• 5
  • 6
2025-03-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Har du några tips?
Kortklippt, mörkblond, välvårdad och rakad.
Alltid klädd stiligt i skjorta och jeans eller chinos, typ business casual. Inga finnar, eller acne eller ärrat ansikte. Tränar 2-3 gånger i veckan och är slimmad med en normal muskeltillväxt.
Är du säker på det här med "planhalvan" han "spelar" på?

Jag kan i bägge fall råda dig att ta dig och din bror till Gydsrtjänst i kyrkan. Livet är mer än att leva som en apa och para sig utanför äktenskapet.

Det finns kloster i Sverige. Fundera på det.
Citera
2025-03-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Här är ett ganska bra exempel på dagens svenska kvinnors attitydproblem.

Bara massa anklagande och käbbel.

Jag säger bara "lycka till".
Du missar att det är ni som börjar så absolut Lycka till med att hitta kvinnor som står ut meder då många av oss har fått nog av era attitydproblem! Att det är tomt på konversationer, djup kontakt och roliga dejter handlar om er män.

Jag kan få en dejt när jag vill. Att jag inte vill dejta er, är av samma skäl som de flesta andra har för att inte heller vilja det. Det handlar om er själva. Vad ni har för attityd, uttalad eller dold.

Men absolut, fortsätt vara värdelös på att dejta och uppvakta istället. Ett sådant vinnande koncept ni män kör, kan man såklart inte ändra på. Det är farligt, man kan få någon som förväntar sig att ett positivt beteende är varaktigt och inte något som bara dök upp för stunden.

Det är jobbigt att behöva arbeta på en relation så varför ska man arbeta för ett lyckat dejtingliv? Varför inte fortsätta bli betraktad som den självupptagna nöt man är som helt saknar intentioner för att göra insatser varken i relation, dejting eller konversation?

Klaga inte på era egna beteenden istället så löser det sig. Ingen bryr sig.
Citera
2025-03-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarina1991
Har någon märkt att numera när vi har massa social media och dating sidor det är mycket svårt att hitta rätt, bra och ärlig person? Så betyder det att tidigare det var lättare att träffas när människor levde utan internet?
Ju fler kvinnor män ser, ju mindre anstränger de sig.

Det är otroligt mycket i mäns beteenden som ändrats med internet. Förr så såg killar det som en positiv sak att uppvakta tjejer med uppmärksamhet men idag så anser killar att tjejerna ska uppvakta dem.

Om du som snubbe inte klarar av att börja konversationer inte bara en gång utan två eller tre (tjejer ska efter en tid börja de också annars ska de lämnas åt sidan) så är det otroligt lå gt ifrån när killar verkligen ansträngde sig. Tänk på att de var tvungna att ringa hem till tjejer och lämna meddelanden till familjemedlemmar och försöka nå bruden när hon var hemma eller be henne ringa upp. Sedan pratades det i timmar många gånger om.

Jämför det med Hon får skicka ett meddelande om hon vill ha mig så hon inte tror att hon är något!

Alla män som inte anstränger sig, konkurrerar med erfarenheter av män som gjort det. De bär omkring på telefonen överallt utan att vilja svara "för snabbt" eller skicka ett första, andra och tredje meddelanden. Med inledning på konversationer, ej utan svar då de killarna måste sluta skriva.

Jag menar att om du inte får svar så skiter du i personen men du ska inte skita i en person innan du fått svar baserat på attt du aldrig skickat något från första början och förvänta dig mirakel.

Om en kille inte skriver till mig utgår jag ifrån att han är ointresserad. Responsen är att jag kollar efter nya killar som är mer intressanta för mig. Jag sitter inte och grubblar på varför han inte skriver då Inga meddelanden= inget intresse. Är han intresserad men slutat höra av sig är det hans problem, inte mitt.

Kan jämföra med att jag faktiskt ghostades av flera tjejer i sträck när jag sökte kompisar. Inte tusan är jag bitter för det eller känner mig kränkt och blablabla.

Jag slrev långa, öppna och utelämnande meddelanden och de läste men såg mig inte som en vän de ville ha eller lära känna. Jag kände inte dem. Jag struntar i vad de då upplevde eftersom jag såklart inte skrev mer. Jag minns inte hur många det var men några stycken iallafall.

