Idag, 06:17
Medlem
Allmännyttan kaosar, polisanmälningarna haglar och blir blockad från utlovad bostad och från Allmännyttan för alltid.

Vill bara dela med mig av en helt sjuk historia med allmännyttan
Vi försökte för några år sen få en nybyggd hyresrätt jag och barnen. Jag uppfyllde deras krav med betalningsanmärkningar och annat. Stämde och var okej enligt deras regler, men Creditsafe sabbade allt genom att påstå att jag hade en massa betalningsanmärkningar jag inte hade.
Istället för att kolla med UC som jag bad om, eller rätta felet, gjorde allmännyttan... ingenting.
Halva gänget verkade ha semester hela sommaren (15 juni-15 aug), inklusive ledningen som tydligen hade annat för sig än att jobba.
Sen blev det kaos. Deras ombud polisanmälde mig för att jag tjatade om lägenheten vi blivit lovade. (det ansågs otrevligt att ha mage att vara på dem om den)
En pensionerad poliskommissarie från Skara (!!) anmälde mig för olaga hot efter att jag sagt ifrån när han kallade mig "din lilla lymmel". Han ringde till och med min syster och snackade skit en hel kväll, som sen spred det till hela släkten. Helt bisarrt! Han ringde min syster och min mor och nästlade sig in.
allmännyttans lösning? Blockera mig från att någonsin hyra hos dem för att jag varit "otrevlig", utan att fixa UCs fel. Resultatet: 10 år av kappsäcksliv för mig och barnen – 11 flyttar, ingen stabilitet, och växa upp utan ett riktigt hem.
Min mamma skämtar fortfarande om det, men det är fan inte kul. Jag har ljudupptagningar där allmännyttans folk vägrar rätta beslutet, och UCs kille slutade när han fattade vad han ställt till med och att jag inte tänkte släppa honom.
Nu vill jag ha ersättning för flyttkostnader, 10 år av skit, och avgifter jag betalat till allmännyttans bostadskö som de aldrig gett tillbaka. Hur sjukt är det inte att ett kommunalt bolag med jurister på heltid och miljonbudget (och ändå har externa jurister för 8-siffriga belopp årligen) kan förstöra ens liv så här och sen bara sopa det under mattan?
Vad tycker ni hur ska jag ta detta vidare?
Citera
Idag, 06:36
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestbitch
Allmännyttan kaosar, polisanmälningarna haglar och blir blockad från utlovad bostad och från Allmännyttan för alltid.

Vi försökte för några år sen få en nybyggd hyresrätt jag och barnen. Jag uppfyllde deras krav med betalningsanmärkningar och annat. Stämde och var okej enligt deras regler, men Creditsafe sabbade allt genom att påstå att jag hade en massa betalningsanmärkningar jag inte hade.
Istället för att kolla med UC som jag bad om, eller rätta felet, gjorde allmännyttan... ingenting.
Halva gänget verkade ha semester hela sommaren (15 juni-15 aug), inklusive ledningen som tydligen hade annat för sig än att jobba.
Sen blev det kaos. Deras ombud polisanmälde mig för att jag tjatade om lägenheten vi blivit lovade. (det ansågs otrevligt att ha mage att vara på dem om den)
En pensionerad poliskommissarie från Skara (!!) anmälde mig för olaga hot efter att jag sagt ifrån när han kallade mig "din lilla lymmel". Han ringde till och med min syster och snackade skit en hel kväll, som sen spred det till hela släkten. Helt bisarrt! Han ringde min syster och min mor och nästlade sig in.
allmännyttans lösning? Blockera mig från att någonsin hyra hos dem för att jag varit "otrevlig", utan att fixa UCs fel. Resultatet: 10 år av kappsäcksliv för mig och barnen – 11 flyttar, ingen stabilitet, och växa upp utan ett riktigt hem.
Min mamma skämtar fortfarande om det, men det är fan inte kul. Jag har ljudupptagningar där allmännyttans folk vägrar rätta beslutet, och UCs kille slutade när han fattade vad han ställt till med och att jag inte tänkte släppa honom.
Nu vill jag ha ersättning för flyttkostnader, 10 år av skit, och avgifter jag betalat till allmännyttans bostadskö som de aldrig gett tillbaka. Hur sjukt är det inte att ett kommunalt bolag med jurister på heltid och miljonbudget (och ändå har externa jurister för 8-siffriga belopp årligen) kan förstöra ens liv så här och sen bara sopa det under mattan?
Det är ju normalt att måla upp motparten som det enda problemet, men det finns alltid 2 sidor på ett mynt.
Vad sa du efter att ha blivit kallad ”lymmel som gjorde att dom polisanmälde dig?
Man blir inte anmäld för att man tjatar om en lägenhet man vill ha, om det inte är på en riktigt sjuk nivå.
Citera
Idag, 06:56
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Stämde och var okej enligt deras regler, men Creditsafe sabbade allt genom att påstå att jag hade en massa betalningsanmärkningar jag inte hade.

