• 5
  • 6
2025-04-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Just fr att kroppen var vertydlig med att "Tack men nu rcker det".
Knns som ju ldre och erfaren man blir desto lttare r det att lyssna p kroppen och knna igen varningsklockorna tidigt!

Dag 32 - Axlar

Sent kvllspass idag, lite frustrerad ver jobbsitiationen som inte r hllbar lngre, s med strsta sannolikhet sger jag upp mig imorgon. Behver egentligen inte jobba men sklart att det r nice att f in deg, men har s det rcker fr nrvarande i alla fall!

52 minuter exclusive uppvrmning, 27 sets

lateral raise machine 4 set 12x12x10x10
Reverse fly machine 3 set 10x12x12
Dumbbell shoulder press 4 sets 10x12x8x3
Dumbbell shrugs 3 set 20x30x20
Laying Back fly machine 3 set 10x12x12
incline shoulder press machine 5 set 12x6x5x6x8 (trevligt dropset 3 sista)
Seated forward lean rear lateral machine 4 set x10

Mycket trevliga maskiner idag med, fan vad jag lskar det, men sknast av allt var dumbbell shoulder press som kndes riktigt stabil och hrlig. Bra fokus och jag lmnda gymmet med noll irritation. Kykling med macncheese eftert s nu r jag mtt och glad med och en kopp te p det.

Imorgon gr jag ut p krigsstigen och jag r redo!
Citera
2025-04-08, 14:35
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Knns som ju ldre och erfaren man blir desto lttare r det att lyssna p kroppen och knna igen varningsklockorna tidigt!

Dag 32 - Axlar

Sent kvllspass idag, lite frustrerad ver jobbsitiationen som inte r hllbar lngre, s med strsta sannolikhet sger jag upp mig imorgon. Behver egentligen inte jobba men sklart att det r nice att f in deg, men har s det rcker fr nrvarande i alla fall!

52 minuter exclusive uppvrmning, 27 sets

lateral raise machine 4 set 12x12x10x10
Reverse fly machine 3 set 10x12x12
Dumbbell shoulder press 4 sets 10x12x8x3
Dumbbell shrugs 3 set 20x30x20
Laying Back fly machine 3 set 10x12x12
incline shoulder press machine 5 set 12x6x5x6x8 (trevligt dropset 3 sista)
Seated forward lean rear lateral machine 4 set x10

Mycket trevliga maskiner idag med, fan vad jag lskar det, men sknast av allt var dumbbell shoulder press som kndes riktigt stabil och hrlig. Bra fokus och jag lmnda gymmet med noll irritation. Kykling med macncheese eftert s nu r jag mtt och glad med och en kopp te p det.

Imorgon gr jag ut p krigsstigen och jag r redo!

Ja, det ligger nog ngot i det. Frhoppningsvis agerar man lite smartare genom att bli lite bttre p att lyssna p kroppen.

Vi krde bda axlar i dag.Du verkar ha ftt till ett riktigt bra pass (som alltid). Det fick jag ocks. Skn knsla. Det blir kyckling fr mig till middag men byter ut Mac'n'Cheese mot ostgratinerad broccoli. Men nd rtt lika ocks p maten i dag - Snacka om synergitoppning!
Citera
2025-04-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ja, det ligger nog ngot i det. Frhoppningsvis agerar man lite smartare genom att bli lite bttre p att lyssna p kroppen.

Vi krde bda axlar i dag.Du verkar ha ftt till ett riktigt bra pass (som alltid). Det fick jag ocks. Skn knsla. Det blir kyckling fr mig till middag men byter ut Mac'n'Cheese mot ostgratinerad broccoli. Men nd rtt lika ocks p maten i dag - Snacka om synergitoppning!
Kings move like kings.

Bendag igr som jag inte hann rapportera, s fr uppdatera dagens armpass istllet.

Riktigt sknt tillstnd nd i sluttampen av veckan. Ligger bra i fas, mycket kost och just rtt avslappnad till allt. Det sistnmnda r vldigt sknt d jag knner en dramatisk skillnad frn bara ngra dagar sedan.

