Citat:
Ursprungligen postat av
frenzyq
Jag är då ute efter ett sommarjobb och jag skickade in en spontanansökan till en butik via mejl för ca tre veckor sedan. De svarade en dag senare att de inte har börjat rekrytera ännu men att de behöver veta hur min sommar ser ut och om jag är extra intresserad av någon avdelning. Jag svarade då samma dag att jag var tillgänglig hela sommaren osv. Men nu har jag då inte hört något från de på tre veckor.
Tycker ni då att jag borde följa upp min ansökan i detta fall? Borde man göra det via mejl, telefon eller faktiskt till och med besöka dem? De frågade ju trots allt om min tillgänglighet osv. Men å andra sidan tänker jag kanske att det anses vara desperat. Eller bara dumt och störigt att säga ”Har ni gått igenom min ansökan ännu?”.
Hur tänker ni?
Bara ring och presentera dig. Säg att du blev frågad om du var tillgänglig i sommar, och du undrar vart i rekryteringsprocessen de är.
Jag skulle avråda dig från att personligen besöka arbetsplatsen. Det skickar konstiga vibbar. I princip all rekrytering sköts digitalt, i vart fall det som hör till ansökningar m.m.