• 1
  • 2
2025-03-01, 21:42
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har till skillnad från dig inget personlig erfarenhet av negrer i familjen.

Men även OM det du säger stämmer, så stämmer det däremot inte för MENA.

Titta på t.ex. SD/Riks Mira Aksoy. Svensk mamma, kurdisk pappa. Med i SD. Mer nationalitisk än de flesta svenska kvinnor. Och verkar inte ha någon alls kontakt med den kurdiska kulturen.

”Jag har till skillnad från dig inget personlig erfarenhet av negrer i familjen.”

Okej, stopp där. Det här är nog den mest bisarra skrytkommentaren jag sett på länge. Vad exakt är det du försöker säga här? Att du saknar ”personlig erfarenhet” av något och att det gör dig mer kvalificerad att uttala dig om det? Briljant logik! Nästa gång ska jag försöka övertyga en läkare om hur hjärtkirurgi funkar genom att berätta att jag aldrig har opererat ett hjärta själv. 😂

”Men även OM det du säger stämmer, så stämmer det däremot inte för MENA.”

Ah, här kommer den klassiska: ”All forskning är fel, för jag tycker annorlunda.” Logiskt och övertygande, verkligen. Jag gissar att du även avfärdar klimatforskning och tror att jorden är platt eftersom det ”inte stämmer med din personliga erfarenhet”?

”Titta på t.ex. SD/Riks Mira Aksoy. Svensk mamma, kurdisk pappa. Med i SD. Mer nationalistisk än de flesta svenska kvinnor. Och verkar inte ha någon alls kontakt med den kurdiska kulturen.”

Så låt mig få det här rätt: Ditt stora bevis för att MENA-blandningar fungerar ”annorlunda” är en (1) person i hela Sverige? Otroligt statistiskt underlag. Ska vi även avgöra om grönsaker är nyttiga genom att intervjua en kille som levt på chips i 50 år? 🤡

Snälla, fortsätt. Det här är komedi på hög nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in