• 1
  • 2
2025-03-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Rekreationellt bruk kommer kriminaliseras igen med kommer fortsätta vara lagligt för medicinskt bruk.
Vem har sagt det?
Citera
2025-03-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Vem har sagt det?

Nope, stämmer inte.
Citera
2025-04-04, 15:39
Medlem
Kom precis hem från en backpacking resa genom hela Thailand och man märker att det har blivit en jäkligt stor industri där. Särskilt i turistområdena. Där kan hitta smoke shops överallt och det är nästan för mycket av dem. Tror det är bra för deras turist industri och lockar en hel del turister men personligen tycker jag och många andra som jag pratade med att det borde finnas lite mer regleringar så att man inte behöver ha mängder med smoke shops överallt.

Gillar man för övrigt att röka, testa strains, gå på cannabis cooking classes och besöka plantager så rekommenderar jag starka att åka till Thailand. Perfekt miljö och ett riktigt paradis för rökare.

När det kommer till pris så kan det variera väldigt mycket. Det finns så klart turistfällorna som säljer för dyrt. Sedan finns det butiker som har dyra o fina strains. Sen kan du också köpa billigt Thai weed, hitta en smoke shop som sålde 10g för 400bhat (ca130kr) sen går jag och Hitta för billigare om man går till bönder / frågar lokalare. Detta gör att det är sjukt billigt att röka i Thailand jämfört med andra delar av världen, men även mycket billigare än att exempelvis gå ut och dricka.
Citera
2025-04-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neopapii
Nope, stämmer inte.
Rekreationellt bruk kommer att återkriminaliseras vilket är konsensus om bland styrande parter i landet, men man kommer att ha det lagligt för medicinskt bruk där läkaren bestämmer om hur det ska användas och till vad (alltså så får en läkare skriva ut det för en förkylning om hen vill), samt så kommer det vara lagligt för hälsoprodukter vilket göt att det blir lätt att gå runt lagen bara man marknadsför det som just en hälsoprodukt.
Det diskuteras också om var man får bruka cannabis då man vill få bort bruket från gatan, men att man gör upp som rökrutor eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in