Bicep och triceps dag - 34
1 timme en 1 minut. snart str tiden still. 30 set

Alternating Bicep curls 4 sets 12x5x5x10 - oj vad biceps brjar spnna direkt!!! Bra pass inc.
Cable triceps pushdown 3 sets x12 - sista tv setten fullt magg plus 14kg hantel
Bicep curl machine 6 set 12x10x5x5x10 - sista 3 var drop set. Dagens sknaste
Cable incline tricep extension 6 sets 12x12x9x10x10 - sista 3 var single hand
Testade reverse grip ez bar 2set x10 - kndes inte alls bra, bytte till
EZ bar preacher curl 3 set 12x10x10 - kndes 70% bra
seated tricep dip machine 3 set x10x10x15
dumbbell hammer preacher curls 3 set 10x6x6 - tror det kan vara PB p 2x6 26kg hantel!

Fantastiskt pass. Nr jag kom hem gjorde jag lax och sallad. Har kat till 0.75 MK och knner nu av hungern lite bttre, hr stannar jag. 0.75 p ligandrolet med, bra styrka och hr stannar jag! Knner mig helt enkelt mer balancerad nu.

Hajjade till nr jag gick frbi spegeln hemma efter dushen. Okej, nu ser man skillnad, tyngre, mer definnierad men samtidigt trevligt lean! Knns som hela kroppen aktiveras ven nr man kr tex bara armar eller rygg.
Senast redigerad av HKpenguin1 2025-04-10 kl. 12:05.
Citera
2025-04-10, 12:41
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Kings move like kings.

Bendag igr som jag inte hann rapportera, s fr uppdatera dagens armpass istllet.

Riktigt sknt tillstnd nd i sluttampen av veckan. Ligger bra i fas, mycket kost och just rtt avslappnad till allt. Det sistnmnda r vldigt sknt d jag knner en dramatisk skillnad frn bara ngra dagar sedan.

Bicep och triceps dag - 34
1 timme en 1 minut. snart str tiden still. 30 set

Alternating Bicep curls 4 sets 12x5x5x10 - oj vad biceps brjar spnna direkt!!! Bra pass inc.
Cable triceps pushdown 3 sets x12 - sista tv setten fullt magg plus 14kg hantel
Bicep curl machine 6 set 12x10x5x5x10 - sista 3 var drop set. Dagens sknaste
Cable incline tricep extension 6 sets 12x12x9x10x10 - sista 3 var single hand
Testade reverse grip ez bar 2set x10 - kndes inte alls bra, bytte till
EZ bar preacher curl 3 set 12x10x10 - kndes 70% bra
seated tricep dip machine 3 set x10x10x15
dumbbell hammer preacher curls 3 set 10x6x6 - tror det kan vara PB p 2x6 26kg hantel!

Fantastiskt pass. Nr jag kom hem gjorde jag lax och sallad. Har kat till 0.75 MK och knner nu av hungern lite bttre, hr stannar jag. 0.75 p ligandrolet med, bra styrka och hr stannar jag! Knner mig helt enkelt mer balancerad nu.

Hajjade till nr jag gick frbi spegeln hemma efter dushen. Okej, nu ser man skillnad, tyngre, mer definnierad men samtidigt trevligt lean! Knns som hela kroppen aktiveras ven nr man kr tex bara armar eller rygg.

Sicket j*vla armpass! Nr du testade reversed grip EZ-bar, var det fr att trna underarmarnas ovansida? 6 reps p 26 kilo i hantel-preacher curls r respekt. Bra jobbat! Jag knde spontant att "det mste jag testa!" men kom p att "nej just det, mina tennisarmbgar fr panik bara av tanken p det".

Soft att du hittat niverna (0,75 resp 0,75) som r optimala just nu fr just dig. Frresten, behvde du bestlla kompletterande prepp? Fr visst misstnkte du att du hade ftt risig kvalitet i brjan av kuren?

Det r s otroligt kul nr man brjar se visuell skillnad i speglarna. Fr man gr det trots att man r s hemmablind. Det betyder att andra, som inte ser en lika ofta, i regel gapar med munnen som guldfiskar nr de ser ens nya, frbttrade fysik!
Citera
2025-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Sicket j*vla armpass! Nr du testade reversed grip EZ-bar , var det fr att trna underarmarnas ovansida? 6 reps p 26 kilo i hantel-preacher curls r respekt. Bra jobbat! Jag knde spontant att "det mste jag testa!" men kom p att "nej just det, mina tennisarmbgar fr panik bara av tanken p det".