Grejen är att man inte passar med allt och alla och ja jag upplevde att det var oförskämt att inte skriva, tack men nejtack, men jag bryr mig inte. Däremot blir jag förbannad när socialtjänsten och liknande myndigheter gör så. Kvinnor inom myndigheter och enstaka man använder härskartekniker och ghostar och de får betalt av skattebetalare för att sköta sig. De får lön.

Jag ghostades när jag sökte som familjehem av Eskilstuna kommun och det ansåg jag var extremt för man kan uppleva mig som "olämplig " med snabb blick (jag har haft en turbulent historia och har erfarenheter sv att bryta missbruk, destruktivt leverne och hjälpa andra även när det har känts tufft för mig personligen att t.ex ta barn rakt av från en missbrukare i kriminell omgivning och med gott resultat sett vederbörande förstå situationen och bryta helt med den kriminella världen samt bli drogfri och förändra hela sitt liv till hederligt, med hög moral. Att öppna sig och berätta av vilka skäl man vill hjälpa andra barn och då mötas av ghosting för att en socialarbetare ser en som "inte fin nog" för att bemötas med grundläggande respekt av att säga, tyvärr så uppfattas du inte ha de kcaliteter som vi vill ha hos ett familjehem- är skevt. Särskilt med tanke på alla övergrepp som sker mot placerade barn eller barn i placering som faller i organiserad kriminalitet. Jag är inte den som hade låtit en unge vara på vift titt som tätt i andra städer medan jag ansetts vara "föredöme" baserat på invandrarbakgrund, fd knarkare som leker med bollar i idrottssammanhang osv.

Jag kan förstå att Uppsala inte svarade efter att jag ifrågasatte pojkarna som tortyrmördats, med att man måste vara heltidssysselsatt och ha barn då det var en "konflikt" i hur vi ser på barns behov. Mitt hem är inte en förvaringsplats kontra att socialarbetare anser att arbetande/studerande människor är bättre människor på grunder som är förståeliga (sysselsättning indikerar att man klarar av livet).

Men det med Eskilstuna kommun, är tydligt ett sätt olika kvinnor gör så fort något inte passar dem. Lite "du är inte betydelsefull nog för grundläggande respekt/återkoppling) och män kör sådant de också.

Nu skulle jag som ensamstående aldrig ta emot tonåringar utan tog det som exempel i jämförelse med att ibland har man fel. Själv så vill jag inte ha barn om jag måste ha 100% sysselsättning eftersom jag är just ensamstående och jag kan inte åsidosätta ett barns behov till lördagar klockan tre. Jag struntar helt enkelt i att kolla med fler kommuner då.de tre jag haft kontakt med uppträdde gräsligt och jag är otroligt bra med barn, det är en tjänst jag erbjuder. Jag är inte tvingad till det och anpassar mog inte. Som heltidssysselsatt upplever jag att jag nu inte har utrymme för att överarbeta med placeringar och jag tänker aldrig försumma ett barn.

Det finns ingen som går in och kan dela sysslor etcetera och det är lite såsom män ser på vad vi kvinnor ska göra för dem. Vi ska finnas till hands och göra en massa för dem. Män med barn upplever att vi kvinnor ska acceptera först att de inte vill ha barn för de inte är.redo och sedan så är de färdiga men jag/andra kvinnor ska gå.in och pussla deras liv. Men de vill inte ens skriva meddelanden i ett flöde av normal uppvaktning för det är "jobbigt" att de "alltid" måste "göra allt".
Senast redigerad av Matadhamster 2025-03-01 kl. 15:02.
Citera
2025-03-01, 17:09
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
För det första så är problemet hos honom och inte hos kvinnorna. Du säger själv att han får problemtjejer och uppger att hans kompisar som är problem också får sådana och det hänger ihop. Så kasta inte din brorsas personliga problem på det motsatta könet då ingen är skyldig att se honom som Sveriges största kap och din dåliga kvinnosyn reflekteras nog även hos honom också. Gnälla om hit synd det är om honom som "niceguy" klarar han åtminstone av perfekt.

