Idag, 04:51
Medlem
SveaBunkerns avatar
En rektor på folkhögskola jag gick på presenterade sig för mig och andra elever.

Under presentationen berättade hon att hon har sex barn, och la till att det berodde på att hennes man har tre barn från tidigare förhållande(n) och samma för henne.

Fick huvudvärk av att höra det, eftersom det går helt enkelt inte ihop!

Kan någon här hjälpa mig förstå denna mysterium?

Glömde fråga huruvida hennes biologiska barn har olika pappor 🤣
Senast redigerad av SveaBunkern Idag kl. 05:08.
Citera
Idag, 05:59
Medlem
sebastian66s avatar
Jag förstår inte vad problemet är för att du går på en folkhögskola för att lära dig och få en utbildning.
Varför är du intresserad av att om det är hennes biologiska barn och om hon har flera olika pappor?
Kan det vara viktigt för utbildningen? Eller är du sugen på att bli barnvakt?
Jag tänker på att du ska lära dig något vettigt. Då kan du väl skita i om hon har två flickor och en pojke.
Barnen kanske är utflugna så att då är det inte sex barn så mycket.
Hur skulle du tänka om hon skulle säga att de bodde på ett torp på 68 kvadratmeter och hade en Crescent cykel.
Skulle du fundera på varför Hon valde just Crescent?
Man undrar varför du fokuserar på rektorns bakgrund och vad hon tycker.
Citera
Idag, 06:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
En rektor på folkhögskola jag gick på presenterade sig för mig och andra elever.

Under presentationen berättade hon att hon har sex barn, och la till att det berodde på att hennes man har tre barn från tidigare förhållande(n) och samma för henne.

En matte fråga, klurig.. Jag tolkar det som att även hon har 3 sen tidigare. 3+3=6
Citera
Idag, 06:47
Medlem
Ofta när man allmänt beskriver något tar man upp det viktiga i huvudsatsen. Det viktiga är att din lärare har 6 barn som hon har ansvar och bryr sig om. Sen lägger hon till i bisatsen att 3 barn inte är hennes biologiska. Hade du reagerat på samma sätt om barnen var adopterade. Eller om något barn hade dött?

Givetvis är det en tolkningsfråga, men det blir jobbigt att hela tiden gå inpå detaljer om det är biologiska barn, adopterade barn eller barn som någon tar ned sig in i ett nytt förhållande. Hon har 6 barn och bjuder på en liten förklaring.

Här ger du uttryck för din egen frustration gällande att kärnfamiljer spricker. Är det så att du tycker att din lärare far med falsk varubetäckning när hon säger att hon har 6 barn? Kanske skulle hon ha sagt: ”Jag har tre biologiska barn som är sura på mig för att jag skilde mig. Sen har jag fått tre plastungar som också är sura på mig för jag har tagit deras riktiga mammas plats”

Det var nog enklast att beskriva sin livssituation som hon gjorde!
Citera
Idag, 08:37
Medlem
Lorbass avatar
Citat:

Jobbar du med att utreda faderskap? Om svaret är nej kan du bara skita i vilken eller vilka män som gjort henne gravid.

Slutar aldrig förvånas över vad folk väljer att lägga tid och tankekraft på.
Citera
Idag, 09:46
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Ofta när man allmänt beskriver något tar man upp det viktiga i huvudsatsen. Det viktiga är att din lärare har 6 barn som hon har ansvar och bryr sig om. Sen lägger hon till i bisatsen att 3 barn inte är hennes biologiska.

Hade du reagerat på samma sätt om barnen var adopterade. Eller om något barn hade dött?

Det var rektorn, som drog det där PK-svamlet. Hade räckt om hon sa "jag har tre barn". Då hade hon inte behövt krångla till det.

Hade endast då reagerat med att hon ljuger och förstått att hon är en lögnare.

Att påstå "jag har tre barn (PUNKT)" och så berättar någon konservativ elev kort efter att "hon ljuger. Alla ungarna är adopterade" så hade jag hållit med den eleven. Det är fult att ljuga anser jag.

Bättre att vara ärlig om man aldrig levt med egen familj som vuxen, vilket adoptivföräldrar som saknar egna biologiska barn aldrig gjort.
Senast redigerad av SveaBunkern Idag kl. 09:55.
Citera
Idag, 13:11
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:

Hon kan inte matte. Hon har tre barn, och hennes man har tre barn. Det lär inte samma barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in