Idag, 12:02
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Ja, Centern är ju lite av ett mysterium, och har varit en längre tid. Märkligt att så många sett genom fingrarna omkring all pedofili, djursex och påklistrad woke. Partiet var väl lite ett miljöparti för folk ute i landet rätt länge, idag vet jag inte vilka väljare de attraherar, deras agenda är aningen luddig. De verkar heller inte riktigt veta på vilket ben de ska stå - höger eller vänster. De enda man med säkerhet visst under Lööfs styre, var ju att hon tog starkt avstånd från SD och vägrade sitta i regering med dem. På den fronten var det väl lite otydligare med Demirok.

Vad jag förstått är väl Centerpartister överlag inte lika främmande för den tanken. Känns lite som att Centern kan avgöra valet 2026, kan de tänka sig att samarbeta med SD blir ju högerblocket tveklöst de största, kan de tänka sig att samarbeta med S, V och MP gäller samma. Tror inte högerpartierna klarar att nå 50% tillsammans 2026 utan C.

Ingen röstar Centern. Det fuskas så de kan få vågmästarroll men egentligen ligger de säkert en bra bit under spärren.

Det man vet om Centern är att de är pedofiler, lögnare och judestyrda.
Citera
Idag, 12:04
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
+1

Det roliga va att han va så osynlig och hela tiden försökte synas men jag tror inte ens hans avgång uppmärksammas särskilt mycket. En kille som antagligen är helt bortglömd inom ett år. Nackdelen är väl att de antagligen väljer nån som är mer i linje med partiets värderingar, det vill säga någon som är öppet pedofil och har flertalet domar för det i bagaget.

Håller med, Demirok är en parantes inom rikspolitiken, och kommer sannolikt att vara bortglömd inom ett år, inte ens hans egna kommer att minnas honom i någon vidare bemärkelse. Tyst och osynlig, var uppenbarligen hans motto. Dessutom usel i debatter. Till hans försvar, kan ju sägas att det måste ha varit oerhört tufft att ta över efter rivjärnet Lööf.

Ja, maken till pedofiler har väl ett parti aldrig skådat. Väldigt märkligt att de överlevt dessa skandaler.
Citera
Idag, 12:06
Medlem
Varför kan inte centern bli ett riktigt landsbygdsparti igen?? Då hade de fått 7-8 procent kanske och börjat samarbeta med högern igen. Enkelt som en plätt. Kom igen nu för fan. Låt det sunda förnuftet råda för helvete.
Citera
Idag, 12:08
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Varför kan inte centern bli ett riktigt landsbygdsparti igen?? Då hade de fått 7-8 procent kanske och börjat samarbeta med högern igen. Enkelt som en plätt. Kom igen nu för fan. Låt det sunda förnuftet råda för helvete.

Centern och sunt förnuft i samma inlägg? Är du 80 år gammal eller?
Citera
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Ingen röstar Centern. Det fuskas så de kan få vågmästarroll men egentligen ligger de säkert en bra bit under spärren.

Det man vet om Centern är att de är pedofiler, lögnare och judestyrda.

En liten klick röstar ju på centern, trots allt. Frågan är hur många som kommer taktikrösta på dem 2026. Båda blocken kommer ju vara beroende av dem, tyvärr. Jag skulle dok bli oerhört förvånad, om både C, L och KD klarar spärren 2026, något parti kommer ryka. Dock verkar V och MP stabila. Får se vem som tar över efter Demirok, dock lär det vara en stark ledare, tydlig med agenda från dag ett, så att övriga partier har något att förhålla sig till, detsamma gäller väljarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Smått roligt motsägande citat i DN's artikel:

Förstår hans avsky mot SD , som vilken vettig person som helst, men trots det kan man ju inte låta bli att skratta lite.

Du lever i en bubbla. SD är väldigt stora bland vanliga, hederliga arbetare. Så vilka som enligt dig är "vilken vettig person som helst" får du nog omvärdera lite.
Citera
Idag, 12:09
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleKrok
Jag skulle själv kunna tänka mig vara partiledare för C men vad är kvalifikationerna som krävs? Måste man vara pedofil?

Ja, men hittills har det inte varit krav på att vara öppen med det. Kandidera, vetja!
Citera
Idag, 12:17
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Du lever i en bubbla. SD är väldigt stora bland vanliga, hederliga arbetare. Så vilka som enligt dig är "vilken vettig person som helst" får du nog omvärdera lite.

Lever inte i en bubbla , ser Sverige för vad det är med väldigt nyktra ögon. Min f.d bästa kompis samt majoritet av gamla vännerna är SD + Trumpister. Min mamma är SD.

"Vilken vettig person" var menat att uppröra , lite med glimten i ögat.
Citera
Idag, 12:26
Medlem
SkattefriZons avatar
Nu kommer en ny partiledare som bara kommer prata om att återstarta Alliansen med M,C,L och KD. Fy vad tröttsamt det kommer bli att lyssna på.
Citera
Idag, 12:28
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleKrok
Jag skulle själv kunna tänka mig vara partiledare för C men vad är kvalifikationerna som krävs? Måste man vara pedofil?

Det är möjligen meriterande. En dansk skalle väger ganska tungt också.
Citera
Idag, 12:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Helena Lindholm är nog den enda centerpartisten som inte är vänsterkramare.
Om det är Helena Lindahl du menar, så hamnade hon av någon okänd anledning utanför. Hon är fortfarande aktiv centerpartist och deras landsbygdspolitiska talesperson.
Problemet är ju att C inte går hem på landsbygden längre, men det har de ju bäddat för själva
Citera
Idag, 12:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Lite uppfriskande ändå att han skyller sitt misslyckande på »partiets vägval«.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in