Jag har aldrig någonsin klandrat killar för att konversationer dör ut eller om jag avmatchas eller ses som ointressant av en massa skäl. Ingen är skyldig någon som de inte ens dejtar något alls. Att gå på dejter och spendera tid med det motsatta könet är inte en rättighet.

Sedan så tänker jag också att han kanske är lagd för killar som aldrig klarar av att avläsa signaler från kvinnor men du säger att han inte är det.

Du kanske skulle sluta dela hans negativa syn på kvinnor och lära honom att aktivt börja uppvakta de kvinnor han är intresserad av med lagom intresse och hjälpa honom att utvecklas när det kommer till dekting. Han är uppenbart tråkig.

Vad gör han på dessa dejter? Hur visar han intresse? Hur aktiv är han i kontakt med kvinnor?

Låt mig gissa. Hjärndöda konversationer med standardfrågor om vad tjejer gör, har för planer, arbetar med och utan genuint intresse för svaren. Inga emojis, inga komplimanger och han skriver aldrig något positivt till den tjej han ät intresserad av såsom att han är intresserad, har tänkt på henne eller vill lära känna henne mer?

Ingenting "konstigt" i hans chattar är uppenbart detsamma som att de är plattta, tråkiga och han segar säker med att svara på meddelanden också.

Vad söker du?
Hur länge har du varit singel?
Vad jobbar du med?
Händer i helgen då?

Lite sådan skit va?

Att folk slutar svara beror på att de tröttnat på en. Tror ni kvinnor sitter och är jätteintresserade av varenda en som chattar eller att få random spam ibland med standardfraser? Har det varit tyst några dagar så har han själv valt att inte vilja dejta tjejen han skrev med den där måndagen som det "flöt på" i chatten och som han hoppade över tisdag, onsdag och torsdag att skriva till.

Vad har han för strategier för att dejta? Vad gör han på dejterna? Vad pratar han om? Vad gör att han står ut från mängden och skapar ett intresse istället för att framstå som alla de andra dejterna tjejen redan gått på?

Saken är så här att kvinnor vet omedelbart att de inte är intresserade vid en träff. Friendzon är positivt eftersom det innebär att de tycker om personligheten men tänder inte sexuellt. De känner inte sexuell attraktion och det är inte konstigare än att kassörskan på affären inte vill ligga med din bror, eller kvinnan i tunnelbanan, eller frisörskan osv. Det är med andra ord inte fel på tjejerna utan din bror som dejtar för få och är tråkig i allt från chatt till dejting och inte anstränger sig för att uppvakta tjejer han upplever som intresseväckande. Han förväntar sig att de utan skäl ska vilja vara med honom och av desperation och när de tjejerna som fungerar som så blir intresserade, duger de inte då de är "problem"? Nej, din brors beteende är problemet.

Alltså, så enkelt och svart vitt är det inte. Du visar din sida och åsikt, jag respekterar det. Fast du har inte rätt.
Problemet är inte hans bror, det är en kombo av massa olika saker, för att nämna några uppenbara - fel tajming med tjejer han träffar, vilka han väljer, hur han beter sig kanske första dejterna (nervös m.m) och hur svårt det är att dejta någon just nu. Det gäller att alldeles för snabbt, göra ett väldigt bra intryck, och vi har alla blivit lite för snabba i att döma, och säga Next...och vissa mer än andra.

Vi hänger inte lika mycket ute som man gjorde tidigare, det krävs ett stort umgängeskrets med middagar, och fester hela tiden för att träffa folk, och alla har inte det.

I detta samhälle där informationen når oss snabbare och allt är så lätt att införskaffas så krävs det viss mentalitet för att ta för sig i dejting världen. Och just de, de som är kaxigaste, sticker ut, ser bäst ut m.m. De tar för sig mest och river omkring massa sår hos de individer de träffar, för de inte är de mest seriösa ändå och vill bara ligga.

Sen håller jag absolut inte med dig - Vi är visst skyldiga varandra något, människa till människa, att behandla varandra med vanlig hyfs och förståelse. Och det saknas hos många i dejtingvärlden och vanliga världen också, men i dejting världen märker man verkligen vilka som är as. Tack och lov har jag haft bra radar, men har tjejkompisar som träffats riktiga as där.
Mina två jag träffat sista två åren ville iaf ha förhållande direkt, sen om vi inte var rätt ja det är inte mycket att göra åt nu.

