• 1
  • 2
Idag, 12:50
Medlem
https://www.youtube.com/shorts/qQDLhh7ZpFI

U.S.A stoppar all stöd till Ukraina. Det är ett sätt för att få Ukraina att göra det som Ryssland vill, i sina förhandlingar.

Europa skall tydligen spendera flera miljarder. Detta är väl inkl Sveriges pengar, där Sverige kommer bidra.

Måste vi verkligen bidra?

Hur mycket har Sverige förlorat sin ekonomi p.g.a denna ekonomi och vi kommer att fortsätta förlora pengar?

Kommer vi någonsin få tillbaks pengarna?

Måste vi verkligen stötta?

Kan vi inte bara vara neutrala? Vad skulle konsekvenserna bli om vi faktiskt var neutrala?

Eller gjorde någonting för att få upp ekonomin för en gångs skull?
Citera
Idag, 12:51
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
beror på
tror att fred i Europa är en bra investering...
Citera
Idag, 12:53
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Fred är alltid en bra investering för att slippa förlora mer pengar i framtiden men nej, jag skulle inte hålla det för sannolikt att Europa och Sverige får igen vad man spenderat. Det är Usa och Ryssland som blir de stora vinnarna här.
Citera
Idag, 12:55
Medlem
Konstnarren5s avatar
Europa lever i leklandet. Vi har aldrig någonsin tagit ansvar för oss själva, men vi tar gärna låtsasansvar för andra, inklusive legitima och illegitima flyktingar, offerkofta-Ukraina bl a. Usa däremot har aldrig skänkt något utan att ta bra betalt i gengäld. Det respekterar jag.
Citera
Idag, 12:57
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Du verkar bipolär. För nåt år sedan skrev du både att du ville engagera dig i landets försvar och att du skiter i om det blir krig. Och nu detta där du poserar som skeptiker. Ingen vettig går på ditt dravel.
Citera
Idag, 12:59
Medlem
Klas-Vegass avatar
Nej, men om vi vänder vår ilska för att svalt all propagande mot trump istället kan vi må lite bättre.
Citera
Idag, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Du verkar bipolär. För nåt år sedan skrev du både att du ville engagera dig i landets försvar och att du skiter i om det blir krig. Och nu detta där du poserar som skeptiker. Ingen vettig går på ditt dravel.
Jag ville engagera mig militärt som soldat/legosoldat. Men jag ville inte ha något med att Sverige skulle donera så här mycket som det gjorts. Sverige har förlorat massor av pengar.

Jag gillar inte heller att dessa människor får massa gratis saker i Sverige. Många har bott i Sverige redan från start, men fortfarande får massa gratis saker.

Att Sverige och att förlora pengar överlag, har jag aldrig tyckt om.

Men jag ville hjälpa till inom det militära. Det blev intressant för mig. Få jobba inom det militära, blev lockande för mig.

Men inte stötta som denna typ av stora utsträckning.

Det rörde sig mest om att jag ville ''stötta'' genom att få ta paus ifrån min vardag och gå med i krig eller hjälpa på annat vis inom det militära.

Kul att du har bra minne och minns mig!
Citera
Idag, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Nej, men om vi vänder vår ilska för att svalt all propagande mot trump istället kan vi må lite bättre.
OM jag förstod ditt inlägg korrekt, så menade du att all media vinklar om Trump inte stämmer. Det kan jag hålla med om! Jag börjar tycka mer och mer om Donald Trump!
Citera
Idag, 13:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Nationalekonomi --> Rysslands invasion av Ukraina 2022
/Moderator
Citera
Idag, 13:27
Medlem
Är inte sportlovet slut snart? Det börjar bli väldigt många tramstrådar.

Sedan är det inkorrekt att säga att vi har förlorat några pengar. Vi har investerat pengar och de kommer vi att få tillbaka på många olika sätt.

Så. Vad bra att vi kunde reda ut det. Tråden kan nu låsas och förpassas till papperskorgen där den hör hemma.
Citera
Idag, 13:59
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:

Vem hade du tänkt dig vi skulle få tillbaka pengarna av? Jultomten, Jesus eller kanske Påskharen?

För övrigt är det en ganska bra investering att trycka till de ryska kackerlackorna i Ukraina för att slippa göra det längre västerut om några år.
Citera
Idag, 14:13
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/shorts/qQDLhh7ZpFI

U.S.A stoppar all stöd till Ukraina. Det är ett sätt för att få Ukraina att göra det som Ryssland vill, i sina förhandlingar.

Europa skall tydligen spendera flera miljarder. Detta är väl inkl Sveriges pengar, där Sverige kommer bidra.

Måste vi verkligen bidra?

Hur mycket har Sverige förlorat sin ekonomi p.g.a denna ekonomi och vi kommer att fortsätta förlora pengar?

Kan vi inte bara vara neutrala? Vad skulle konsekvenserna bli om vi faktiskt var neutrala?

Eller gjorde någonting för att få upp ekonomin för en gångs skull?

mutkolvarna som heter svenska politiker har väl hittils skickat ner cirka 75000 miljoner av våra hårt arbetade skattepengar.

3veckor sen beslutades att skicka ner 7000 miljoner mer till den amerikanska krigsindustrin(och lite till wall-enberg).

Vi kommer aldrig se röken av dom pengarna utan staten tog mer lån till den redan höga statsskulden som vi får betala rånta på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in