Så det uppdagades att du faktiskt hade betalningsanmärkningar, lågt kreditvärde och trasslig privatekonomi.

Citat:
Deras ombud polisanmälde mig för att jag tjatade om lägenheten vi blivit lovade. (det ansågs otrevligt att ha mage att vara på dem om den)

Jo men visst serru, "tjat" leder till polisanmälan. Det tror vi på. Snarare har du betett dig gränslöst som den rättshaverist du är.

Citat:
En pensionerad poliskommissarie från Skara (!!) anmälde mig för olaga hot efter att jag sagt ifrån när han kallade mig "din lilla lymmel".

"Sagt ifrån"

Du kan ju börja med att vara ärlig med vad du faktiskt sagt.

Citat:
Jag har ljudupptagningar där allmännyttans folk vägrar rätta beslutet

Rättshaverist.

Citat:
och UCs kille slutade när han fattade vad han ställt till med och att jag inte tänkte släppa honom.

Rättshaverist deluxe och tydligen sjuk i huvudet också.

Citat:
Nu vill jag ha ersättning för flyttkostnader, 10 år av skit, och avgifter jag betalat till allmännyttans bostadskö som de aldrig gett tillbaka.

Rättshaverist som lever i en fantasivärld, slirar på sanningen som rättshaverister gör, trakasserar och hotar folk som hen över inbillade oförätter. Beteendet känns igen.

Ska vi gissa på att du inte arbetat på ett decennium heller för nåt ihop fantiserat skäl och större delen av din tid ägnas åt att trakassera myndighetspersonal? En normalfuntad person med stadig inkomst hade kirrat en bostad hos en privat hyresvärd eller i en annan kommun utan större svårigheter.

10 år utan att lyckas fixa en fast bostad, jösses.
Citera
Idag, 07:17
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Har kreditupplysningsföretag lämnat felaktig information, och som man sedan vägrat rätta, så behöver du anmäla det till IMY som utövar tillsyn över kreditupplysningsföretag. Om det leder till ett ärende hos IMY där det konstaterats att kreditupplysningsföretaget brustit i sin upplysningsverksamhet så kan du kräva ett skadestånd. Det är något du själv behöver driva i tingsrätten, om de nu skulle bestrida ditt krav.

Vad gäller den pensionerade poliskommissarien förstår jag inte vad det har med saken att göra.

Vad menar du med "10 år av skit"? Fordringar preskriberas som huvudregel efter tio år, såvida inte man vidtagit en preskriptionsbrytande åtgärd dessförinnan. Avgifter tillbaka på bostadskön kan du glömma. Du har använt bostadskön och därmed förbrukat vad du har betalat för.
Citera
Idag, 07:45
Medlem
TheGretaResets avatar
Ts har barn men är fortfarande en liten pojke som skyller allt på andra.
Citera
Idag, 07:59
Medlem
Citat:
”Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?” /Luk 6:41

Du har uppenbarligen orsakat din egen situation, även om du har behandlats och bemötts dåligt. Med det sagt finns det inget juridiskt att göra, en hyresvärd får neka att hyra ut, och konsekvensen av ett sådant nekande blir inte hyresvärdens, bara din egen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in