Chattar man med någon en tid och sen bokar dejt, då skall man ha vanlig hyfs! Man tackar för sig eller säger att det inte kändes rätt, att ghosta någon är inte ok, det är omoget och barnsligt! Det är inte vanligt hyfs, tycker man det är man avtrubbad. Och stängt av sina känslor, så som man behandlar andra blir man behandlad, och vi verkar bli mer och mer avtrubbade, vilket är hemskt för vi ser redan vilken utveckling sker hos våra barn, som mår sämre och sämre.
Vi vet inte hur en människa mår egentligen, så det minsta man kan göra är att ha vanligt hyfs och försöka bete sig medmänskligt.
Senast redigerad av LinaLaReina 2025-03-01 kl. 17:14.
Citera
2025-03-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Alltså, så enkelt och svart vitt är det inte. Du visar din sida och åsikt, jag respekterar det. Fast du har inte rätt.
Problemet är inte hans bror, det är en kombo av massa olika saker, för att nämna några uppenbara - fel tajming med tjejer han träffar, vilka han väljer, hur han beter sig kanske första dejterna (nervös m.m) och hur svårt det är att dejta någon just nu. Det gäller att alldeles för snabbt, göra ett väldigt bra intryck, och vi har alla blivit lite för snabba i att döma, och säga Next...och vissa mer än andra.

Vi hänger inte lika mycket ute som man gjorde tidigare, det krävs ett stort umgängeskrets med middagar, och fester hela tiden för att träffa folk, och alla har inte det.

I detta samhälle där informationen når oss snabbare och allt är så lätt att införskaffas så krävs det viss mentalitet för att ta för sig i dejting världen. Och just de, de som är kaxigaste, sticker ut, ser bäst ut m.m. De tar för sig mest och river omkring massa sår hos de individer de träffar, för de inte är de mest seriösa ändå och vill bara ligga.

Sen håller jag absolut inte med dig - Vi är visst skyldiga varandra något, människa till människa, att behandla varandra med vanlig hyfs och förståelse. Och det saknas hos många i dejtingvärlden och vanliga världen också, men i dejting världen märker man verkligen vilka som är as. Tack och lov har jag haft bra radar, men har tjejkompisar som träffats riktiga as där.
Mina två jag träffat sista två åren ville iaf ha förhållande direkt, sen om vi inte var rätt ja det är inte mycket att göra åt nu.

Chattar man med någon en tid och sen bokar dejt, då skall man ha vanlig hyfs! Man tackar för sig eller säger att det inte kändes rätt, att ghosta någon är inte ok, det är omoget och barnsligt! Det är inte vanligt hyfs, tycker man det är man avtrubbad. Och stängt av sina känslor, så som man behandlar andra blir man behandlad, och vi verkar bli mer och mer avtrubbade, vilket är hemskt för vi ser redan vilken utveckling sker hos våra barn, som mår sämre och sämre.
Vi vet inte hur en människa mår egentligen, så det minsta man kan göra är att ha vanligt hyfs och försöka bete sig medmänskligt.
Dejtar du?

Saken är att män inte gör några som helst ansträngningar och jag t.ex plockar givetvis bort män på löpande band av de skälen att jag inte kommer uppvakta dem. Sedan så är det otroligt jobbigt att jonglera med olika män om man matchar och ett antal då omedelbart skriver.

Sedan så saknar män hyfs generellt som jag nämnt flera gånger. Deras beteende är att skriva och när de tröttnar så skiter de helt i att skriva mer. Jämförbart med att jag skulle titta på en dejt och känna mig ointresserad och resa mig upp och gå därifrån och höra av mig torsdagen därpå med något banalt "Vad gör du?"

Ja du har rätt att det saknas sociala sammanhang. Aldrig att jag plågat mig med män på nätet om jag kunde träffa män naturligt.

Jag har aldrig upplevt att män ghostar mig vid dejt eller jag dem. Jo den som jag tänkte ställa in pga respektlöshet vid meddelande och jäklar vad jag ångrade mig att jag lät den hemska människan ändå träffa mig då meddelanden är en bra fingervisning om hur dålig någon är på riktigt också.

