Citat:
Ursprungligen postat av
Granddaddy.Purple
Min bror är 35 år, stabil, omtänksam och verkligen ett kap – men han har varit singel alldeles för länge. Det börjar tära på honom, och jag vill hjälpa honom att hitta någon.
Grabben är en 6-7 av 10.
Han har ett fast jobb med bra inkomst, röker inte, använder inga droger och dricker bara några gånger om året. Han bor i ett lugnt område, har lätt för att prata med folk och är en person som får andra att skratta. Både vänner och kollegor uppskattar honom, och han är en person man kan lita på. Ska tillägga att han är inte blyg och har väldigt enkelt för att prata och han kan snacka med tjejerna och lyssna. Jag och tjejen har vänner som säger att de skulle lätt vilja träffa en sådan som han. Men det roliga är att han är inte deras typ vilket är bara ”what?!”. Vi har försökt men det blir inte något av de.
Utseendemässigt så är han inte en modell eller någon som ser sjukt jäkla bra ut, han är dock inte ful. Själv skulle jag sätta han som 6-7 av 10. Ser väll ut som vilken svensk som helst. Han är inte kontroversiell heller på något sätt, typ en vanlig Svensson.
Problemet? Han fastnar alltid i vänskapszonen med normala tjejer, men attraherar istället de som har problem. Han har haft relationer tidigare, men det har alltid varit med tjejer som visat sig vara red flags – och han ser det inte förrän det är för sent. De stabila och sunda tjejerna verkar inte nappa, och om de gör det rinner det ut i sanden. De kan prata och umgås, men det blir aldrig något mer.
Jag och min tjej har kollat på hans Tinder och den är helt okej, men han sticker nog inte ut. Han är inte en person som gör det naturligt, och han har svårt att ta steget från trevligt snack till flört. Hade han haft det där lilla extra när det gäller att visa intresse och skapa attraktion, hade han nog inte haft några problem.
Hur kan jag hjälpa honom att träffa en seriös och stabil tjej mellan 28–40? Vad kan han göra annorlunda? Alla tips och råd uppskattas!
Att hamna för mycket i friendzonen betyder ofta att man är för friendly. Dvs, han förstår kanske inte riktigt skillnaden på att flörta och att bara vara snäll? Är man väldigt snäll hela tiden är det kanske inte superkonstigt att han attraherar problemtjejer heller, då de kan uppskatta tryggheten han ger dem till skillnad från andra män i deras liv. Personligen tycker jag att han låter lite ointetsägande, dvs han kanske skulle försöka hitta något som ger honom lite edge? Det där är såklart en smaksak, jag tror bara generellt att det är bra att sticka ut på något sätt i en så konkurrenstät sak som detta.
Sen ser jag iofs lite på saken såhär: Är det problemtjejer man blir kär och som attraheras av en är det kanske en sådan man ska va med. Man kan ju trots allt inte välja vem man blir kär i. Tjejer med lite bagage är oftast roligare också
Ska jag försöka ge något rakt tips - se till att han befinner sig på platser där han kan träffa någon så mycket som möjligt. Inte på tinder, du kan inte veta hur en person är utifrån några bilder.