• 3
  • 4
Idag, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Nej ! Folk med riktiga jobb försörjer alla ?

Ja men ni tjänar alla här på flashback alltid över 40k brutto så ni kan allt dela med er!
Citera
Idag, 04:01
Medlem
För att andra betalar din skolgång, dina läkarbesök, dina bidrag, din barnpassning. tex. tänk om alla tänker som du vem skall då betala allt.
å varför frågar du, är du 12 år eller.
Citera
Idag, 06:16
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Det anses fel att leva på andra om man egentligen inte behöver.

Grupp1. De som tackar nej till anställning för att fortsätta leva på någon typ av försörjningsstöd. Eller de som tar emot bidrag med samtidigt arbetar svart.

Grupp2. Gråzon. T.ex. kulturarbetare som delvis lever på olika typer av bidrag eller säsongsarbetare som väljer A-kassa i väntan på ny säsong.

Grupp3. Sen finns det äkta sjuka och handikappade (både fysiskt och psykiskt) som är i behov av stöd.

Tror alla svenskar gärna ser att grupp3 får det stöd de behöver.

Genom att Sverige har bland världens högsta skatter och det vore tokigt att höja dom ännu mer för att grupp 1 och grupp 2 ska kunna löka - så tröttnar to.m. svennebananer på de lata rackarna.

(ovan resonemang har inte ens berört det svarta pengahålet gällande migrationspolitiken och invandrare som aldrig kommer i arbete, men samtidigt har tillgång till hela välfärden - med tolk - oavsett hur länge de varit i Sverige)

Du kan få lägga till en fjärde grupp. Dagens ökande arbetslöshet beror på politiska beslut (högerns nedskärningar i offentlig sektor) och AI-utvecklingen. Jag ser därför ingen som helst skam i att bli arbetslös i dag, eftersom det beror på omständigheter bortom vår kontroll. Ingen kan kräva att folk mitt i livet ska skuldsätta sig för nån omställning som de själva inte har valt. Låt kostnaderna skena.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det jag lyfter är att det finns många som faktiskt på ett väldigt direkt vis lever på andra. Går du på bidrag lever du på andra. Är du offentliganställd lever du på andra. Äger du aktier och lyfter utdelning lever du på andra.

Är du offentliganställd så tjänar du andra.
Citera
Idag, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du kan få lägga till en fjärde grupp. Dagens ökande arbetslöshet beror på politiska beslut (högerns nedskärningar i offentlig sektor) och AI-utvecklingen. Jag ser därför ingen som helst skam i att bli arbetslös i dag, eftersom det beror på omständigheter bortom vår kontroll. Ingen kan kräva att folk mitt i livet ska skuldsätta sig för nån omställning som de själva inte har valt. Låt kostnaderna skena.

Jaha, offentliganställda jobbar ideellt alltså.
Citera
Idag, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför inte? Massvis av bolag har program för aktieåterköp. Finns en stark ägare med minst 51% av aktierna/rösterna har de allt att vinna på att lämna börsen, OM de är etablerade, stabila och lönsamma.
Det är helt fel av dig igen. Det finns många fördelar att vara ett noterat bolag.
Citera
Idag, 06:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Andra betalar din lön.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in