Soft att du hittat niverna (0,75 resp 0,75) som r optimala just nu fr just dig. Frresten, behvde du bestlla kompletterande prepp? Fr visst misstnkte du att du hade ftt risig kvalitet i brjan av kuren?

Det r s otroligt kul nr man brjar se visuell skillnad i speglarna. Fr man gr det trots att man r s hemmablind. Det betyder att andra, som inte ser en lika ofta, i regel gapar med munnen som guldfiskar nr de ser ens nya, frbttrade fysik!

Jag har slngt in reverse grip EZ lite halvfrekvent under ngot rs tid (men frsta gngen i r efter skada). Kanske var 3-4 armpass, det tar lite sknt p underarmarna som sagt och attackerar bicep lite annorlunda. Det r som ett bra ess i skjortrmen att kasta in fr att avbryta att allt blir fr standard gng in, gng ut. Har s jvla ltt att flska p kilon i just armarna s mste passa mig hela tiden fr att inte lgga in en ondig skada dr. Mina senaste preacher curls kndes var p vippen att vara fr vermkigt ven om 30kg hade vart frbannat jvla frckt!

Ja, det var ( r)lite risig kvalite p MK samt Ostarinet, har kat dos av MK vilket som sagt hjlper och efter att ha lagt till ligandrol fr att ge styrka en extra skjuts och det verkar hjlpa perfekt mot ett svagare ostarine.

Ltt att bli riktigt hemmablind, det r nstan det farliga i det hela. Extra tydligt idag nr en av mina kvinnliga kollegor stllde sig brevid mig och la huvudet mot min axel och lade samtidgit handen p min verarm och sa "oh, I am really going to miss you the next two weeks"... Man r en jvla kttbit i slutndan.
Senast redigerad av HKpenguin1 2025-04-10 kl. 15:44.
Citera
2025-04-10, 18:41
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Jag har slngt in reverse grip EZ lite halvfrekvent under ngot rs tid (men frsta gngen i r efter skada). Kanske var 3-4 armpass, det tar lite sknt p underarmarna som sagt och attackerar bicep lite annorlunda. Det r som ett bra ess i skjortrmen att kasta in fr att avbryta att allt blir fr standard gng in, gng ut. Har s jvla ltt att flska p kilon i just armarna s mste passa mig hela tiden fr att inte lgga in en ondig skada dr. Mina senaste preacher curls kndes var p vippen att vara fr vermkigt ven om 30kg hade vart frbannat jvla frckt!

Ja, det var ( r)lite risig kvalite p MK samt Ostarinet, har kat dos av MK vilket som sagt hjlper och efter att ha lagt till ligandrol fr att ge styrka en extra skjuts och det verkar hjlpa perfekt mot ett svagare ostarine.

Ltt att bli riktigt hemmablind, det r nstan det farliga i det hela. Extra tydligt idag nr en av mina kvinnliga kollegor stllde sig brevid mig och la huvudet mot min axel och lade samtidgit handen p min verarm och sa "oh, I am really going to miss you the next two weeks"... Man r en jvla kttbit i slutndan.

Inte bara en kttbit, du r Pingvinktt, det r fan betyg 5+ p den kombon🐧🥩
Skn bekrftelse, den var du vrd efter allt slit bland vikterna!

30 kilo i preacher curls soon to be "they're yours" som Dorian skulle skrika. Jag vet precis vad du menar med att man behver kasta in lite nytt/nygammalt hr och dr fr att inte fastna i rutin och slentrian. Krvs egentligen rtt lite fr att det ska gra stor skillnad.
Citera
2025-04-11, 11:57
Medlem
Citat:
Inte bara en kttbit, du r Pingvinktt, det r fan betyg 5+ p den kombon🐧🥩
Skn bekrftelse, den var du vrd efter allt slit bland vikterna!

30 kilo i preacher curls soon to be "they're yours" som Dorian skulle skrika.
Haha, right on! Ja det r riktigt trevlig bekrftelse. Det blir nstan beroendeframkallande!

30kg here we go!!

