Citat:
Ursprungligen postat av
Snorrelino
Han var definitivt inte färglös de 15 år som han var kommunalråd i Linköping. Han körde över allt och alla samt förstörde hela stan byggmässigt. Men han spelade rätt smart. Drog alltid rasistkortet när han fick kritik och på grund av den politiska korrektheten såg han till att ta för sig.
Taktiken funkade varken i riksdagen eller som partiledare eftersom man måste vara genuint politiskt skolad för att klara sig bra. Så där sket det sig nu till slut till allas lycka.
Som kommunalråd i Linköping spydde han ut sitt hat av vita män på Twitter. Det slutade med att han fick sin bil sönderslagen och kommunens säkerhetsapparat flög ut honom till släktgården i Turkiet. Så hans påstående om att vara genuin svensk föll ganska platt.
Si där, nyheter för mig, eller så har jag glömt det. Jag har dålig koll på vad som sker/skett ute i landet på kommunal nivå, har mest koll på riksdagen. Men, nu när du för det på tal så ringer det någon klocka.
Demirok var ett konstigt val redan från första början. Begriper inte hur de kunde välja honom. Nu är ju Centern ett rätt knepigt parti i grunden (iaf sedan de trädde ur högerblocket), lite förvånande att de trots allt har 3,8% i mätningarna med tanke vad de levererat sedan Lööf lämnat. Centern kan ju trösta sig med att det inte kan bli värre med ny ledare iaf. Det är nästan så man saknar Lööf, hon var iaf färgstark, det behövs i dagens politik, även om jag inte köpte hennes ståndpunkter. Svensk politik 2025 består tyvärr bara av mjäkiga politiker (iaf på riksnivå), inte ens oppositionen gör några större avtryck, trots väldigt allvarliga lägen i Sverige. Men, de kanske vaknar framåt våren nästa år då det vankas väl.