Igår, 20:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
En anledning till Demiroks sorti är antagligen att han höll kvar vid Annie Lööfs hopplösa utopi om en bred mittfåra där alla utom V och SD skulle vara en enda stor lycklig familj. Till och med C har nu insett att det inte kommer att hända.
Hur kunde hon ens inbilla sig att modaterna och sossarna skulle kunna ingå i en regering?

Och centern skulle leda. Och under hennes flagg. Hon måste kliniskt vara psykotisk. För det finns ingen möjlighet att Sossarna och Moderaterna samarbetar utom i Dagens Nyheter förhoppningar.

Partier utan självbefarelsedrift ska dö. Partier måste leva och ha förankring hos folket. Vad är annars demokrati?
Senast redigerad av TyrgilScramasax Igår kl. 20:05.
Citera
Igår, 20:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Hur fan man från början att en förortsturk skall leda ett bondeparti? Han vet ju knappt vad en högaffel är.

Centern är inget bondeparti. Det är väl 40-50 år sedan de var det. På Fälldins tid.
Citera
Igår, 20:04
Medlem
Adelsdams avatar
Svårt att göra ett sämre val av partiledare än Demirok. Varför vill man ha en person i total avsaknad av karisma och retorisk talang som partiledare?

De enda som verkade gilla Demirok var Aftonbladet, och inte minst Jonna Sima.

Citat:
Demirok var listigare än Stureplanscentern

Det mesta tyder på att Muharrem Demirok sitter säkert som partiledare. Avgångskravet från Centerpartiets ungdomsförbund, CUF, ser allt mer obegripligt ut för utomstående.

Demirok är steget före

Muharrem Demirok sa redan för ett drygt år sedan att Magdalena Andersson är hans favoritkandidat till att bli nästa statsminister. Tidigare i höstas rapporterade DN att Centerpartiet och de andra oppositionspartierna har påbörjat ett relationsbyggande arbete.

Det som började med ett kuppförsök mot Demirok verkar sluta i att han har stärkt sin position. Istället kan Stureplanscentern ha dragit sin sista suck.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...lev-ett-fiasko

Kalle Sundin:

Citat:
Muharrem Demirok har förhållit sig till den verklighet som existerar. Han har utifrån förutsättningarna gjort rimliga vägval. Dags för Centerns anonyma fegisar att växa upp.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...maste-vaxa-upp

Knivskarpa analyser.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
fantastiskt skönt att muslimen förbleknar i det dolda i det gamla bondepartiet.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, det är nog till och med ganska sannolikt. Det finns många centerpartister som varit missnöjda med att höra till det röda laget.

En anledning till Demiroks sorti är antagligen att han höll kvar vid Annie Lööfs hopplösa utopi om en bred mittfåra där alla utom V och SD skulle vara en enda stor lycklig familj. Till och med C har nu insett att det inte kommer att hända.

Bedömer det också som sannolikt, och då har man ju makten i sina händer om man får med sig SD. Man får nog ha med SD i regeringen den här gången skulle jag tro, går nog inte att blåsa dem en gång till.

Spännande tider.
Citera
Igår, 20:07
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Dom får inte vara i Europa. Det är godhet jag gör. Jag skyddar mina kvinnor flickor och brorsor. OM du inte gör det är du en ond människa. Om du inte skyddar Svenska folket är du en del av problemet och på blatte-paraisternas sida. Skärp dig nu. Sluta vara ond.
Dags att ta din medicin?
Citera
Igår, 20:08
Medlem
Kalliss avatar
C = Dött
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hur kunde hon ens inbilla sig att modaterna och sossarna skulle kunna ingå i en regering?

Och centern skulle leda. Och under hennes flagg Hon måste kliniskt vara psykotisk. För det finns ingen möjlighet att Sossarna och Moderaterna samarbetar utom i Dagens Nyheter förhoppningar.

Partier utan självbefarelsedrift ska dö. Partier måste leva och ha förankring hos folket. Vad är annars demokrati?

Ja, eller hur! Annie Lööfs storhetsvansinne var ju helt gränslöst. Hon gick och inbillade sig att hon skulle bli den första stora landsmodern. Helt verklighetsfrånvänt.
Citera
Igår, 20:11
Medlem
Ja vad konstigt, ingen vill ha en Turk som partiledare för ett svenskt parti.
Eller ska jag åka till Azerbajdzjan och försöka bli president.

Nu är det bara turkfittan i vänsterpartiet som ska bort så är det svenska partiledare igen
Citera
Igår, 20:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tengi99
Ja vad konstigt, ingen vill ha en Turk som partiledare för ett svenskt parti.
Eller ska jag åka till Azerbajdzjan och försöka bli president.

Nu är det bara turkfittan i vänsterpartiet som ska bort så är det svenska partiledare igen
Det är också aspekt jag undrat över.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Ja vilka ljushuvuden föreslog och röstade fram en med det svenskklingande namnet Muharem Demirok till partiledare för ett parti med djupa väljar-rötter bland svenska lantbrukare? Lantbrukarna är bland det svenskaste vi har.
Sen förvånas alla över lågt förtroende för partiledaren och dåliga valresultat?

Demirok gjorde det säkert inte så mycket sämre för Centern men inte fan var han rätt person att försöka lyfta partiet heller.

Få se om ljushuvudena i partistyrelsen lärt sig nåt nu eller kanske skakar de fram en invandrare eller utlänning till? En irakier, syrier, afghan, eritrean, somalier? Eller varför inte en Palestinier, det måste ju vara helt rätt och inne nu? Eller? *ironi*
Senast redigerad av DjungelJumbo Igår kl. 20:23.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Tyvärr var ju inte Annie Löv bättre hon heller. Vidrig jävla dialekt lät som en fiskmås.

Nu är det dags för en riktig vit svensk så får dom min röst, och inga jävla bögar eller pedofiler i partiet heller, typ Fredrik Federgay såna hör hemma på psykhem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in