• 5
  • 6
Igår, 14:56
Medlem
[quote=solvindarfriska|91201174]
Elon Musk talar om hur Demokraterna medvetet har lockat människor till USA med förmåner för att öka på partiets egna väljarstöd.

ca 1:07 min in klippet
https://www.youtube.com/watch?v=sSOxPJD-VNo

Demokraternas plan är att massinvandringen ska göra att man alltid vinner valen i USA.

Är det samma plan som Socialdemokraterna har haft i Sverige?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet har runt 80-90% stöd i invandrarförorter.
[/QUOTE
fungerande strategier brukar sprida sig
Citera
Igår, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Ja givetvis. Massinvandringen har bara en uppgift, att stödja makteliten och förstöra för folket.
Alltid det här tjatet om röstboskap, hur många massinvandrare röstar överhuvudtaget?
Citera
Igår, 15:28
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska
Det är min egen tolkning, men om du läser i mitt tidigare inlägg i tråden så ser du att valet 2018 var ett väldigt jämt val, och tittar du då på hur olika grupper har röstat i den datan som finns så kan alla se att om invandrare hade röstat som valmanskåren i stort så hade Alliansen vunnit det valet.

Nu röstar inte invandrare som valmanskåren i stort utan har en kraftig slagsida åt vänster, detta gjorde att Socialdemokraterna med stödpartier vann riksdagsvalet och fick makten i Sverige 2018.

Jag känner mig ändå skeptisk. Det beror på att importerad valboskap behöver vara medborgare för att få rösta i riksdagsvalet, och de som nu råkar vara det och faktiskt går och röstar är troligen alltför få för att kunna göra någon större skillnad. Enligt uppgift endast 16%. Lägg därtill att det finns nästan lika många företagare i gruppen icke svenskfödda som i svenskfödda och de ogillar skatter lika mycket som Svensson.

Att sedan en "blå" regering aktivt skulle se på när invandrare väller in för att gynna den "röda" sidan utan att protestera.. är enligt mig oerhört främmande.
Citera
Igår, 16:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Alltid det här tjatet om röstboskap, hur många massinvandrare röstar överhuvudtaget?

Kolla Botkyrka! Bor 90 procent migranter och Sossarna har 90 procent av väljarstödet. Så ser det ut i de allra flesta migranttäta områden.
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Kolla Botkyrka! Bor 90 procent migranter och Sossarna har 90 procent av väljarstödet. Så ser det ut i de allra flesta migranttäta områden.
Det är möjligt att sossarna har 90 procent (osäker på om siffran stämmer) av väljarstödet av dom som faktiskt röstar. Om bara 50, 40 eller 10 procent röstar så är 90 % av dom inte så mycket i det stora hela.
Citera
Igår, 17:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det är möjligt att sossarna har 90 procent (osäker på om siffran stämmer) av väljarstödet av dom som faktiskt röstar. Om bara 50, 40 eller 10 procent röstar så är 90 % av dom inte så mycket i det stora hela.

Enligt SCB var röstantalet bland utrikesfödda 75 procent i valet 2018 och 67 procent i valet 2022. De som kommer utanför Europa röstar i stor grad på S eller V.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Enligt SCB var röstantalet bland utrikesfödda 75 procent i valet 2018 och 67 procent i valet 2022. De som kommer utanför Europa röstar i stor grad på S eller V.
75% av alla utrikesfödda, av dom som är röstberättigade eller vad? Finns det skillnader mellan nyanlända eller utrikesfödda som kom hit för 50-60 år sen? Riksdagsval, regionval, kommunval?

Låt oss säga att att den minskande trenden som säger 67% gäller för tillfället. Av dom här 67 procenten ska alltså 90% rösta på sossarna? Jag vill gärna se siffror på detta.

Min helt ovetenskapliga uppfattning är att invandrare/utlänningar/blattar röstar i väldigt liten omfattning så att kalla dom röstboskap är fel enligt mig. Du har annan uppfattning och det respekterar jag. Fridens liljor.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Om jag minns rätt så var det denna Socialdemokratiska organisation som någon gång på 90-talet tror jag det var som började arbeta mot den stora muslimska befolkningen i Sverige. Bl. a skulle man placera muslimer som politiker för Socialdemokraterna för att få muslimerna att rösta på Socialdemokraterna.

I en tid när både människovärdet och respekten för skapelsen naggas i kanterna står Tro och Solidaritet för en radikal klimatpolitik, solidariskt flyktingmottagande, ett rättvist samhälle fritt från rasism och nedmontering av världens kapacitet för förstörelse. Vi organiserar progressiva och visionära, både troende och sekulära. Som sidoförbund i Socialdemokraterna verkar vi för att bredda socialdemokratin och göra den till ett naturligt hem för fler som vill vara politiskt aktiva.

https://trosolidaritet.socialdemokra...r-organisation

Socialdemokraterna verkar arbeta i olika steg - Först massinvandring på politisk nivå - sen genom olika organisationer för att få invandrargrupperna att rösta på Socialdemokraterna.
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Citat:
Demokraternas plan är att massinvandringen ska göra att man alltid vinner valen i USA.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte de tänker så långt, just eftersom de inte kan tänka långt. Herregud, de är ju vänster/liberaler. Det betyder att de totalt saknar konsekvenstänk.
Men... Icke desto mindre blir detta konsekvensen av deras politik.
Citera
Igår, 20:48
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Elon Musk talar om hur Demokraterna medvetet har lockat människor till USA med förmåner för att öka på partiets egna väljarstöd.

ca 1:07 min in klippet
https://www.youtube.com/watch?v=sSOxPJD-VNo
Helt riktigt, så är det.
Citera
Idag, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte de tänker så långt, just eftersom de inte kan tänka långt. Herregud, de är ju vänster/liberaler. Det betyder att de totalt saknar konsekvenstänk.
Men... Icke desto mindre blir detta konsekvensen av deras politik.

Det finns ju Sossar i bakgrunden som tittar på detta, det kan vi nog vara säkra på. Socialdemokraterna har ett stort stöd bland pensionärer. Bland yngre så är stödet lågt, vad ska Socialdemokraterna göra om de vill ha makten i framtiden?

Titta på Tyskland, Socialdemokraterna är ett parti på 15%. Hade Tyskland haft lika stor invandring som Sverige per capita så hade deras stöd varit betydligt högre.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in