Igår, 14:00
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Ja, håller med dig. C levde länge på Lööfs starka persona, särskilt när de ingick i regering. Som du säger har ju C varit ett vattenhål för allsköns skeva typer, och försöken att göra partiet hett bland unga har ju bevisligen havererat under Demiroks paraply. Visst ska ett parti hänga med sin samtid, men det får ju inte bli ett så pass luddigt och diffust parti som C har blivit. De tycker ju i det närmaste ingenting om någonting, livrädda att ha en genuin åsikt som signalerar höger eller vänster. C har under Demiroks ledning inte bara varit mellanmjölk, utan även en härsken sådan.

Varför han tillsattes, kan man ju fundera över. Möjligen såg vissa det som ett piggt tillskott pga hans kulturella bakgrund, det var ju lite innan woke-tramset började lägga sig, och nu äntligen är på tillbakagång. Hans tveksamma CV som kommunpolitiker gör det ju än mer förvånande att tog sig dit han gjorde.

Ja, C lider väl lite av samma problem (om än inte lika mycket) som S och V gör, att partierna infiltrerats av tvivelaktiga figurer med icke svenskklingande namn.
Skulle jag inte ha en allt för tight foliehatt skulle jag ändå gissa på att han var ett sätt för partiet att slippa kritik. Om någon ifrågasatte Murre, pedofilandet, deras menlösa partiprogram eller sakfrågor kunde ju Islamofob™-, Rasist™- eller valfritt offerkort spelas ut. Sedan skulle väl generaldirektörstillsättandet, bögrunkandet eller salafistinfiltrationen fortsätta.

Den planen var inte lysande. Noll av fem Sickan.
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkommissarie
Skallturken avgår!? Nu blev jag väldigt, väldigt ledsen.
Vilken lämplig kandidat finns nu, islamist eller peddo?

Finns väl ingen som inte är peddo i C? Så em sådan lär det bli. Det kommer väl dock bli att den nya då kommer vara knäpptyst sett till vilka partier han/hon vill samarbeta med 2026. Dvs för att lura med högerväljare att rösta på C. Fastän alla vet ju att de kommer stödja S.
Citera
Igår, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ärligt det var inte Demirok som var problemet utan att hela partiet inte vill stödja vare sig Socialdemokraterna eller Moderaterna för att SD och V finns med i bilden. Man har låst in sig i ett litet hörn och är inte till någon nytta för väljarna längre.

Det är problemet, så byte av partiledare kommer inte göra någon skillnad om man inte bestämmer sig för att gå till höger eller till vänster.

Demirok som person tycker jag var okey, han var ingen stark ledare, men inte hans fel, det var en hopplös situation.

Jag ser helst att Centern försvinner från riksdagen.

Har man både lokal- och rikserfarenhet av Demirok så blir det annorlunda. Som kommunalråd var han en pajas och förstörde en hel stad. Så fort någon sade emot eller framförde befogad kritik så hänvisade han till rasism eller hat. Det var den strategin han byggde hela sin politiska framfart på.

Med hög svansföring förklarade han på Twitter för några år sedan " Jag hatar vita medelålders män...". Man måste kunna kräva mer än så av en politiker på den nivån.

Svaret kom när hans bil slags sönder. Han var aldrig omtyckt i kommunhuset i Linköping men ingen sade något av politiskt korrekthet. När han lämnade och blev riksdagsman framfördes däremot mängder av anonym kritik från hans kollegor.

Demirok är en dryg rasistsmetande turk av den vanliga sorten och bäst är att skicka honom som ambassadör i Långtbortistan där han inte ställer till mer elände.
Citera
Igår, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurre62
Det är ju intressant personlighet att man vägrar avgå självmant utan att det ställs ultimatum. Det handlar inte om partiet då utan egocentrism..

Det behöver inte vara hela sanningen. Centern har starka kopplingar till frimureriet via sitt moderbolag och en av riksdagens mest välfyllda kassor. Skulle inte bli förvånad om Demirok har styrts med järnhand av partistyrelsen och att han känner ett stort jävla missnöje när dom vill avsätta honom.
Citera
Igår, 14:07
Medlem
Är det nu pedofilen Fredrick Federley gör comeback?
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fastän alla vet ju att de kommer stödja S.

Det är långtifrån säkert. När Magda- och Nooshiälskaren Demirok nu är borta är det en ny spelplan. Om bara efterträdaren skrotar turkens eviga tjat om en mittenlösning tror jag de återvänder högerut. Och de föredrar nog hellre SD än V som stödhjul eller regeringskollegor.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

JAAA ! Och tågrunkarn som åker shotgun ! Cs återtåg är säkrat !!
Citera
Igår, 14:10
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:

Federley var väl inte pedofil? Det var väl "bara" hans pojkvän som var det? Eller har jag missat/glömt något?
Citera
Igår, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Federley var väl inte pedofil? Det var väl "bara" hans pojkvän som var det? Eller har jag missat/glömt något?

Finns i tråden om honom. Fredrick Federley dejtade totalt 7 pedofiler. SLUMP?
Senast redigerad av GrevenFB Igår kl. 14:14.
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Det är långtifrån säkert. När Magda- och Nooshiälskaren Demirok nu är borta är det en ny spelplan. Om bara efterträdaren skrotar turkens eviga tjat om en mittenlösning tror jag de återvänder högerut. Och de föredrar nog hellre SD än V som stödhjul eller regeringskollegor.

Men det vore själva fan det. C går alltså med högerut. Sedan kanske vinner valet och får sitta med i regering utan att såklart SD får det.

Men annars ja. Sett rent ideologiskt är det ju sjukt hur han och C då alltså var mer inne på att stödja V än SD.
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Demikrok orkar inte leva med livvakter... titta och kolla ... Ansträngd och sug ur rädsla....
Citera
Igår, 14:18
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Finns i tråden om honom. Fredrick Federley dejtade totalt 7 pedofiler. SLUMP?

Oj, det har jag missat. Trodde bara det var en pedofil, någon sambo. Verkligen weird om han dejtade sju olika pedofiler genom åren? Han måste vara lite skadad på något vis, inte normalt att dejta sju pedofiler. Lite som en fluga dras till skit. Han måste nästan ha haft någon pedofil-radar i skallen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in