Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-03-06, 07:41
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
”Väggen mot Mexico” - snälla. Vad är det för vägg man ska bygga? Svenskar vet att det heter mur mot Mexiko.
Tack. Jag pratar sällan svenska, så ibland tappar jag orden.
Citera
2025-03-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Du har mitt medlidande för ditt misslyckande på SFIn.

Annars var BREXIT resultatet av den lögnaktiga propagandan som spreds av bl.a Nigel Farage.
Man försökte maskera det som en ekonomisk fråga när det hela tiden handlade om invandringen.
Som namnet antyder sitter jag på mobilen. Det knullade sig och då orkar jag verkligen inte "gör om gör riktigt".

Ja men Farange sitter ju naturligtvis å runkar i någon annans ficka. Inte direkt han var/är en idealist som bryr sig om UKs bästa.
Han var frontfiguren som skiter TOTALT i UK. Alla halvintelligenta fattar väl att hela brexit var från yttre påverkan som vill försvaga Europa, å Farange får personlig vinst. Fish and chips å fotboll når inte upp till näringsnivåerna och stimulansen som behövs för att uppnå "halvintelligent", men alla utanför UK fattar väl ändå det.
Senast redigerad av mobilenn 2025-03-06 kl. 11:49.
Citera
2025-03-06, 12:13
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilenn
Som namnet antyder sitter jag på mobilen. Det knullade sig och då orkar jag verkligen inte "gör om gör riktigt".

Ja men Farange sitter ju naturligtvis å runkar i någon annans ficka. Inte direkt han var/är en idealist som bryr sig om UKs bästa.
Han var frontfiguren som skiter TOTALT i UK. Alla halvintelligenta fattar väl att hela brexit var från yttre påverkan som vill försvaga Europa, å Farange får personlig vinst. Fish and chips å fotboll når inte upp till näringsnivåerna och stimulansen som behövs för att uppnå "halvintelligent", men alla utanför UK fattar väl ändå det.
Det grundläggande felet du gör är att du tar för givet att Brexit var en del i den långsiktiga planen att få Trump att bli vald om jag förstår dig rätt.
Problemet är då att Folkomröstningen där Brexit vann ägde rum bara fem månader innan Trumps valseger 2016.
Känns som det var lite snävt med tid att påverka världsopinionen att rösta på Trump...
Citera
2025-03-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Allt som går snett, inklusive seriekrockar, snö på rälsen, felrekryteringar, slut på skrivarpapper, Trumps valseger, Brexit som redan nämnts - till och med makrotrender inom våra största industrier och genusdysfori - Putin har ett finger med i spelet överallt. Till och med AI.
Han ska tydligen vara drivkraften bakom Jonas Gardell och finnens skilsmässa.

Ryktas att han även ligger bakom manusen till solsidan.
Citera
2025-03-06, 12:49
Medlem
Citat:
Men var rakt genom amerikansk, eller hur?

De äger alla plattformar britter (och övriga européer) använder. Styr heötbhur de ska tycka tänka å vad de ser.
"men det var ryssen" lol.
Att det är ryssen är också planterand av usa.

Usa har planerat detta i många år. Där brexit var en otroligt viktig milstolpe. Grunden för att köra vidare med att Trump-dockan ska "vinna" den amerikanska "demokratin'.

Självklarhet att så var fallet, eller bara fake news?
Eftersom världens banker har sitt säte i city of london, ett eget land på en kvadratmile i londons centrum
Är det logiskt att dom vill att england drar sig ur eu
För att säkra bankernas ekonomi
Mot kriser med euron etc etc

Folk sa till mej tio år innan brex att englan kommer hoppa av eu när alla gått med i det jist pga att bankerna vill det
Citera
2025-03-06, 13:03
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
USAs krig mot Terrorism skapade en migrant våg och förstörde mellanöstern. Ur detta kom alla invandrare till Europa och destabillserade varenda land. Detta skapade:
Brexit
Meloni i Italien
Orban i Ungern
Nigel Farage i UK
Geert Wilders i Holland
Osv osv Alla högerkonservativa partier i princip - exakt som SD i varje land numera

Och Vänstern har fortfarande inte förstått vad som hänt utan skyller Brexit på ekonomi när det handlar uteslutande om invandring

Negern Farage var ju aktiv långt inan bräxit, så henom kan du inte räkna in.
Citera
2025-03-06, 13:51
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Brexit handlade om en konservativ ådra som fick makten när folket tröttnat på att Bryssel bestämde för mycket över UK. I detta så fanns invandring som den största punkten tror jag egneltigen för att man tröttnade på att utlänningar kom in i UK och stal jobb och rånade folk. Det är samma som i Sverige med underliggande elementet är invandring till i princip alla problem i samhället numera.

