• 1
  • 2
Idag, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Skiter du i att anmäla så får du inte ut något på försäkringen.

Men varför inte bara prata med dessa tre och säga att du ska ha tillbaka datorn?

Lättare sagt än gjort när alla har blockat en från steam/discord. Har dom inte på någon annan klient. De är om gamla esportalen har namnuppgifter men tror inte på att de lämnar ut.
Citera
Idag, 01:42
Medlem
Bra grävt, det luktar försök till försäkringsbedrägeri här.

Citat:
(FB) Stöld i hemmet vid fest, folk som inte var bjudna kom.

(FB) Ang försäkrings jurdik

Vad håller du på med egentligen?
Citera
Idag, 01:43
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Fast de är inte försäkringsbedrägeri, tro de eller ej. När jag vaknade sakades 1 dator och en skräm. Mina.
De är onlinevännerna som man får kalla dom, någon av de gjorde detta. Ska jag skita i ett anmäla ett sådant brott eller vad? Jag vet ju inte vem det är utan bara NÅGON.
Min poäng är att jag ser en stor risk att försäkringsvillkoren säger att du får skylla dig själv när du bjudit hem dessa personer, och att du därför kommer att behöva ljuga om de faktiska omständigheterna om du vill få ut något. Men du får lusläsa försäkringsvillkoren och kolla.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Min poäng är att jag ser en stor risk att försäkringsvillkoren säger att du får skylla dig själv när du bjudit hem dessa personer, och att du därför kommer att behöva ljuga om de faktiska omständigheterna om du vill få ut något. Men du får lusläsa försäkringsvillkoren och kolla.

Jag förstår vad du menar.
Jag är exakt rädd för detta.
Fast det är ju inte jag som bjudit in personerna, utan jag blivit bjuden till min vän som i sin tur har bjudit in.

Kanske är så att min försäkring täcker detta.
Ska göra av med mig till dom imorgon iaf.
MVH M
Citera
Idag, 02:23
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Jag förstår vad du menar.
Jag är exakt rädd för detta.
Fast det är ju inte jag som bjudit in personerna, utan jag blivit bjuden till min vän som i sin tur har bjudit in.

Kanske är så att min försäkring täcker detta.
Ska göra av med mig till dom imorgon iaf.
MVH M
Lycka till med bedrägerierna. Du verkar ha vanan inne.

Om polisen hittar den här tråden så kan det bli jobbigt för dig.

Citat:
(FB) Stöld i hemmet vid fest, folk som inte var bjudna kom.

(FB) Ang försäkrings jurdik

Vad håller du på med egentligen?
Citera
Idag, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Lycka till med bedrägerierna. Du verkar ha vanan inne.

Om polisen hittar den här tråden så kan det bli jobbigt för dig.

Låter ju mer som att TS har nån slags märklig fetish när det kommer till att fråga om uppdiktade stölder/bedrägerier...
Citera
Idag, 02:39
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Låter ju mer som att TS har nån slags märklig fetish när det kommer till att fråga om uppdiktade stölder/bedrägerier...
Så kan det ju vara också. Märklig tjomme hursomhelst.
Citera
Idag, 03:02
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Du behöver ha kvitton på prylarna samt göra en polisanmälan på nätet, efter det får du hem ett brev med din anmälan samt ett diarienummer som du ska delge till ditt försäkringsbolag.

Får du ersättning så drar dom bort 1800:- från det du ska få tillbaka.

All kommunikation sker digitalt via nätet, du skickar diarie och kvitton annat direkt från dina sidor via försäkringsbolaget.

Beror på hur gamla sakerna är, normalt sätt får du 90% av värdet tillbaka inom 6 månader, efter det sjunker det drastiskt. Jag har spillt vatten på två datorer som kraschat efter några år, har fått 0kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in