Igår, 22:31
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Pages with millions of followers are using Reels videos showing violence, sexual assault and animal cruelty to draw audience and monetize

Citat:
“It was gory stuff, torture videos, stuff you just don’t want to see,” Reinman said. “Violent videos, they just started showing up. I was like, what is this? It’s nothing that I follow myself.” Feeling disturbed and disgusted, he immediately logged onto chat app Discord to tell his friends what was happening.

His friends replied that it wasn’t just him. They too were receiving violent videos in their feed. Twitter users also began posting about the phenomenon. “Hey @instagram,” one Twitter user posted in September, “why was the first thing on my feed today a beheading video from an account i don’t even follow? Thx!” Mitchell, an Instagram user in his early 20s who asked to be referred to solely by his first name because of security concerns, said that “It started with a video of a car crash, or an animal getting hit by a train. I just scrolled past it. Then I started to see people get shot.”

Since Instagram launched Reels, the platform’s TikTok competitor, in 2020, it has taken aggressive steps to grow the feature. It rewarded accounts that posted Reels videos with increased views and began paying monthly bonuses to creators whose Reels content performed well on the app.

https://www.washingtonpost.com/techn...-videos-memes/

Verkar vara många drabbade. Vad kan detta bero på?

Vad tycker FB? Är Instagram rätt plattform att visa sånt här material på?
Senast redigerad av -Nigger- Igår kl. 22:34.
Citera
Igår, 22:36
Medlem
Ja du, nej Instagram borde inte visa avrättningar osv. Men vi har väl kommit till den punkt där avrättningar är lika vanligt som att äta en bakelse på ett fik. Så det kanske platsar där endå. Det är en sjuk värld.
Citera
Igår, 22:48
Medlem
Crabbofixs avatar
Inte bra, då får flashback konkurrens...
Citera
Igår, 22:58
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Har varit en grej länge tyvärr.
Jag gillar akvarium och kollar på akvarierelaterade grejer på instagram ibland och deras algoritm tolkar det som "Hej du gillar djur så här är massa reels på asiater som torterar djur"
Försöker undvika att kolla på annat än dem ersoner som jag följer på instagram, men är omöjligt när ens flöde har 5-6 sponsrade inlägg mellan varje följer-inlägg.

Borde sluta använda skiten.
Citera
Idag, 00:05
Medlem
Någon nation försöker normalisera sjukt våld och få oss att skada varandra tror jag. Läskigt. Avinstallera skiten.
I mina ögon en Cyber-krigshandling. Vad gör regeringen? Barn ser den här skiten. Bruce lee var min tid och jag växte upp och blev en fighter av rang. Jag knockar de flesta av er utan problem. Dagens barn kommer bli tvärskeva. Iskalla små mördar monsters.

Vet inte om statsministern har höjden nog för att ha insta. Men han borde åtminstone uppmana föräldrar att blockera appen. Tönten behöver se allvaret i detta istället för att fokusera på att ta bild med viktigtpetter-folk som gjort den bättre sidan av affären med honom.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 Idag kl. 00:14.
Citera
Idag, 00:35
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Någon nation försöker normalisera sjukt våld och få oss att skada varandra tror jag. Läskigt. Avinstallera skiten.
I mina ögon en Cyber-krigshandling. Vad gör regeringen? Barn ser den här skiten. Bruce lee var min tid och jag växte upp och blev en fighter av rang. Jag knockar de flesta av er utan problem. Dagens barn kommer bli tvärskeva. Iskalla små mördar monsters.

Vet inte om statsministern har höjden nog för att ha insta. Men han borde åtminstone uppmana föräldrar att blockera appen. Tönten behöver se allvaret i detta istället för att fokusera på att ta bild med viktigtpetter-folk som gjort den bättre sidan av affären med honom.
Precis. Det är jävligt sjukt att det går att lägga upp sånt material på en plattform som används av unga under 18 år.
Meta borde skämmas.

Minionen "Ulf" har säkerligen ett konto där han lägger upp bilder på sig själv i sina homosexuella joggingkläder.
Citera
Idag, 01:11
Medlem
Det är samma för mig varför händer detta?
Citera
Idag, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omco95
Det är samma för mig varför händer detta?

Instagram är på riktigt darkweb senaste dygnet…
Citera
Idag, 02:11
Medlem
mosucks avatar
vad skojigt. verkligheten är jobbig för vissa!
Citera
Idag, 02:29
Medlem
J.H.s avatar
Senaste veckorna har det blivit värre. De senaste dygnet har 90% av reelsen varit osensurerade mordvideos och grovt våld.
Allt ifrån kartellmord till väldigt goriga klipp ifrån Ukraina eller knivslagsmål.
Tidigare var det ofta blurrat eller halvdålig kvalitet men nu är det fler högupplösta klipp i orginalversion.

Min dotter som jag inte ens visste hade insta fick upp en video där någon ramlar väldigt illa ned i ett trappchakt, riktigt otrevligt men inga köttiga detaljer.
Förhoppningsvis såg hon inga värre, för den skiten jag får upp är det samma som postas på gore forumet men i en aldrig sinsnde ström av det värsta mänskligheten gjort

Hur är det möjligt att det här får fortgå?
Tidigare krävdes det ju att man sökte upp sån här skit men nu tvingas det på en.

Facebook visar också en del skit men inte jämnförelsevis lika mycket. Där är det fortfarande "normala" klipp i 9 av 10 fall.

Som nämnts ovan ang påverkansoperstion.
Det låter ju konspiratiriskt, men på det här sättet normaliseras extremt våld för en helt ny generation på ett ögonblick.

Vissa klipp är ju väldigt grafiska men många gånger är det ju upprörande orättvisor där man blir förbannad och mer än gärna skulle se gärningsmannen bli manglad. Typ när det är flera som spöar en ensam eller annat oprovocerat våld. Knappast någon som fyller folk med rätt sorts känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in