Definitivt inte vanligt att folk ghostar vid dejting. (Försvinner innan träff dvs) Efter det kanske och då har du rätt i att de ska återkoppla. Återigen något män vägrar göra. Systematiskt så vägrar män att skriva efter en dejt och då om man träffats och haft sex. Hir kul är det att ha lagt tid, konversationer och träffar på någon som då kör silent treatment för att jag ska känna mig rädd att ghostas?

Du ska inte göra män till offer om du själv inte vet vilka fullblodssvin de är när det gäller dejting. Och eftersom de systematiskt och strukturellt är svin mot tjejerna så reagerar vi kvinnor efter det strukturella beteende de allihopa kör med.

Jag struntar fullständigt i om en kille sårats av andra än mig, han ska visa mig respekt. Annars ska jag såra honom värre så han får ont på riktigt. Precis som de tror att de kan "ta tillbaka" uppmärksamhet som straff för min existens och mitt kön, kan jag "ta tillbaka" min trevlighet.

Hur de mår är ovidkommande om de inte funderar på hur deras beteende kan påverka mig.

Ingen är skyldig någon innan dejter som gått längre. Att gå längre är underförstått en överenskommelse av att intresset finns, annars låter man bli. En kille som inte kan få brudar saknar rätt att vara med mig som kompensation då hans problem inte är mitt och inte ska orsaka mig skada. Ingen får vara med mig och "inte söka något seriöst" då jag är någon, inte något. Mig ska man behandla seriöst.

Som jämförelse så tänkte jag först träffa någon förra månaden eller vad det nu var. På infall, inte av något gigantiskt intresse (jag kände knappast personen). Så lämnar han mitt i utan grundläggande hyfs. Jag sket såklart i hans meddelande sen då jag inte kände mig särskilt intresserad av att påbörja en ny konversation då jag inte gillar människor som bara slutar svara. Slutligen svarade jag ju då personen inte avmatchade och jag var trevlig o(kommer inte ihåg riktigt) och så hördes vi inte av. Sedan så skrev personen och frågade om vi fortfarande skulle ses vilket jag då inte alls var sugen på och när jag svarade togs jag bort innan jag hann sända eftersom personen såklart fattade det och måste haft något psykiskt problem som innebar svårigheter att avvisas.

Anser du att personen gjorde fel som skrev om dejt och tog bort när jag läst och började svara? Det gör inte jag.

Det är bättre att dra tillbaka en kontakt i tid än att börja träffa någon och sedan ha en massa negativa tankar och känslor och "sätta någon på plats" som kompensation för att man är bitter, har komplex eller kanske bara är en kass person allmänt.

Man får ångra sig hur mycket som helst. Ett ja, får bli ett nej så fort man känner att "jag vill inte". Det här känns inte ok, kan absolut resultera i att plocka bort utan att behöva känna sig skyldig att ta hänsyn till känslor hos någon som inte ens är i ens liv.

Däremot ska du inte förleda någon för att få t.ex sex. Att anse det som man är likvärdigt med att vi kvinnor skulle börja lura män systematiskt för pengar. Om kvinnors känslor inte betyder något kring relationer så är knappast mäns plånböcker då mer värdefulla. Men inte någon skulle propagera för att man får lura män som vilk ha kärlek eller sex, ekonomiskt. Så varför får män lura kvinnor som söker relationer för att få sex?

Jag ser gränsen där. När en person ingår mer så har den aktivt valt att förhålla sig väl till den andra personen. Jag finns inte på sajter för att "vara snäll" mot män. Jag är där för min skull. Att inte bli intresserad av vem som helst är däremot inte konstigt och jag anstränger mig inte för att bli intressant och därmed är det ett aktivt val jag gör. Precis som när män aktivt väljer att missköta sig i allt som berör dejting. Precis som TS bror sannolikt missköter allt från konversationer till övrig kontakt. Han är helt enkelt inte mer intressant än vad han gör sig.

Precis så fungerar det.

