• 2
  • 3
Igår, 13:44
Medlem
Zoologens avatar
Testa varmt vatten med honung.
Man kan få mer hosta av varm mjölk har jag hört.
Citera
Igår, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Insjuknade i typ torsdags med symptom. Hosta, sen dagen efter kom feber alltså fredags. Febern verkar ha släppt, har inte känt nå feber sen igår morse tror jag. Men jag tar alvedon lite då och då, mot huvudvärk, ja inte längre tid en att det går 6 timmar mellan. Köpte fel jävla sort också fick nå förbannade jävla tabletter som man lägger på tungen för att de ska smälta. problemet är att jag är så jävla torr i käften så ett russin är fan mer blött. Så jag tuggar skiten och sväljer ner med vatten.
Jag dricker vatten nästan hela tiden, är törstig ofta, och jag är snusare, men nu när jag varit sjuk så vet jag inte hur ofta jag tar snus heller, det är inte ofta, och ibland vet jag inte om det är abstinens pga snuset eller om det är influensan . alvedonet som är farligt, går ju på antabus med. detta skapar ångest, nyss kändes det som nån försökte strypa mig, gör ont i adamsäpplet. försökte svälja ner vatten med det fastnade i halsen så det skapar ännu mer ångest.
Känns inte som man kan dricka mer vatten heller, jag vet inte om jag har vätskebrist eller motsatsen. Jag pissar ju typ var 5e minut.
Kommer jag dö?
Fafan ska jag ta mig till, orkar inte mer.
Är det nån som känner igen sig i beskrivningen hur ska man göra? jag orkar inte ringa nån heller har ingen lust att åka nånstans.
Kan jag vara lugn?

Är du vaccinerad mot covid?
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Värm upp chili vitlök,ingefära, gurkmeja, svartpeppar, salt socker sila , häll i en flaska whisky. Svep. Du kommer svettas ur all skit och kommer sova som en kung.

Nog för att vitlök och annat är nyttigt så finns det ingen som helst sanning i att folk kan svettas ut ett virus.
Det funkar liksom inte så.
Citera
Igår, 15:02
Medlem
Du kommer inte att dö.
Influensan/Sjukorna som gått den här vintern har varit rätt sega bara.

Du är frisk om några dagar vidare med 1-2 veckors eftersläpningar.
Citera
Igår, 17:55
Medlem
KlappMungons avatar
Kör varenda huskur föreslagen i tråden så går det över på 7 dagar, annars kan det hålla på i en vecka.
Citera
Igår, 20:00
Medlem
Hade också influensan. Blev övertaladad att ta vaccinet tidigare i år så blev inte värre än en lätt förkylning. Kände mig frusen och lite snorig i 2 dagar sen var det bra
Citera
Igår, 20:10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Insjuknade i typ torsdags med symptom. Hosta, sen dagen efter kom feber alltså fredags. Febern verkar ha släppt, har inte känt nå feber sen igår morse tror jag. Men jag tar alvedon lite då och då, mot huvudvärk, ja inte längre tid en att det går 6 timmar mellan. Köpte fel jävla sort också fick nå förbannade jävla tabletter som man lägger på tungen för att de ska smälta. problemet är att jag är så jävla torr i käften så ett russin är fan mer blött. Så jag tuggar skiten och sväljer ner med vatten.
Jag dricker vatten nästan hela tiden, är törstig ofta, och jag är snusare, men nu när jag varit sjuk så vet jag inte hur ofta jag tar snus heller, det är inte ofta, och ibland vet jag inte om det är abstinens pga snuset eller om det är influensan . alvedonet som är farligt, går ju på antabus med. detta skapar ångest, nyss kändes det som nån försökte strypa mig, gör ont i adamsäpplet. försökte svälja ner vatten med det fastnade i halsen så det skapar ännu mer ångest.
Känns inte som man kan dricka mer vatten heller, jag vet inte om jag har vätskebrist eller motsatsen. Jag pissar ju typ var 5e minut.
Kommer jag dö?
Fafan ska jag ta mig till, orkar inte mer.
Är det nån som känner igen sig i beskrivningen hur ska man göra? jag orkar inte ringa nån heller har ingen lust att åka nånstans.
Kan jag vara lugn?

Det finns redan åtskilliga trådar om influensa här på Flashback, varför skulle just du förtjäna ytterligare en tröttsam tramstråd om influensan?
Citera
Igår, 21:18
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Rök en joint, funkar mot det mesta i livet
Citera
Igår, 21:24
Medlem
zombie-nations avatar
Har du hostmedicin? Viss sort funkar ju. Cocillana går ju bort då den innehåller sprit. Men har du inte någon, testa att dricka varm choklad, med rejält mycket kakao i, kanske en matsked. Den innehåller teobromin som är hostdämpande. Hostan tar verkligen på krafterna. Du får även i dig mer vätska. Du har nog fortfarande feber, brukar göra en kissnödig.
Citera
Igår, 23:37
Medlem
savagemamiis avatar
Man kan vara sjuk i influensa i cirka en vecka. Var inte orolig. Du ska vara orolig om du inte fått i dig vätska,inte kissar och får hög feber som inte ger med sig
Försök dricka vatten, te, juicer. Pressa helst själv om du orkar. Pressa apelsin, citron och häll i lite riven/hackad ingefära. Drick
Sen en annan bra huskur är att dela 2-3 lökar i mitten, lägg de lite överallt hos dig. Vädra efter cirka 3-4 g. Släng lökarna. Drar åt sig eventuella bakterier och virus.
Hosta kan också sitta kvar otroligt länge efter en förkylning/influensa. Det kommer gå över
Ring din vårdcentral om du börjar må riktigt dåligt: men som sagt det är en influensa och det kommer att gå över. Vila upp dig bara
Citera
Idag, 02:49
Medlem
Economicuss avatar
Jag är inne i min andra vecka med influensa och ja har hostat och haft feber som in i helvete. Just nu är jag bara mycket täpp i näsan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in