• 1
  • 2
2025-03-02, 07:55
Medlem
Hej!

Har så länge jag kan minnas älskat sex. I alla dess former. Jag har nu haft en relation med en kille i 1 år, vi har fantastiskt sexliv. Men, jag har en oerhört brännande känsla/svider och blir svullen efter sex. Sista gångerna har det svidit så mycket under sexakten.

Jag tvättar mig med olja, smörjer med vagisan (då jag har sköra slemhinnor) och jag vi använder glidmedel (silikon).

Kan det bero på p-piller att det blir såhär? Jag bytte p-piller nyligen och jag har aldrig haft det såhär. Nog för mina slemhinnor kan vara känsliga ibland, men inte på denna nivån.

Hjälp mig med era råd, vad har ni gjort som haft dessa problem? Jag vill njuta av sexet igen!

(Jag ska sluta med detta preventivmedlet och se om det blir bättre)
Citera
2025-03-02, 07:57
Medlem
Pripps0.0s avatar
Du har inte funderat på att gå till en gynekolog?
Citera
2025-03-02, 08:10
Medlem
Har varit där, de tog prover och såg att mina slemhinnor var lite röda. Fick tips om vagisan men de hjälper inte speciellt bra. Bytte preventivmedel men det blev 100 ggr värre.
Citera
2025-03-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs93
Har varit där, de tog prover och såg att mina slemhinnor var lite röda. Fick tips om vagisan men de hjälper inte speciellt bra. Bytte preventivmedel men det blev 100 ggr värre.

Om det blev värre skall du nog gå tillbaka till det gamla.
Jag kan inte sånt där, men hormondosen östrogen/gestagen är väl lite olika viktad i olika p-piller.
Du skall nog ha ett som är uttalat östrogenviktat.
Citera
2025-03-02, 09:20
Moderator
pudelluss avatar
Erotik och sexualitet --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2025-03-02, 09:24
Medlem
bithaxs avatar
Klamydia?
Citera
2025-03-02, 09:30
Medlem
Ja jag ska testa amorest 28 när jag ”vilat” upp mina slemhinnor. Den ska det vara mer östrogen i, tyvärr blir man så mycket hungrigare och löper större risk för blodpropp med den. Men samtidigt, det här var inte roligt heller.

Nej, de har tagit både cellprover och könssjukdomstester, jag har ingenting. De tog även på mycoplasma kollade herpes osv, negativ där också.
Citera
2025-03-02, 09:55
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs93
Ja jag ska testa amorest 28 när jag ”vilat” upp mina slemhinnor. Den ska det vara mer östrogen i, tyvärr blir man så mycket hungrigare och löper större risk för blodpropp med den. Men samtidigt, det här var inte roligt heller.

Nej, de har tagit både cellprover och könssjukdomstester, jag har ingenting. De tog även på mycoplasma kollade herpes osv, negativ där också.
Du ska inte prova dig fram för att killen din vill knulla din torra fitta.

Du ska besöka gynekologen och få hjälp innan han mördbultar vaginan totalt.
Citera
2025-03-02, 10:50
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är kanske provocerad vulvodyni, det som tidigare kallades för vestibulit.
Citera
2025-03-02, 10:51
Medlem
Ni är kanske inte konvertibla?
Citera
2025-03-02, 11:34
Medlem
Du kanske ska testa en kopparspiral?
Citera
2025-03-02, 12:01
Medlem
Vilket preventivmedel har du?

Finns hormoner du kan spruta in direkt i slidan. Enklaste för dig är att hitta en bra gynekolog med intresse för preventivmedel (och koll på biverkningar).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in