• 2
  • 3
2025-03-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det gäller att dämma bäcken i tid. Kriterier som gäller idag behöver inte gälla imorgon. Lektion 1. Lita aldrig någonsin på vad rySSland påstår. De ljuger hela tiden och är helt opålitliga. De skulle inte invadera Ukraina så nu kan du berätta vad som hände med det. Ukraina är ett självständigt land som putler inte har nånting med att göra. Idag Ukraina, Imorgon baltstaterna och nästa dag norden. Frihet är inte gratis som vissa tror.

Frihet är inte gratis, nej. Precis som sjukvård, skola, bostäder mm inte är gratis. Det som ifrågasätts är inte om vi ska ha ett försvar. Det som ifrågasätts är om vi ska bidra som mycket som vi gör till Ukraina. Vad de sagt eller inte sagt on Ukraina bryr jag mig inte om. De invaderade Ukraina redan 2014. De invaderade Georgien 2008. Återigen, de har aldrig invaderat ett Nato-land, och ej heller ett icke-exsovjetiskt land. Tror du ärligt talat att Ryssland efter det förödande kriget (även för ryssarna själva) skulle försöka invadera Sverige, inklämt mellan flera Nato-länder med Östersjön emellan? Finns ju ingen logik i det, ej heller några liknelser med deras tidigare konflikter. Vad näst, att Ryssland invaderar Peru?

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Anser du att ryssland har någon som helst "rätt" att attackera "exsovjetiska" länder? Varför? Har inte de länder som stod under kremls förtryck under sovjetdiktaturen lidit nog?
Enkelt svar, nej. De har inte rätt. Men att gå från det, till att vi militärt ska stödja alla länder som direkt hotas av Ryssland är en helt annan femma. Varför annars stanna vid Ryssland, varför inte också ge militärt stöd till Taiwan, eller till varje annan nation som hotas av en annan? Svenska skattebetalare får väldigt dålig valuta för pengarna som går till Ukraina jämfört med vad som annars kunnat göras med pengarna.
Citera
2025-03-01, 21:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Frihet är inte gratis, nej. Precis som sjukvård, skola, bostäder mm inte är gratis. Det som ifrågasätts är inte om vi ska ha ett försvar. Det som ifrågasätts är om vi ska bidra som mycket som vi gör till Ukraina. Vad de sagt eller inte sagt on Ukraina bryr jag mig inte om. De invaderade Ukraina redan 2014. De invaderade Georgien 2008. Återigen, de har aldrig invaderat ett Nato-land, och ej heller ett icke-ex sovjetiskt land. Tror du ärligt talat att Ryssland efter det förödande kriget (även för ryssarna själva) skulle försöka invadera Sverige, inklämt mellan flera Nato-länder med Östersjön emellan? Finns ju ingen logik i det, ej heller några liknelser med deras tidigare konflikter. Vad näst, att Ryssland invaderar Peru?

Berätta när blev Afghanistan Sovjetiskt? Berätta vad gjorde rySSland i Tjeckoslovakien 1968? De var och är inte en del av sovjetunionen.
Citera
2025-03-01, 22:30
Medlem
Citat:
Berätta när blev Afghanistan Sovjetiskt? Berätta vad gjorde rySSland i Tjeckoslovakien 1968? De var och är inte en del av sovjetunionen.

Jag pratar om Ryssland som i Ryssland efter Sovjetunionens upplösning. Annars hade jag benämnt Ryssland som Sovjetunionen. Sovjetunionen angrep Afghanistan.
Citera
2025-03-01, 22:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Jag pratar om Ryssland som i Ryssland efter Sovjetunionens upplösning. Annars hade jag benämnt Ryssland som Sovjetunionen. Sovjetunionen angrep Afghanistan.

Jag pratar om rySSland sen de börjar på att kallas rySSland.
Berätta mer om Nordiska tjugofemårskriget vem startade det? Kriget startades av Ryssland som försökte erövra Sveriges besittningar i Estland.
Citera
2025-03-02, 02:09
Medlem
Europa klarar sig bra utan stöd från USA. Det kan bli lite tufft i en övergångsperiod men vi blir starkare när vi står upp tillsammans mot Ryssland/USA.
Citera
2025-03-02, 13:12
Medlem
styckets avatar
Citat:
Varför inte. Tar rySSland kustremsorna mot Östersjön så har de ett övertag. Strategisk läge och Östersjön blir hamn för rySSland fartyg. putler är inte ute efter råvaror han vill bara utöka sitt territorium.
Varför tror du det?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in