• 5
  • 6
Idag, 00:25
Medlem
bearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Amfetamin höjer puls och blodtryck vilket sliter på hjärtkärlsystemet.
Det gör ju dock även träning.
Citera
Idag, 00:40
Medlem
bearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Ja du kommer ju inte dö sent. Något många knarkare glömmer när de bräker om hur knark bör vara tillåtet. Nej vi kommer inte dras ned med er i misären
Beror ju i och för sig på hur du knarkar. Det är fullt möjligt att använda narkotikaklassade substanser på relativt hälsosamma sätt, till och med hälsosamt om det görs i medicinskt syfte. Det är dubbelmoral att någon som vill röka en holk på helgen ska straffas, men inte någon som är grovt överviktig och lever på läsk och godis, kedjeröker tobak och dricka sig full dagligen, om nu anledningen till förbud är folkhälsan.
Citera
Idag, 00:43
Medlem
Du är nog tyvärr körd. Förstår inte varför du sysslar med sån skit. Skaffa en annan hobby kanske? Eller du kanske gillar att bidra till kriminella nätverken…
Citera
Idag, 00:44
Medlem
Grovsnusss avatar
Sluta med tjackpunderiet och sök Metadon. Det får mig att inte injicera heroin/morfin flera gånger per dag. Har inte slagit en fix på ca 8 månander
Citera
Idag, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag undrar mer hur fan du har råd med allt?!

De stjäl. Det gör alla såna där. De snor, knycker, norpar och snattar helt utan att skämmas. Flera tusen kr ska in i venerna varje dag och vanligt folk får stå för notan.

Därför ON TOPIC tror och hoppas jag att någon slår ihjäl fanskapet. Eller att hon lägger ned.
Men dessa egoistiska kräk lägger aldrig ned.

Tvi!

Nej, hon kommer inte att bli 40, tack och lov.

Citat:
Ursprungligen postat av bears
Det gör ju dock även träning.

Kanske är skillnad att höja det litegrann och i övrigt göra nytta för kroppen mot att höja det jättemycket hela tiden samtidigt som man inte äter eller sover och skadar kroppen på alla tänkbara sätt.

Men jag är ingen läkare!
Citera
Idag, 01:58
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Så länge du inte dricker alkohol och utvecklar ett beroende så är det ingen större fara, även om det låter pundigt. Alkoholen är fan värst.
Citera
Idag, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Jag har på senaste funderat över hur länge jag egentligen kommer att leva med tanke på min livsstil. Är genuint nyfiken, har för lite kunskap om hur missbruk och sprutor egentligen påverkar kroppen.

Jag är sprutnarkoman, blir 27 i år, kvinna. Har missbrukat sedan jag var 18, men det började såklart med lättare droger, testade heroin första gången som 19 åring någon gång. Började röka heroin dagligen när jag var 22, även tagit mycket höga doser benzo, tabletter.

Huvuddrogen har varit benzo, heroin och amfetamin, röker heroin varje dag, men händer att jag skjuter det. Injicerat amfetamin flera gånger varje dag det senaste året, men nu på senaste har jag varit tvungen att försöka minska och låta bli för att mina vener behöver vila, kroppen säger ifrån.

Har inga sjukdomar, är normalviktig, till och med lite muskler då jag brukar träna litegrann för att få igång blodcirkulationen. Äter bra trots min livsstil, rör mig mer och mindre i perioder. Sover oftast bra, jag kan somna men det händer att jag är vaken flera dygn så jag får ont i lederna. Men försökt sluta med det och sova.

Har rökt cigarretter ca 10 år, tagit mest piller och rökt heroin senaste åren men även injicerat ibland, första gången när jag var 21, dock slutat ibland flera år sen börjat. Det är dock senaste året som jag började med sprutor dagligen, kroppen orkar inte mer. Har ganska stora ärr längst venerna vid armvecken på båda armarna, kan inte ta där just nu. Hade inte visat armarna för familjen, om man säger så.

Förutom att venerna säger ifrån pga mitt missbruk och jag kan ha någon vitaminbrist, lider jag av otrolig grov ångest och psykisk ohälsa, mörka tankar. Är frisk för övrigt. Har dock tagit flera överdoser redan i livet, blivit återupplivad med naloxone, dock var det längesen nu.

Tror ni jag har många år att leva till? Eller att kroppen lägger av innan 40? Vad tror ni? Tanken har slagit mig, jag tänker på mina småsyskon och familjen trots jag nästan förlorat dem. Dela gärna era erfarenheter, spekulationer och berätta gärna utifrån vad ni tror och vad ni varit med om exempelvis. Alltid intressant att läsa om andra som varit eller är i liknande sits och vad som hände er eller era anhöriga, eller generellt vad ni tror och tänker.

Hur kommer det sig att du började alls?

Du nämner att du har en massa ångest. Var drogerna från början ett sätt att hantera ångest?

Du är ung och du skulle säkert kunna leva ett bra och drogfritt liv om du med rätt stöd och rätt motivation lyckas ta dig loss.

Jag tror som se flesta I tråden att du inte blir så gammal om du fortsätter så här.
Citera
Idag, 05:18
Medlem
Riddargrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Jag har på senaste funderat över hur länge jag egentligen kommer att leva med tanke på min livsstil. Är genuint nyfiken, har för lite kunskap om hur missbruk och sprutor egentligen påverkar kroppen.
[/i]

Hej, bra du frågar om detta. Egenvärde är viktigt om man ska kunna ta sig ur beroenden. Kanske ska fråga dig hur det påverkar psyket? Det gör oss anhöriga ont när ni väljer drogen för att "känna er hemma en stund" som jag förstått är den känsla man ofta söker? Känslotrauman från bebisår kan öka risk för missbruk.

Sprutorna påverkar kroppen, beroende på vad du injicerar, arv miljö kan allsköns utgångar vara möjliga. Flesta sprutor görs idag i kina, skulle genast sluta med karriären som sprutnarkoman om jag vore du. Vill du inte se livet utan droger?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in