jag är också vänster men har en hjärna, invandring från diametralt skilda kulturer och mångkulturalism fungerar inte. Man måste enas och ha samma åsikter om det stora hela. Det är därför alla företag och organisationer arbetar stenhårt med sin kultur och att alla ska dela den annars kan man inte jobba kvar osv. Det är 1+1 = 2 för alla med en hjärna.
Antyder du att jag saknar hjärna och älskar invandring eller vad menar du?
Citera
2025-03-06, 14:12
Medlem
Citat:
Det grundläggande felet du gör är att du tar för givet att Brexit var en del i den långsiktiga planen att få Trump att bli vald om jag förstår dig rätt.
Problemet är då att Folkomröstningen där Brexit vann ägde rum bara fem månader innan Trumps valseger 2016.
Känns som det var lite snävt med tid att påverka världsopinionen att rösta på Trump...
Inte att Brexit påverkar valet i USA (väljarna i usa skiter ju helt i brexit, häften vet inta vad uk är, å 90% vet inte vad EU är). Men samma makter bakom som regisserat både brexit och usa valen.

De äger 99% av all social media, alltså main stream media sista 10 åren. Styr algoritmerna och innehållet.
90% av dagens folk/idioter tror de är rebelliska självtänkare för att de inte följer gammelmedia när de i själva verket slavar efter 3-4 algoritmer och innehållskontrollörer, alla ägda av USA.
7000 olika "skapare" men samma kontrollör om du ska se det eller inte. Är så perfekt kontrollsystem. Låta folk tro de tänker själva, när de är 100% nickedockor och röstboskap.
Citera
2025-03-06, 17:48
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Inte att Brexit påverkar valet i USA (väljarna i usa skiter ju helt i brexit, häften vet inta vad uk är, å 90% vet inte vad EU är). Men samma makter bakom som regisserat både brexit och usa valen.
Det var det enda du har ens i närheten av rätt i, men sannolikt har du kommit fram till det på helt fel sätt och dragit fel slutsats.
Citat:
De äger 99% av all social media, alltså main stream media sista 10 åren. Styr algoritmerna och innehållet.
Det finns ingen människa, företag eller AI som styr 99% av all social media.
Citat:
90% av dagens folk/idioter tror de är rebelliska självtänkare för att de inte följer gammelmedia när de i själva verket slavar efter 3-4 algoritmer och innehållskontrollörer, alla ägda av USA.
Jag ser snarare tydliga tecken på att du tror att någon slags självständigt tänkande rebell när du snarare anammat något Qanon liknande konspirationsteori.
Citat:
7000 olika "skapare" men samma kontrollör om du ska se det eller inte. Är så perfekt kontrollsystem. Låta folk tro de tänker själva, när de är 100% nickedockor och röstboskap.
Om 100% av oss är nickedockor och röstboskap varför vinner då inte samma politiker alla val?
Citera
2025-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Det var det enda du har ens i närheten av rätt i, men sannolikt har du kommit fram till det på helt fel sätt och dragit fel slutsats.
Bara random ord av din random inre tnkar. Betyder inget.
"ok", är det förväntade svaret?

Citat:
Det finns ingen människa, företag eller AI som styr 99% av all social media.
Tänk dig, för enkelhetens skull USA och Europa som 2 olika grupperinga, vilket vi bevisligen är. Sen undersök vilken grupp som äger kontrollerar och styr de sociala medier grupp Europa använder.
Det är USA.
Europeer skedmatas med amerikansk hjärntvätt varje dag och hela tiden.
10-15år sen var gammelmedia en red flag, därför brydde sig nästan ingen ytan köpte allt som sades där.
Idag (tack vare trump valen, dvs betald propaganda) är nästan alla medvetna om gammelmedias bias, och plötsligt tror på varenda mongo som skriver på face, insta, twitter. För gammelmedia ljuger ju...

Citat:
Jag ser snarare tydliga tecken på att du tror att någon slags självständigt tänkande rebell när du snarare anammat något Qanon liknande konspirationsteori.
Ja svagsint hjärntvättade sekten qanon skulle verkligen göra ett likhetstecken mellan trump å demokraterna... De nyttigaste av nyttiga idioter.
De är själva spjutspetsen i de jag förklarar blivit mainstream oc politiskt korrekt.
Det är till den graden att jag är en självständigt tänkande rebell om jag köper allt SVT säger (inte, men i jämförelse med neo-självtänkarna är jag det)
Citat:
Om 100% av oss är nickedockor och röstboskap varför vinner då inte samma politiker alla val?
För att valet, i alla fall amerikanska, är en fars. Samma styr bägge partier. Vill vara fin låt ena vinna, vill vara ett rövhål va det å skyll på "fel man vann". Men är samma syk bakom begge.
Amerikas demokrati är så svag å dålig, typ en centimeter från diktatur, så är otroligt enkelt att styra det om du har resurser å vilja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in