Idag, 14:58
Medlem
bottenskrapads avatar
I höstas fick jag två orosanmälningar på mig, en från polisen och en från skolan vilket ledde till att en utredning påbörjades och nu tar jag pissprov varje vecka samt går på möten hos psykiatrin. Men nu har jag fått ännu en orosanmälan på mig från en läkare efter att jag besökte psykakuten förra veckan. Jag har fått många orosanmälningar på mig från och med 12 års ålder men nu när jag är 18 så tycker jag det verkar allvarligt den här gången. Hur vanligt är det att man orosanmäler en myndig person? eftersom jag redan har kontakt med soc, varför skickas en ny? Tyder allt detta på att det är en anmälan till LVM som gjorts? Tacksam för svar.
Citera
Idag, 15:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Socialtjänsten ansöker om LVM vid Förvaltningsrätten, som beslutar.

Vem har skickat orosanmälan denna gång?

Oavsett vilket håller du med all sannolikhet på att, långsamt eller snabbt, ta livet av dig (eller annan). Sorgligt.
Citera
Idag, 16:14
Medlem
ethernals avatar
LVM är väldigt sällan det beslutas om, du ska utgöra en allvarlig fara för dig själv genom ditt missbruk innan det ens kommer på tal.
orosanmälan leder sällan till något alls, kontakten med soc bygger på frivillighet så på sin höjd kommer de kalla dig till ett möte för att prata om varför du fick orosanmälan.
hade LVM varit på tal hade du redan varit omhändertagen och sen hade man skickat det till förvaltningsrätten för att prövas
Citera
Idag, 16:45
Medlem
olasvenssons avatar
Ålder spelar ingen roll. Minns ni Magmys Micke? Han är lång över 18 år och det dräller in orosanmälan på honon.
Citera
Idag, 17:13
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Socialtjänsten ansöker om LVM vid Förvaltningsrätten, som beslutar.

Vem har skickat orosanmälan denna gång?

Oavsett vilket håller du med all sannolikhet på att, långsamt eller snabbt, ta livet av dig (eller annan). Sorgligt.

Kan vara bra att läsa andra meningen i inlägget Men nu har jag fått ännu en orosanmälan på mig från en läkare efter att jag besökte psykakuten förra veckan.
Citera
Idag, 17:41
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ålder spelar ingen roll. Minns ni Magmys Micke? Han är lång över 18 år och det dräller in orosanmälan på honon.
Haha magmys Micke, vilken skev snubbe!

För att få LVM måste du vara 21 år.
Citera
Idag, 17:45
Medlem
Den enklaste lösningen är att sluta ägna dig åt det som orsakar orosanmälningar? Det kommer bli bättre för dig själv i längden. Om enstaka anmälningar leder till något beror på vad de grundar sig i. Är du 18 och skjuter heroin dagligen finns det risk för LVM oavsett om det är en eller hundra anmälningar. Gäller det cannabis händer ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Ja, där gör inte anmälningarna ett dugg. Kommunen gnäller lite. Han tvingas avstå från att nämna magmys online i några veckor. Sedan är löken i blom igen och det råder full rulle med magmys, magbox och sprutt.
Citera
Idag, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Haha magmys Micke, vilken skev snubbe!

För att få LVM måste du vara 21 år.

Där ljuger du. Det finns varken en övre eller undre gräns - åldersmässing. Är du under arton placeras du dock som LVU.
Citera
Idag, 18:28
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Där ljuger du. Det finns varken en övre eller undre gräns - åldersmässing. Är du under arton placeras du dock som LVU.
Jag har haft LVU från 15-21 år och haft LVM utredningar så jag vet mycket väl vad jag pratar om.

LVM får du när du är 21 och uppåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in