2025-03-26, 15:21
Medlem
I morse när jag startade datorn och loggade in på användaren så blev skärmen svart. Jag kunde se muspekaren och använda aktivitetshanteraren för en omstart, men för övrigt var allt svart. Efter omstarten var allt bra igen. Det var bra motivation att beställa nya datorn när allt annars till synes fungerat så bra de sista veckorna, så nu är det gjort och om några veckor anländer den och vi kan se hur resultatet blev. Nu behöver denna bara hålla sig vid liv tills dess.
Citera
2025-03-26, 16:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdrift
I morse när jag startade datorn och loggade in på användaren så blev skärmen svart. Jag kunde se muspekaren och använda aktivitetshanteraren för en omstart, men för övrigt var allt svart. Efter omstarten var allt bra igen. Det var bra motivation att beställa nya datorn när allt annars till synes fungerat så bra de sista veckorna, så nu är det gjort och om några veckor anländer den och vi kan se hur resultatet blev. Nu behöver denna bara hålla sig vid liv tills dess.

Varför ska man hoppa bungyjump för att få kickar här i livet, när det finns datorer.
Citera
2025-03-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Varför ska man hoppa bungyjump för att få kickar här i livet, när det finns datorer.

Synd att man inte är en adrenaline junkie!
Citera
2025-03-26, 17:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Synd att man inte är en adrenaline junkie!

Det är lätt att se att tveksamheter över köpesumman kändes mindre efter den upplevelsen.
Citera
2025-03-26, 17:18
Medlem
Citat:
Det är lätt att se att tveksamheter över köpesumman kändes mindre efter den upplevelsen.

Du anar inte vilken pärs bara själva köpet var sen. 3-4 betalningssätt som ej fungerade, närstående som kinkade och krånglade hela vägen p.g.a misstro till säkerheten med ens simpel kortbetalning, 3 emails med tack för beställningen fast den ej gått igenom... slutligen telefonsamtal med kundtjänst innan beställningen till sist kom iväg, och så 2 veckors väntetid på att saknade komponenter ska komma in nu innan de ens kan börja bygga.
Citera
2025-03-26, 17:24
Medlem
SKetchers avatar
Citat:

Jag utgår ifrån att du har gjort kopior på allt viktigt från datorn?
Från vad du har beskrivit så hade jag misstänkt ett harvande nätaggregat(PSU).

Kommer du föra över grafikkortet till den nya datorn? Ett 1080 grafikkort fortfarande väldigt bra än idag.
Ser inte poängen med att köpa nytt som är sämre.
Citera
2025-03-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Jag utgår ifrån att du har gjort kopior på allt viktigt från datorn?
Från vad du har beskrivit så hade jag misstänkt ett harvande nätaggregat(PSU).

Kommer du föra över grafikkortet till den nya datorn? Ett 1080 grafikkort fortfarande väldigt bra än idag.
Ser inte poängen med att köpa nytt som är sämre.

Jag kopierar alla viktiga filer rätt ofta och gjorde senast några förra veckan. Kanske gör nya imorrn eller något.

Jag kommer låta gamla datorn va, jag skulle aldrig ge mig in på att mecka eller så såvida det inte är min enda dator och den är död så jag inte har något annat val. Men en fin reservdator blir nice att ha, jag har varit utan en sådan, vilket är anledningen till oron nu när min tycks hålla på gå sönder.
Citera
2025-04-07, 11:12
Medlem
Citat:
Jag kopierar alla viktiga filer rätt ofta och gjorde senast några förra veckan. Kanske gör nya imorrn eller något.

Jag kommer låta gamla datorn va, jag skulle aldrig ge mig in på att mecka eller så såvida det inte är min enda dator och den är död så jag inte har något annat val. Men en fin reservdator blir nice att ha, jag har varit utan en sådan, vilket är anledningen till oron nu när min tycks hålla på gå sönder.

Hört något om när du får nya datorn levererad?
Citera
2025-04-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Hört något om när du får nya datorn levererad?

En komponent de ej hade på lager skulle bli levererad ca idag (ett par veckor efter beställningen), då skulle de börja bygga. Jag kikade nu för att se om det uppdaterats och delen finns, men nu står det att den kommer in den 28e. Trevligt att det tar över en månad, får hoppas gamla datorn inte får för sig att gå och dö innan dess
Citera
2025-04-13, 22:58
Medlem
Citat:
En komponent de ej hade på lager skulle bli levererad ca idag (ett par veckor efter beställningen), då skulle de börja bygga. Jag kikade nu för att se om det uppdaterats och delen finns, men nu står det att den kommer in den 28e. Trevligt att det tar över en månad, får hoppas gamla datorn inte får för sig att gå och dö innan dess

Haha, det här är lite gastkrammande faktiskt, men hoppas att din dator inte har kraschat efter alla dessa veckor precis innan du får din nya datorn.
Du håller oss i tråden på halster.
Citera
2025-04-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Haha, det här är lite gastkrammande faktiskt, men hoppas att din dator inte har kraschat efter alla dessa veckor precis innan du får din nya datorn.
Du håller oss i tråden på halster.

Den har lyckligtvis inte visat några större tecken på problem. Häromdan fanns ej ljud när den startade så jag fick starta om (händer då och då på sistone) men annars håller den igång rätt ok än så länge. Det är bara att hålla ut så gott det går, haha.
Citera
Idag, 16:51
Medlem
Citat:
.

Jag fick precis mail med denna text:

"Vi kontaktar dig angående din order på: be quiet! Pure Rock Slim 2
https://www.inet.se/produkt/5323444

Tyvärr har vi fått information från vår leverantör att produkten utgått från vårt sortiment och vi kommer dessvärre inte få in produkten du har beställt.
Vi har ingen direkt ersättare men vi rekommenderar dig att byta till: Zalman CNPS9X Performa Svart
https://www.inet.se/produkt/5324646

för att få en så likvärdig produkt som möjligt, som vi även kan erbjuda till samma pris!

Återkom med hur du önskar göra med din order då vi dessvärre inte får in produkten du beställt.
"

Vill stämma av här innan jag tackar ja. Tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in