Citat:
Ursprungligen postat av
LinaLaReina
Alltså, så enkelt och svart vitt är det inte. Du visar din sida och åsikt, jag respekterar det. Fast du har inte rätt.
Problemet är inte hans bror, det är en kombo av massa olika saker, för att nämna några uppenbara - fel tajming med tjejer han träffar, vilka han väljer, hur han beter sig kanske första dejterna (nervös m.m) och hur svårt det är att dejta någon just nu. Det gäller att alldeles för snabbt, göra ett väldigt bra intryck, och vi har alla blivit lite för snabba i att döma, och säga Next...och vissa mer än andra.
Vi hänger inte lika mycket ute som man gjorde tidigare, det krävs ett stort umgängeskrets med middagar, och fester hela tiden för att träffa folk, och alla har inte det.
I detta samhälle där informationen når oss snabbare och allt är så lätt att införskaffas så krävs det viss mentalitet för att ta för sig i dejting världen. Och just de, de som är kaxigaste, sticker ut, ser bäst ut m.m. De tar för sig mest och river omkring massa sår hos de individer de träffar, för de inte är de mest seriösa ändå och vill bara ligga.
Sen håller jag absolut inte med dig - Vi är visst skyldiga varandra något, människa till människa, att behandla varandra med vanlig hyfs och förståelse. Och det saknas hos många i dejtingvärlden och vanliga världen också, men i dejting världen märker man verkligen vilka som är as. Tack och lov har jag haft bra radar, men har tjejkompisar som träffats riktiga as där.
Mina två jag träffat sista två åren ville iaf ha förhållande direkt, sen om vi inte var rätt ja det är inte mycket att göra åt nu.
Chattar man med någon en tid och sen bokar dejt, då skall man ha vanlig hyfs! Man tackar för sig eller säger att det inte kändes rätt, att ghosta någon är inte ok, det är omoget och barnsligt! Det är inte vanligt hyfs, tycker man det är man avtrubbad. Och stängt av sina känslor, så som man behandlar andra blir man behandlad, och vi verkar bli mer och mer avtrubbade, vilket är hemskt för vi ser redan vilken utveckling sker hos våra barn, som mår sämre och sämre.
Vi vet inte hur en människa mår egentligen, så det minsta man kan göra är att ha vanligt hyfs och försöka bete sig medmänskligt.
Dejtar du?
Saken är att män inte gör några som helst ansträngningar och jag t.ex plockar givetvis bort män på löpande band av de skälen att jag inte kommer uppvakta dem. Sedan så är det otroligt jobbigt att jonglera med olika män om man matchar och ett antal då omedelbart skriver.
Sedan så saknar män hyfs generellt som jag nämnt flera gånger. Deras beteende är att skriva och när de tröttnar så skiter de helt i att skriva mer. Jämförbart med att jag skulle titta på en dejt och känna mig ointresserad och resa mig upp och gå därifrån och höra av mig torsdagen därpå med något banalt "Vad gör du?"
Ja du har rätt att det saknas sociala sammanhang. Aldrig att jag plågat mig med män på nätet om jag kunde träffa män naturligt.
Jag har
aldrig upplevt att män ghostar mig vid dejt eller jag dem. Jo den som jag tänkte ställa in pga respektlöshet vid meddelande och jäklar vad jag ångrade mig att jag lät den hemska människan ändå träffa mig då meddelanden är en bra fingervisning om hur dålig någon är på riktigt också.
Definitivt inte vanligt att folk ghostar vid dejting. (Försvinner innan träff dvs) Efter det kanske och då har du rätt i att de
ska återkoppla. Återigen något
män vägrar göra. Systematiskt så vägrar män att skriva efter en dejt och då om man träffats och haft sex. Hir kul är det att ha lagt tid, konversationer och träffar på någon som då kör
silent treatment för att jag ska känna mig
rädd att ghostas?
