Citat:
Ursprungligen postat av
cybergirl
Tråkigt att höra! Hur fick du skadan om jag får fråga något så personligt? Kunde jag hjälpa dig i tråden så skulle jag göra det.
Det är ok. Jag var inblandad i en bilolycka. Jag färdades ensam i en bil och passerade en gångbro och helt plötsligt exploderade vindrutan och jag träffades av en stor sten i huvudet. Jag körde av vägen och vaknade upp i ambulansen. Jag svävade inte mellan liv och död men med tiden skulle det visa sig att jag fått permanenta hjärnskador. Inlärningsproblem hade jag fått.
Jag klarar mig själv i min lägenhet men jag går aldrig ut annat än när jag slänger sopor. Jag får maten hemlevererad och i övrigt hjälper personal mig med viss inhandling varannan vecka. Jag bor i "vanlig" lägenhet men i fastigheten finns personal dygnet runt om man behöver stöd. Jag får medicin morron och kväll. Som tur är så har jag inte förlorat förmågan att skriva eftersom jag älskar min dator. Det tar bara lite längre tid för mig att skriva och ibland måste jag gå tillbaks och rätta det jag skrivit.
Jag har även svårare att lära mig nya saker. Det tar lite längre tid som ni alla kan se.