer från Väst som bör skjutas

Zelenskyj kommer inte fängslas. Han åker snarare till Väst och lever som vanligt där och ukrainare väljer någon från hans omgivning. Det blir surt för ryssvänner att acceptera en seger för russofobin
Citera
Idag, 15:56
Medlem
Citat:
Nej det finns inget hinder att ordna val enligt konstitutionen däremot kan man skjuta upp det.
Jag ser inget skäl till att USA skulle vilja ha ett krig med Ryssland på europeisk mark i nuläget.
Under Bidenadm fanns det en hög risk för det.
Vidare verkar inte Trump pigg på att kriga med Kina heller som Biden var.
Jag känner mig mycket tryggare nu än förra året.
Angående att det inte finns hinder:

https://verfassungsblog.de/ukraines-...on-in-wartime/

USA kommer dra hem från Europa så de behöver inte oroa sig att bli indragna i ett krig i Europa. USA kan hålla sig neutrala då. Europa kommer stå på egna ben vid eventuellt storkrig i Europa. Det finns andra allierade runt om i världen som Kanada, Japan och Sydkorea
Citera
Idag, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det är tack vare Zelensky som större delen av Ukraina fortfarande är självständigt och inte lever under ryskt förtryck.

Det är en enorm framgång.

Det är absolut en framgång, men en relativ sådan.

Hade Ukraina haft en ledare som satt det Ukrianska folket främst Hade det inte blivit något krig från första början. Men nu är det som det är...
Citera
Idag, 16:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
En ryssvänlig legoknekt kommer inte heller vinna valet utan valfusk. Annars får du se Majdantorget bli en samlingsplats precis som i 2014. Men du kommer säkert kalla de för sabotörer från Väst som bör skjutas

Zelenskyj kommer inte fängslas. Han åker snarare till Väst och lever som vanligt där och ukrainare väljer någon från hans omgivning. Det blir surt för ryssvänner att acceptera en seger för russofobin

Kommer givetvis bli som röstningarna på Krimea. En våldsamt nej till jänkarna och ett brutalt ja till ryssarna.

Zelenskys korruption är på en sådan nivå att han kommer tvingas fly eller så kommer han att fängslas. Ryssland har redan vunnit, du hänger bara inte med.
Citera
Idag, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kommer givetvis bli som röstningarna på Krimea. En våldsamt nej till jänkarna och ett brutalt ja till ryssarna.

Zelenskys korruption är på en sådan nivå att han kommer tvingas fly eller så kommer han att fängslas. Ryssland har redan vunnit, du hänger bara inte med.
Det blir snarare ett f**k you till ryssarna vid valurnorna och ett tydligt "ja" för riktning västerut, mot EU förutom Krim, Donbass och möjligen Mariupol där stödet för prorysk ledning kan vara större.
Citera
Idag, 16:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det blir snarare ett f**k you till ryssarna vid valurnorna och ett tydligt "ja" för riktning västerut, mot EU förutom Krim, Donbass och möjligen Mariupol där stödet för prorysk ledning kan vara större.

Ojdå du ställer stor tro till dom där 4% förtroende som diktatorn och hans lakejer har kvar. Tyvärr för dig så är ukrainarna extremt trötta på kriget och hur detta är hanterat, Ukraina kan givetvis aldrig slå Ryssland så det var alltid ett självmordsuppdrag och det förstår nu mer eller mindre alla.
Citera
Idag, 16:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Om Zelensky avgår.
Vilken annan kandidat tror ni Trump skulle vilja att Ukraina installerar som president då?

Jag utgår från att USA har imperialistiska intressen i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in