Igår, 10:19
Medlem
Hej!
Finns det fler här som gillar att göra smycken med pärlor, framförallt av märket Miyuki?

Jag köper mina pärlor från olika svenska webshops, men det är rätt så dyrt. T.ex. brukar 5g 11/0 Delica kosta 50kr.

Har köpt på PandaHall ett par gånger, mycket bättre priser, men inte samma utbud som många svenska webshops har.

Undrar om det är någon som har förslag på andra ställen man kan handla från? Tips på svenska eller internationella webshops mottages tacksamt!
Citera
Igår, 11:56
Medlem
Temu har 8000 pärlor för 50 kr. De kommer från samma ställe som dina svenska butiker får sina ifrån.

Plus gratis frakt.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Temu har 8000 pärlor för 50 kr. De kommer från samma ställe som dina svenska butiker får sina ifrån.

Plus gratis frakt.

Hur vet du det?
Citera
Igår, 14:34
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Plus gratis frakt.

Länka gärna till vart du hittar 8000 Miyuki (ca 80g) för en 50 lapp på Temu.

Eller ens riktiga Miyuki pärlor, dom jag sett på Temu har varit billiga skräppärlor, inte riktiga japanska Miyuki pärlor.
Citera
Igår, 14:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoktIkeaKorv
Hej!
Finns det fler här som gillar att göra smycken med pärlor, framförallt av märket Miyuki?

Jag köper mina pärlor från olika svenska webshops, men det är rätt så dyrt. T.ex. brukar 5g 11/0 Delica kosta 50kr.

Har köpt på PandaHall ett par gånger, mycket bättre priser, men inte samma utbud som många svenska webshops har.

Undrar om det är någon som har förslag på andra ställen man kan handla från? Tips på svenska eller internationella webshops mottages tacksamt!

Jag brukar köpa mina Miyuki's från Mallan's, priser från 21kr/5g för Delicas 11/0 beroende på färg.
Citera
Igår, 23:18
Medlem
Citat:

Plus gratis frakt.

Visste inte att Temu hade Miyuki, ska kika. Har aldrig handlat där eftersom deras layout, sökfunktion m.m. var kass och gav ett oseriöst intryck. Men det var ett tag sen. Värt en titt! Tack för tipset!
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag brukar köpa mina Miyuki's från Mallan's, priser från 21kr/5g för Delicas 11/0 beroende på färg.

Jättebra priser, har handlat där ett par gånger! Jag handlar oftast från Anjalus då hon har Delicas Silk/Satin som jag gillar. Just nu på jakt efter 15/0 rocailles och 15/0 Delicas i alla möjliga färger - fast bara om de är silverlined… och det är inte lätt att hitta, haha. Tack för tipset, ska se vad Mallans har!
Citera
Idag, 00:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Visste inte att Temu hade Miyuki, ska kika. Har aldrig handlat där eftersom deras layout, sökfunktion m.m. var kass och gav ett oseriöst intryck. Men det var ett tag sen. Värt en titt! Tack för tipset!

Dom har några annonser som hävdar att det är Miyuki's, men kollar man kommentarerna (och ibland bilderna) så blir det snabbt tydligt att det är vanliga billiga fröpärlor, inte Miyukis (ie ganska stor variation i form/storlek och dåliga hål med stor andel pärlor oanvändbara pga dåliga hål).

Citat:
Jättebra priser, har handlat där ett par gånger! Jag handlar oftast från Anjalus då hon har Delicas Silk/Satin som jag gillar. Just nu på jakt efter 15/0 rocailles och 15/0 Delicas i alla möjliga färger - fast bara om de är silverlined… och det är inte lätt att hitta, haha. Tack för tipset, ska se vad Mallans har!

Anjalu har definitivt överlägset utbud på färger på Delica 11/0.

Hilmas och Fina Pärlor har ett lite bättre utbud på Delica 15/0 än Mallans, men det är ganska dyra pärlor.

Fireline smoke hittade Jula mycket billigare än hobby/pärlshopparna under fiskesäsongen.
Senast redigerad av Sereena Idag kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in