Idag, 02:06
Medlem
Hej!
Jag och en bekant är inne på att starta ett företag i liten skala och försöker hitta något land där det är billigt att starta Aktiebolag. Var lite inne på Bulgarien men företag som erbjuder hjälp med att starta Bulgariskt AB tar 10-15 000 kr för att hjälpa till med en registrering och dessutom behövs en virtuell adress för ca 700-1000 spänn och det är för mycket.

Har någon koll på något land som är billigare än Bulgarien alternativt hur man på egen hand kan sköta själva bolagsregistreringen i bulgarien (Har googlat en del men hittar mest olika tjänsteföretag som vill sköta registreringen för en allt för hög summa?

Tacksam för svar
Citera
Idag, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redneckare
Hej!
Jag och en bekant är inne på att starta ett företag i liten skala och försöker hitta något land där det är billigt att starta Aktiebolag. Var lite inne på Bulgarien men företag som erbjuder hjälp med att starta Bulgariskt AB tar 10-15 000 kr för att hjälpa till med en registrering och dessutom behövs en virtuell adress för ca 700-1000 spänn och det är för mycket.

Har någon koll på något land som är billigare än Bulgarien alternativt hur man på egen hand kan sköta själva bolagsregistreringen i bulgarien (Har googlat en del men hittar mest olika tjänsteföretag som vill sköta registreringen för en allt för hög summa?

Tacksam för svar
Ska er verksamhet vara i Sverige? Är det inte billigt nog i Sverige med AB numera?
Citera
Idag, 03:15
Medlem
25 000 kostar ett svenskt AB och det är för mycket, vi vill börja i liten skala och helst skall det kosta mer än 4-5 tusen i uppstartsavgifter...
Citera
Idag, 04:57
Medlem
Estland.

Där betalar du 0% i skatt.
Registreringen kostar nog ungefär lika mycket som här.
Men det måste väl vara betydligt mer värt än att spara in några tusenlappar för registreringen?
Tilläggas bör att jag inte är kunnig gällande att driva bolag där i övrigt.
Bara något jag har snappat upp och tror att många kör där av den anledningen.
Senast redigerad av tedshiro Idag kl. 05:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in