Shoulders och traps - Dag 35

47 minuter, utan uppvrmning. 25 sets

ville ha ryggen p storgymmet imorgon s fick bli axlar idag - var ett helt okej pass, men knde vrk i axlarna i slutet och eftert s blir perfekt att pausa ett par veckor och lta kroppen terhmta sig!

Standing cable overhead fly 5 set 20x12x10x10x12
Dumbbell shoulder press 4 set 8x8x5x5
dumbbell shrugs 4 set 10x10x10x20
one arm cable lateral raise 5 set 12x10x12x4x5
reverse fly machine 3 set 8x10x20
iso lateral shoulder press machine med fria vikter 4 set 10x12x2x4

Mrkte att axlarna var rtt slut, mycket styrka lades p dumbbell shoulder press och one arm cable lat raise. S istllet fr att pressa kroppen frbi smrta och rim och rason tackade jag fr mig. Semester i tv veckor nu! Hrligt!
Citera
2025-04-11, 17:05
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha, right on! Ja det r riktigt trevlig bekrftelse. Det blir nstan beroendeframkallande!

30kg here we go!!

Shoulders och traps - Dag 35

47 minuter, utan uppvrmning. 25 sets

ville ha ryggen p storgymmet imorgon s fick bli axlar idag - var ett helt okej pass, men knde vrk i axlarna i slutet och eftert s blir perfekt att pausa ett par veckor och lta kroppen terhmta sig!

Standing cable overhead fly 5 set 20x12x10x10x12
Dumbbell shoulder press 4 set 8x8x5x5
dumbbell shrugs 4 set 10x10x10x20
one arm cable lateral raise 5 set 12x10x12x4x5
reverse fly machine 3 set 8x10x20
iso lateral shoulder press machine med fria vikter 4 set 10x12x2x4

Mrkte att axlarna var rtt slut, mycket styrka lades p dumbbell shoulder press och one arm cable lat raise. S istllet fr att pressa kroppen frbi smrta och rim och rason tackade jag fr mig. Semester i tv veckor nu! Hrligt!

Vnligen definiera "nstan beroendeframkallande"

Smart att spara ryggen till storgymmet! Sknt pass du fick till med skn mix av vningar. Ha en skn semester kompis!
Citera
2025-04-12, 09:21
Medlem
Citat:
Vnligen definiera "nstan beroendeframkallande"

Smart att spara ryggen till storgymmet! Sknt pass du fick till med skn mix av vningar. Ha en skn semester kompis!
Haha okej, you got me, vldigt beroendeframkallande

Tack vnnen.

Dag 36 rygg plus lite biceps

Skriver p mobilen s kommer inte skriva s utfrligt. Men sessionen blev runt 50 minuter. Ryggen kndes trtt, kroppen knns trtt verlag, spanade in historiken och har legat p 6 dagar denna vecka i rad. Inte konstigt att man knner av det...

Lt pulldown
Laying barbell row
Mrs high row med fria vikter
Pull ups
Mts bicep curls
Tricep dip machine
Incline dumbbell row
Preacher dumbbell curl
Dumbbell tricep extension

Sknt pass, men ja, kroppen knner av den senaste veckornas volym s d blir det sknt med lite terhmtning.

Sitter nu p avslappnade bopp and tone och dricker en white negroni. Angenmt.

Lift strong and prosper 🖖
Citera
2025-04-12, 10:24
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha okej, you got me, vldigt beroendeframkallande

Tack vnnen.

Dag 36 rygg plus lite biceps

Skriver p mobilen s kommer inte skriva s utfrligt. Men sessionen blev runt 50 minuter. Ryggen kndes trtt, kroppen knns trtt verlag, spanade in historiken och har legat p 6 dagar denna vecka i rad. Inte konstigt att man knner av det...

Lt pulldown
Laying barbell row
Mrs high row med fria vikter
Pull ups
Mts bicep curls
Tricep dip machine
Incline dumbbell row
Preacher dumbbell curl
Dumbbell tricep extension

Sknt pass, men ja, kroppen knner av den senaste veckornas volym s d blir det sknt med lite terhmtning.

Sitter nu p avslappnade bopp and tone och dricker en white negroni. Angenmt.

Lift strong and prosper 🖖

Ett pass med semester-feeling i dubbel bemrkelse - du r s vrd din vita negroni!
Som sagt: Ha en skn semester!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in