Och de som bara ghostar utan hänsyn, de är knappast "kap". Vem vill ha en sådan person? Inte jag iallafall och det är en win-win, när de försvinner. För jag bryr mig inte ett skit om jag pratat eller skrivit med en man som plötsligt tystnar för att han ser fel hos mig. Såklart beror det på att jag aldrig var särskilt intresserad av dem men jag gav dem chansen att göra mig intresserad. Det är bara positivt om jag inte hamnat i relation med en sån.
Citera
2025-03-01, 19:02
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Dejtar du?

Saken är att män inte gör några som helst ansträngningar och jag t.ex plockar givetvis bort män på löpande band av de skälen att jag inte kommer uppvakta dem. Sedan så är det otroligt jobbigt att jonglera med olika män om man matchar och ett antal då omedelbart skriver.

Sedan så saknar män hyfs generellt som jag nämnt flera gånger. Deras beteende är att skriva och när de tröttnar så skiter de helt i att skriva mer. Jämförbart med att jag skulle titta på en dejt och känna mig ointresserad och resa mig upp och gå därifrån och höra av mig torsdagen därpå med något banalt "Vad gör du?"

Ja du har rätt att det saknas sociala sammanhang. Aldrig att jag plågat mig med män på nätet om jag kunde träffa män naturligt.

Jag har aldrig upplevt att män ghostar mig vid dejt eller jag dem. Jo den som jag tänkte ställa in pga respektlöshet vid meddelande och jäklar vad jag ångrade mig att jag lät den hemska människan ändå träffa mig då meddelanden är en bra fingervisning om hur dålig någon är på riktigt också.

Definitivt inte vanligt att folk ghostar vid dejting. (Försvinner innan träff dvs) Efter det kanske och då har du rätt i att de ska återkoppla. Återigen något män vägrar göra. Systematiskt så vägrar män att skriva efter en dejt och då om man träffats och haft sex. Hir kul är det att ha lagt tid, konversationer och träffar på någon som då kör silent treatment för att jag ska känna mig rädd att ghostas?

Du ska inte göra män till offer om du själv inte vet vilka fullblodssvin de är när det gäller dejting. Och eftersom de systematiskt och strukturellt är svin mot tjejerna så reagerar vi kvinnor efter det strukturella beteende de allihopa kör med.

Jag struntar fullständigt i om en kille sårats av andra än mig, han ska visa mig respekt. Annars ska jag såra honom värre så han får ont på riktigt. Precis som de tror att de kan "ta tillbaka" uppmärksamhet som straff för min existens och mitt kön, kan jag "ta tillbaka" min trevlighet.

Hur de mår är ovidkommande om de inte funderar på hur deras beteende kan påverka mig.

Ingen är skyldig någon innan dejter som gått längre. Att gå längre är underförstått en överenskommelse av att intresset finns, annars låter man bli. En kille som inte kan få brudar saknar rätt att vara med mig som kompensation då hans problem inte är mitt och inte ska orsaka mig skada. Ingen får vara med mig och "inte söka något seriöst" då jag är någon, inte något. Mig ska man behandla seriöst.

Som jämförelse så tänkte jag först träffa någon förra månaden eller vad det nu var. På infall, inte av något gigantiskt intresse (jag kände knappast personen). Så lämnar han mitt i utan grundläggande hyfs. Jag sket såklart i hans meddelande sen då jag inte kände mig särskilt intresserad av att påbörja en ny konversation då jag inte gillar människor som bara slutar svara. Slutligen svarade jag ju då personen inte avmatchade och jag var trevlig o(kommer inte ihåg riktigt) och så hördes vi inte av. Sedan så skrev personen och frågade om vi fortfarande skulle ses vilket jag då inte alls var sugen på och när jag svarade togs jag bort innan jag hann sända eftersom personen såklart fattade det och måste haft något psykiskt problem som innebar svårigheter att avvisas.

Anser du att personen gjorde fel som skrev om dejt och tog bort när jag läst och började svara? Det gör inte jag.

Det är bättre att dra tillbaka en kontakt i tid än att börja träffa någon och sedan ha en massa negativa tankar och känslor och "sätta någon på plats" som kompensation för att man är bitter, har komplex eller kanske bara är en kass person allmänt.

Man får ångra sig hur mycket som helst. Ett ja, får bli ett nej så fort man känner att "jag vill inte". Det här känns inte ok, kan absolut resultera i att plocka bort utan att behöva känna sig skyldig att ta hänsyn till känslor hos någon som inte ens är i ens liv.