Du ska inte göra män till offer om du själv inte vet vilka fullblodssvin de är när det gäller dejting. Och eftersom de systematiskt och strukturellt är svin mot tjejerna så reagerar vi kvinnor efter det
strukturella beteende de allihopa kör med.
Jag struntar fullständigt i om en kille sårats av andra än mig, han
ska visa mig respekt. Annars ska jag såra honom värre så han får ont på riktigt. Precis som de tror att de kan "ta tillbaka" uppmärksamhet som straff för min existens och mitt kön, kan jag "ta tillbaka" min trevlighet.
Hur de mår är ovidkommande om de inte funderar på hur deras beteende kan påverka mig.
Ingen är skyldig någon
innan dejter som gått längre. Att gå längre är underförstått en överenskommelse av att intresset finns, annars låter man bli. En kille som inte kan få brudar saknar rätt att vara med mig som kompensation då hans problem inte är mitt och inte ska orsaka mig skada. Ingen får vara med mig och "inte söka något seriöst" då jag är
någon, inte något. Mig ska man behandla seriöst.
Som jämförelse så tänkte jag först träffa någon förra månaden eller vad det nu var. På infall, inte av något gigantiskt intresse (jag kände knappast personen). Så lämnar han mitt i utan grundläggande hyfs. Jag sket såklart i hans meddelande sen då jag inte kände mig särskilt intresserad av att påbörja en ny konversation då jag inte gillar människor som bara slutar svara. Slutligen svarade jag ju då personen inte avmatchade och jag var trevlig o(kommer inte ihåg riktigt) och så hördes vi inte av. Sedan så skrev personen och frågade om vi fortfarande skulle ses vilket jag då inte alls var sugen på och när jag svarade togs jag bort innan jag hann sända eftersom personen såklart fattade det och måste haft något psykiskt problem som innebar svårigheter att avvisas.
Anser du att personen gjorde fel som skrev om dejt och tog bort när jag läst och började svara? Det gör inte jag.
Det är bättre att dra tillbaka en kontakt i tid än att börja träffa någon och sedan ha en massa negativa tankar och känslor och "sätta någon på plats" som kompensation för att man är bitter, har komplex eller kanske bara är en kass person allmänt.
Man får ångra sig hur mycket som helst. Ett ja, får bli ett nej så fort man känner att "jag vill inte". Det här känns inte ok, kan absolut resultera i att plocka bort utan att behöva känna sig
skyldig att ta hänsyn till känslor hos någon som inte ens är i ens liv.
Däremot ska du inte förleda någon för att få t.ex sex. Att anse det som man är likvärdigt med att vi kvinnor skulle börja lura män systematiskt för pengar. Om kvinnors känslor inte betyder något kring relationer så är knappast mäns plånböcker då mer värdefulla. Men inte någon skulle propagera för att man får lura män som vilk ha kärlek eller sex, ekonomiskt. Så varför får män lura kvinnor som söker relationer för att få sex?
Jag ser gränsen där. När en person ingår mer så har den aktivt valt att förhålla sig väl till den andra personen. Jag finns inte på sajter för att "vara snäll" mot män. Jag är där för min skull. Att inte bli intresserad av vem som helst är däremot inte konstigt och jag anstränger mig inte för att bli intressant och därmed är det ett aktivt val jag gör. Precis som när män aktivt väljer att
missköta sig i allt som berör dejting. Precis som TS bror sannolikt missköter allt från konversationer till övrig kontakt. Han är helt enkelt inte mer intressant än vad han gör sig.
Precis så fungerar det.
Och de som bara ghostar utan hänsyn, de är knappast "kap". Vem vill ha en sådan person? Inte jag iallafall och det är en win-win, när de försvinner. För jag bryr mig inte ett skit om jag pratat eller skrivit med en man som plötsligt tystnar för att han ser fel hos mig. Såklart beror det på att jag aldrig var särskilt intresserad av dem men jag gav dem chansen att göra mig intresserad. Det är bara positivt om jag inte hamnat i relation med en sån.