Citat:
Det handlar om att man inte ska förändra någons trådstart. Eller rättare sagt inte ändra en trådstart.
Det borde finnas en liten ruta under första inlägget där moderatorer kunde lägga in länkar till källor eller göra någon förklaring. Då skulle alla, även TS kunna lägga till info som först måste godkännas av en moderator innan den blir publik.
Det kanske bedöms vara lite för mycket arbete dock. Men någon definition av det kunde man kanske prova.
Det borde finnas en liten ruta under första inlägget där moderatorer kunde lägga in länkar till källor eller göra någon förklaring. Då skulle alla, även TS kunna lägga till info som först måste godkännas av en moderator innan den blir publik.
Det kanske bedöms vara lite för mycket arbete dock. Men någon definition av det kunde man kanske prova.
Det enklaste borde vara att det helt enkelt skapas ett nytt inlägg före startinlägget. Det inlägget kan ge en tydlig förklaring om vad tråden handlar om, och kanske även innehålla en kort sammanfattning. Genom att ett helt nytt inlägg skapas, så behöver ingen gå in och redigera inlägg som har skrivits av enskild medlem.
Ett sådant inlägg bör rimligtvis få det nummer som ligger före 1 i nummerföljden, alltså nummer 0.
Citat:
Jag anser att Flashback bör vara försiktiga med att redigera in länkar till material som TS inte själv postat (även om det i just detta fallet hänvisades till ett annat inlägg postat av samma användare). Undantag är ifall trådstarten är bristfällig, men ämnet är intressant. I sådana situationer så kan det vara önskvärt att länka till en eller flera artiklar. När det gäller FUP och liknande, så byter dessa länkar dessutom ofta adress. Jag håller med om att det finns stora fördelar med att snabbt hitta vissa inlägg. Inte minst sammanfattningar av vad som diskuterats i en tråd. Jag tycker inte att moderatorerna ska posta in citat från andra inlägg i trådstarten, men är positiv till att komma fram till en lösning kring hur man enklare hittar samma inlägg i tråden.
admin
admin
Ett inlägg med numret 0, skulle visa att inlägget inte är nummer 1, och därmed inte det ursprungliga startinlägget. Det skulle vara ärligt mot både trådens läsare och dess skribenter.
Inlägg 0 kan uppdateras kontinuerligt, medan inlägg 1 kan förbli orört, av hänsyn till den ursprungliga författaren.