Däremot ska du inte förleda någon för att få t.ex sex. Att anse det som man är likvärdigt med att vi kvinnor skulle börja lura män systematiskt för pengar. Om kvinnors känslor inte betyder något kring relationer så är knappast mäns plånböcker då mer värdefulla. Men inte någon skulle propagera för att man får lura män som vilk ha kärlek eller sex, ekonomiskt. Så varför får män lura kvinnor som söker relationer för att få sex?

Jag ser gränsen där. När en person ingår mer så har den aktivt valt att förhålla sig väl till den andra personen. Jag finns inte på sajter för att "vara snäll" mot män. Jag är där för min skull. Att inte bli intresserad av vem som helst är däremot inte konstigt och jag anstränger mig inte för att bli intressant och därmed är det ett aktivt val jag gör. Precis som när män aktivt väljer att missköta sig i allt som berör dejting. Precis som TS bror sannolikt missköter allt från konversationer till övrig kontakt. Han är helt enkelt inte mer intressant än vad han gör sig.

Precis så fungerar det.

Och de som bara ghostar utan hänsyn, de är knappast "kap". Vem vill ha en sådan person? Inte jag iallafall och det är en win-win, när de försvinner. För jag bryr mig inte ett skit om jag pratat eller skrivit med en man som plötsligt tystnar för att han ser fel hos mig. Såklart beror det på att jag aldrig var särskilt intresserad av dem men jag gav dem chansen att göra mig intresserad. Det är bara positivt om jag inte hamnat i relation med en sån.

Nej, jag nätdejtar inte längre. Jag går ut med vänner IRL. Fick ett nummer igår av en snygg 40 årig kille

Sen tänker jag inte ha någon konstig, extrem eller lång konversation här med dig som inte ger mig något. Du har dina åsikter o så länge de fungerar för dig Och du mår bra.

Ha det gott!
Citera
2025-03-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Nej, jag nätdejtar inte längre. Jag går ut med vänner IRL. Fick ett nummer igår av en snygg 40 årig kille

Sen tänker jag inte ha någon konstig, extrem eller lång konversation här med dig som inte ger mig något. Du har dina åsikter o så länge de fungerar för dig Och du mår bra.

Ha det gott!
Ja det är liiite svårt för mig då kvinnor förr alltid försökt nedvärdera mig för att jag var populär bland män. En riktigt lösaktig kvinna försökte senast förra året få det att framstå som om jag har svängdörrar i mitt hem där exakt allt och alla kan komma och gå, pga att så har kvinnor alltid försökt för att själva få uppmärksamhet och ge mig negativt rykte.

Därefter blev jag endast barnvakt eller lämnad för ingen ville ha med mig ut som kunde konkurrera om uppmärksamhet från andra (män). Sedan kommer vi till män som vägrar låta mig få uppmärksamhet av andra män utan då försöker att lägga beslag på mig som inte vill ha dem utan är ut för att träffa andra.

Jag har velat gå ut och träffa män i 15 år. Nu är jag något för gammal för det och jag har internet där lägsta kravnivå är att män ska dra tummen ur arslet och höra av sig.

Fick du numret för att du ska höra av dig till honom så lycka till, du är precis vad män online söker. Själv jagar jag inte män och har aldrig gjort. Mig får man arbeta för eller sumpa.

Är ointresserad av att sitta i en dålig relation. Har redan slösat åratal med en narcissist och tänker aldrig mer riskera att få in en liknande människa i mitt liv. Är supernöjd med att han är död idag också. På den nivån är jag.

Ha det!
Citera
Igår, 11:51
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Min bror är 35 år, stabil, omtänksam och verkligen ett kap – men han har varit singel alldeles för länge. Det börjar tära på honom, och jag vill hjälpa honom att hitta någon.
Grabben är en 6-7 av 10.

