• 2
  • 3
2025-03-15, 16:45
Medlem
Print/screen - skärmdump funkar inte men jag kan använda min kamera?

Om jag klickar start så kommer det upp program - edge - word - excel - powerpoint etc etc. Är det det du menar?
Citera
2025-03-15, 17:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pusseldetektiven
https://imgur.com/a/zCejaDP

Visste inte om jag skulle starta ny tråd...

"Drivrutinsuppdatering" Stäng eller öppna?

Jag är lite osäker på vad jag ska göra. Hittills har jag stängt.

Du fick en länk av mig tidigare för att avinstallera McAfee, använd den. Det programmet ska ta bort resterna av McAfee.
Citera
2025-03-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du fick en länk av mig tidigare för att avinstallera McAfee, använd den. Det programmet ska ta bort resterna av McAfee.

Citat:
VIKTIGT: Om McAfee-appen var förinstallerad på datorn måste du aktivera prenumerationen innan du tar bort appen.
Om du inte gör det kan du behöva köpa en ny prenumeration innan du kan använda appen när du installerar om den.
?
Citera
2025-03-15, 17:54
Medlem
Systemregistret är något mystiskt och farligt, som helst inte ska röras, eller hur? Så behöver det inte vara, med rätt kunskap.
Citera
2025-03-15, 17:57
Avstängd
Ts är ett praktexempel på folk som inte ska använda datorer. Håll dig till att pilla på telefonen.
Citera
2025-03-15, 18:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
?

Gör så här. https://www.mcafee.com/support/s/art...16?language=sv
Avinstalleringsverktyget tar bort ALLT.
Citera
2025-03-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gör så här. https://www.mcafee.com/support/s/art...16?language=sv
Avinstalleringsverktyget tar bort ALLT.

Citat:
måste du också säga upp prenumerationen.

Hur ska hen hantera det då?
Citera
2025-03-15, 19:39
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Klassisk reklam som du säkert har bockat i samband med installationen av skräpprogrammet McAfee.

Nu postade ju TS här senast en bild på en falsk dialogruta från en webbsida -- till och med markerad som annons på två sätt -- så det har ju absolut inget att göra med Windows eller McAfee.

Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Ts är ett praktexempel på folk som inte ska använda datorer. Håll dig till att pilla på telefonen.

Jag lutar också åt det hållet.
Citera
2025-03-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Nu postade ju TS här senast en bild på en falsk dialogruta från en webbsida -- till och med markerad som annons på två sätt -- så det har ju absolut inget att göra med Windows eller McAfee.

Jag lutar också åt det hållet.

Bara för att jag har inlärningssvårigheter pga hjärnskada så trodde jag inte att jag skulle utsättas för mobbning/utstötning. Lita på mig när jag säger att jag gör mitt bästa utifrån mina förutsättningar. Bara för att jag inte kan lika mycket som vissa så borde jag inte mobbas.
Citera
2025-03-15, 21:12
Medlem
Citat:
Bara för att jag har inlärningssvårigheter pga hjärnskada så trodde jag inte att jag skulle utsättas för mobbning/utstötning. Lita på mig när jag säger att jag gör mitt bästa utifrån mina förutsättningar. Bara för att jag inte kan lika mycket som vissa så borde jag inte mobbas.
Tråkigt att höra! Hur fick du skadan om jag får fråga något så personligt? Kunde jag hjälpa dig i tråden så skulle jag göra det.
Citera
2025-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Tråkigt att höra! Hur fick du skadan om jag får fråga något så personligt? Kunde jag hjälpa dig i tråden så skulle jag göra det.
Det är ok. Jag var inblandad i en bilolycka. Jag färdades ensam i en bil och passerade en gångbro och helt plötsligt exploderade vindrutan och jag träffades av en stor sten i huvudet. Jag körde av vägen och vaknade upp i ambulansen. Jag svävade inte mellan liv och död men med tiden skulle det visa sig att jag fått permanenta hjärnskador. Inlärningsproblem hade jag fått.

Jag klarar mig själv i min lägenhet men jag går aldrig ut annat än när jag slänger sopor. Jag får maten hemlevererad och i övrigt hjälper personal mig med viss inhandling varannan vecka. Jag bor i "vanlig" lägenhet men i fastigheten finns personal dygnet runt om man behöver stöd. Jag får medicin morron och kväll. Som tur är så har jag inte förlorat förmågan att skriva eftersom jag älskar min dator. Det tar bara lite längre tid för mig att skriva och ibland måste jag gå tillbaks och rätta det jag skrivit.
Jag har även svårare att lära mig nya saker. Det tar lite längre tid som ni alla kan se.
Citera
2025-03-15, 21:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

OK. Du behöver göra två saker:
1) Installera en reklamblockerare i din webbläsare.
2) Helt koppla av funktionen "aviseringar" i webbläsaren. Det finns ingen poäng med att ha den aktiv.

Då slipper du sådana här falska rutor, om du har svårt att tyda dem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in