• 1
  • 2
2025-02-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Läser man här så är det väldigt många som anser att man skickar iväg ett ansökningsmail och sen sätter sig ner och väntar.
Så jag tror inte alla kontaktar rekryteraren innan man skicka in sina papper.

Hur ska man veta vem rekryteraren här i den givna ansökan? Det kan vara allt ifrån HR till butikschef, till personalchef.
Citera
2025-02-26, 22:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Hur ska man veta vem rekryteraren här i den givna ansökan? Det kan vara allt ifrån HR till butikschef, till personalchef.

Anslog person står väl i annonsen. Vissa företag använder rekryterare, vissa ansvarig chef och vissa någon på HR men det ska stå i annonsen som sagt var.
Citera
2025-02-27, 16:58
Medlem
Tre veckor låter lite för länge. Rekryterare brukar hugga inom en eller två veckor.
Citera
2025-02-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Tre veckor låter lite för länge. Rekryterare brukar hugga inom en eller två veckor.

Konstigt för de påstår att alla som inte gått vidare får nej. kan det ändå missas?
Citera
2025-02-27, 23:25
Medlem
Citat:
Konstigt för de påstår att alla som inte gått vidare får nej. kan det ändå missas?

Rekryteringen kanske inte är riktigt klar. De slutgiltiga detaljerna kan diskuteras med toppkandidaten fortfarande innan "tack för din medverkan" går ut till övriga.
Citera
2025-02-27, 23:33
Medlem
Citat:
Rekryteringen kanske inte är riktigt klar. De slutgiltiga detaljerna kan diskuteras med toppkandidaten fortfarande innan "tack för din medverkan" går ut till övriga.

Så du är 99% säker?
Citera
2025-02-27, 23:35
Medlem
Citat:
Så du är 99% säker?

Nej, det kan jag inte vara eftersom jag inte känner till rekryteringsprocessen eller företaget. Min uppfattning är baserad på mina egna erfarenheter.
Citera
2025-02-27, 23:46
Medlem
Citat:
Nej, det kan jag inte vara eftersom jag inte känner till rekryteringsprocessen eller företaget. Min uppfattning är baserad på mina egna erfarenheter.

Finns det nån anledning att kandidater enligt dina erfarenheter kallas tidigt? Har det nåt med att bestämma vilka som ska vara jokrar?
Citera
2025-02-28, 08:48
Medlem
Citat:
Finns det nån anledning att kandidater enligt dina erfarenheter kallas tidigt? Har det nåt med att bestämma vilka som ska vara jokrar?

Finns anledning att agera snabbt om en rekryterare hittar en bra kandidat. Gör man inte det kan den sökande hinna gå till annan arbetsgivare.
Citera
2025-02-28, 08:57
Medlem
Citat:
Finns anledning att agera snabbt om en rekryterare hittar en bra kandidat. Gör man inte det kan den sökande hinna gå till annan arbetsgivare.

Okej detta gällde inte specifik kompetens. Ändrar det din utsikt på detta?
Citera
2025-02-28, 09:00
Medlem
Citat:
Okej detta gällde inte specifik kompetens. Ändrar det din utsikt på detta?

Kan ej vara specifik.

Var det tidigt under ansökningstiden som du skickade in?
Citera
2025-02-28, 09:02
Medlem
Citat:

Var det tidigt under ansökningstiden som du skickade in?

Jag skickade in sent. två veckor kvar.

Min magkänsla är att jag är en kandidat de funderar på. En känsla jag aldrig kan bevisa om jag inte kallas, men ändå..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in