Han har ett fast jobb med bra inkomst, röker inte, använder inga droger och dricker bara några gånger om året. Han bor i ett lugnt område, har lätt för att prata med folk och är en person som får andra att skratta. Både vänner och kollegor uppskattar honom, och han är en person man kan lita på. Ska tillägga att han är inte blyg och har väldigt enkelt för att prata och han kan snacka med tjejerna och lyssna. Jag och tjejen har vänner som säger att de skulle lätt vilja träffa en sådan som han. Men det roliga är att han är inte deras typ vilket är bara ”what?!”. Vi har försökt men det blir inte något av de.

Utseendemässigt så är han inte en modell eller någon som ser sjukt jäkla bra ut, han är dock inte ful. Själv skulle jag sätta han som 6-7 av 10. Ser väll ut som vilken svensk som helst. Han är inte kontroversiell heller på något sätt, typ en vanlig Svensson.

Problemet? Han fastnar alltid i vänskapszonen med normala tjejer, men attraherar istället de som har problem. Han har haft relationer tidigare, men det har alltid varit med tjejer som visat sig vara red flags – och han ser det inte förrän det är för sent. De stabila och sunda tjejerna verkar inte nappa, och om de gör det rinner det ut i sanden. De kan prata och umgås, men det blir aldrig något mer.

Jag och min tjej har kollat på hans Tinder och den är helt okej, men han sticker nog inte ut. Han är inte en person som gör det naturligt, och han har svårt att ta steget från trevligt snack till flört. Hade han haft det där lilla extra när det gäller att visa intresse och skapa attraktion, hade han nog inte haft några problem.

Hur kan jag hjälpa honom att träffa en seriös och stabil tjej mellan 28–40? Vad kan han göra annorlunda? Alla tips och råd uppskattas!

Titta på denna video. Säger inte att den är till hundra procent rätt men det är en annan vinkel på saken. Om du och din bror har försökt "allt" kan detta vara en ny approach att titta närmare på.

'swag-baiting' is the fastest way to get women (no bs)

https://www.youtube.com/watch?v=-zHFNaXCMfg

// CC
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Min bror är 35 år, stabil, omtänksam och verkligen ett kap – men han har varit singel alldeles för länge. Det börjar tära på honom, och jag vill hjälpa honom att hitta någon.
Grabben är en 6-7 av 10.

Han har ett fast jobb med bra inkomst, röker inte, använder inga droger och dricker bara några gånger om året. Han bor i ett lugnt område, har lätt för att prata med folk och är en person som får andra att skratta. Både vänner och kollegor uppskattar honom, och han är en person man kan lita på. Ska tillägga att han är inte blyg och har väldigt enkelt för att prata och han kan snacka med tjejerna och lyssna. Jag och tjejen har vänner som säger att de skulle lätt vilja träffa en sådan som han. Men det roliga är att han är inte deras typ vilket är bara ”what?!”. Vi har försökt men det blir inte något av de.

Utseendemässigt så är han inte en modell eller någon som ser sjukt jäkla bra ut, han är dock inte ful. Själv skulle jag sätta han som 6-7 av 10. Ser väll ut som vilken svensk som helst. Han är inte kontroversiell heller på något sätt, typ en vanlig Svensson.

Problemet? Han fastnar alltid i vänskapszonen med normala tjejer, men attraherar istället de som har problem. Han har haft relationer tidigare, men det har alltid varit med tjejer som visat sig vara red flags – och han ser det inte förrän det är för sent. De stabila och sunda tjejerna verkar inte nappa, och om de gör det rinner det ut i sanden. De kan prata och umgås, men det blir aldrig något mer.

Jag och min tjej har kollat på hans Tinder och den är helt okej, men han sticker nog inte ut. Han är inte en person som gör det naturligt, och han har svårt att ta steget från trevligt snack till flört. Hade han haft det där lilla extra när det gäller att visa intresse och skapa attraktion, hade han nog inte haft några problem.

Hur kan jag hjälpa honom att träffa en seriös och stabil tjej mellan 28–40? Vad kan han göra annorlunda? Alla tips och råd uppskattas!
Säg åt honom att leta efter en kinesisk kvinna. De gillar ordningsamma killar och behöver inget mer. Alternativt ber du en kvinna som känner honom att verkligen vara ärlig med vad han behöver ändra på.

Samt, till dig själv, eftersom du är 18+, se för fan till att lära dig stava till ordet "väl".
Senast redigerad av Harald.Guldhatt Igår kl. 19:35.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in