Idag, 04:50
Medlem
Vettiga människor kommer antingen inte tänka nåt alls om dig, eller typ ”där är en annan motiverad människa som tagit sig till gymmet idag!”.

Kanske finns nån enstaka människa på ca 10 000 med så pass lågt självförtroende att den behöver döma dig för att känna sig bättre själv. Men ärligt talat, finns det ens bittra människor som tar sig till gymmet enbart för att lägga tiden på att skratta åt andra? Alla andra i gymmet har samma mål som dig själv, bli starkare än vad man var dagen innan.

ALLT är i ditt huvud. När du gått dit ett par veckor så kommer nojan försvinna. Alla nybörjare/återvändare får en släng av denna noja ibland
Citera
Idag, 05:23
Medlem
När jag ser en tjock person på gymmet då blir jag inspirerad. Skitbra att han kom till gymmet för att kämpa för sina mål. Alla var nybörjare nångång. Normala människor kommer inte titta på dig på något dåligt sätt
Citera
Idag, 05:33
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag vet ingen, absolut ingen, som skulle tycka nåt dåligt om en tjock person som tränar.

Alla tycker att det är bra. Jag skulle säga att gymmiljön är väldigt snäll och inkluderande.
Citera
Idag, 05:55
Medlem
Ingen på gymmet dömmer en tjockis. Ingen bryr sig om hur du ser ut när du börjar träna.

Man går dit, gör sin sak och sen går man hem. Alla börjar antingen som spinkiga eller feta för att man vill förbättra sin situation.
Citera
Idag, 06:06
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Blickar? Folks blickar idag är endast på smartphonen. Jag har tränat på gym till och från i 40 år och har ändå aldrig tänkt något om några tjocka jag sett på gymmet. Min erfarenhet är att var och en sköter sitt, folk kommer inte alls att bry sig om huruvida du är tjock eller smal. Rekommenderar Friskis & Svettis.
Citera
Idag, 06:10
Medlem
Fangfaces avatar
Finns inget som imponerar mer än att se en återkommande tjockis kämpa på gymmet
Citera
Idag, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Är det inte smartare och enklare att bara sticka ut och springa? Kondis, frisk luft, magen försvinner.

Känns som alla är så fixerade vid gym, men visst, det kan väl hjälpa med motivation för många.

Gillar när man ser tjocka ute och motionsgår fort, många av dem ser man bli smalare och smalare över månaderna.

Tjockisar som lyfter skrot känns inte lika smart. Sikta på kondis först! Bättre bli uthållig och stark än krallig.

1. Nej! det är inte smart för en tjock person att börja Springa
Att springa som tung tär extremt på leder <-- VÄRDELÖST råd
DÄRFÖR
är typ alla maraton löpare i princip "skelett"

2. Att träna ska vara kul - Hade personen tyckt det var kul att vara ute och springa så hade personen inte varit tjock till att börja med & kommer sluta på en gång!

Så har du "otur" när du tänker eller spelar du bara ignorant & dum?
Senast redigerad av Chilledippen Idag kl. 06:36.
Citera
Idag, 06:49
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Jag gillar gym men hatar människorna där.

Ett komplett hemmagym vore så jävla skönt att ha.
Citera
Idag, 06:51
Medlem
SamuraiBennys avatar
Då får du börja träna hemma, finns inge värre bögstirrningar än gym. Så fort man kommer in så är det som i en vilda västern film när allt stannar upp och alla stirrar ut dig, "oooh har han mer muskler än mig?" "Hiiihi titta! Vilken kille!"

Önskar jag skämtade.
Citera
Idag, 07:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manyyears
Ja, frågan är enkel och behöver ärliga svar.
Jag är tjock och vill börja träna. Men mitt låga självförtroende gör att jag är livrädd att få snea blickar eller till och med kommentarer. Bor i en mindre stad så risk finns att någon känner mig.
Ärligt, tänker ni saker om dom som tränar, och speciellt någon som är nybörjare, ganska dålig och tjock?

Nej det är du själv som har farliga tankar. Kör på bara! Men kom ihåg en sak: Du kommer med all sannolikhet inte att kunna träna dig smal utan att samtidigt ändra på kosten och hur du äter. Det är oftast där orsaken till fetman finns och behöver rättas till.

Så kämpa inte ihjäl dig på gymmet i onödan. Vanliga promenader är sannolikt mer givande för dig och då kan du samtidigt gå under radarn.
Citera
Idag, 07:08
Medlem
GertBennys avatar
TS måste arbeta på sitt självförtroende. Andra människor kollar på andra människor, det är ett mänskligt beteende. Jag kollar automatiskt på andra människor och då ofta helt utan några som helst bakomliggande tankar. Man bara gör det. Om man inte vill att andra ska kolla på en så får man bli osynlig eller hålla sig inomhus för resten av livet.

Du kommer säkert få många blickar i början, men det är enbart för att du är ett nytt ansikte som de inte känner igen. Efter ett tag kommer du inte få dessa nyfikna blickar då de som gymmar samtidigt som dig vant sig vid dig eller vad man ska säga.

Det är många som kollar på mig för jag är lång och grov, det kan vara jobbigt då jag inte är en sådan som direkt älskar uppmärksamhet, så jag förstår TS, men så är livet. Nu menar jag när jag till exempel går på stan eller liknade. På gymmet kollar ingen på mig då jag tränat på tider med samma personer i flera år och dessa "vant" sig vid min närvaro.

Det är bara och köra på. Du kommer må bra som fan av att träna så låt inte dessa tankar om att folk ska stirra på dig förhindra dig. Du kommer ångra dig grovt om du låter detta hindra dig ifrån ett hälsosammare liv.

Sen är det ju som så att många som tränar på gym idag är helt låsta i sin telefon som zoombies ungefär. Särskilt yngre och dessa verkar inte bry sig nämnvärd om andra människor runtomkring.
Senast redigerad av GertBenny Idag kl. 07:10.
Citera
Idag, 07:11
Medlem
Träningscykel hemma.
Sen långa promenader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in