2025-03-24, 23:38
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har inte helt följt er hätska debatt men är det inte möjligt att det var menat att kunna tolkas lite som det passar en själv.
Svårt för Musk att samarbeta med kapitalisterna i Goldman Sachs om han hatar judar?
Ungefär som min avatar inte är menad att ta på blodigt allvar.
Så kan det vara. Personligen tror jag dock inte att det är särskilt sannolikt. Gesten verkade inte precis eller kalkylerad. Jag ser ingen situation där Musk skulle vara motiverad att utföra en Hitlerhälsning. Jag tror mer på min egen teori (cringe-dab). Men du har rätt i att din tolkning (liksom alla andra tolkningar) KAN vara möjlig.
Citera
2025-03-25, 06:52
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Så kan det vara. Personligen tror jag dock inte att det är särskilt sannolikt. Gesten verkade inte precis eller kalkylerad. Jag ser ingen situation där Musk skulle vara motiverad att utföra en Hitlerhälsning. Jag tror mer på min egen teori (cringe-dab). Men du har rätt i att din tolkning (liksom alla andra tolkningar) KAN vara möjlig.
Har du någonsin sett en WW2 film med Hitler så ser du att han aldrig gör den s.k romerska hälsningen utan alltid lite slarvigt med böjd arm.

Kanske var Musks slarviga heilande en subtil knappt märkbar vink om att han är deras Fuhrer?
Citera
2025-03-25, 18:54
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har du någonsin sett en WW2 film med Hitler så ser du att han aldrig gör den s.k romerska hälsningen utan alltid lite slarvigt med böjd arm.

Kanske var Musks slarviga heilande en subtil knappt märkbar vink om att han är deras Fuhrer?
Du trivs i den mest osannolika delen av spektrat. Även om jag tycker att det är viktigt att ha ett öppet sinne och räkna med att osannolika saker faktiskt inträffar ibland, så märker jag att det inte roar mig ifråga om detta ämnet.

Lika lite som det roar mig att spekulera kring ifall Magdalena Andersson egentligen smyger in en dold Hitlerhälsning när hon sträcker sig efter ett glas vatten. Där hon såklart har en sådan betvingande lust att utföra en Hitlerhälsning just där och då, att hon inte kan hejda sig själv, fastän hon samtidigt måste försöka dölja den för att inte stöta sig med sina vänner bankjudarna.

Jag har kanske blivit för gammal för att se nöjet i endera.
Citera
2025-03-25, 19:44
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Det grundläggande problemet är att folk inte begriper sig på byråkrati. Musk är rådgivare och har inget mandat att ta några som helst politiska beslut.

"eLOn äR inTE vaLD"
Nej, hur många statstjänstemän brukar bli valda?
Vem röstade du på i förra valet till posten som miljöinspektör i Flen?

Man väljer inte domare, landshövdingar, polischefer etc i Sverige, men motsvarande personer väljs vanligen i USA. USA har heller ingen som (formellt) står över lagen, som t.ex. kungen i Sverige gör. Att miljardärer i USA står över lagen är helt enkelt brottsligt.
Citera
2025-03-25, 19:46
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Vad har han sagt som är så hemskt och fel?

Det mesta som han alls har sagt på senare tid.
Citera
2025-03-25, 20:05
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Du trivs i den mest osannolika delen av spektrat. Även om jag tycker att det är viktigt att ha ett öppet sinne och räkna med att osannolika saker faktiskt inträffar ibland,
Var det inte osannolikt att Donalds förra bästa vän negern Kanyee visade sig vara en galen Hitlerfantast som försökte sälja Hakkors-shirts som såg så genuina ut att Hitlerjugend nog gärna använt dom?

Citat:
så märker jag att det inte roar mig ifråga om detta ämnet.
Efter att ha lagt ner en evighet på att installera Bank-ID på en gammal telefon käner jag mig ganska nöjd nu när jag till slut lyckats utan att slå sönder mobilen att jag är så nöjd att jag ska respektera din önskning i fortsättningen.
Jag har ingen aning om vem du är eller vad du skrivit tidigare och även om du har en enligt mig väl positiv bild av Musk så har du rätt till det utan att jag eller någon annan ska börja bråka.
Du klarar ju faktiskt att skriva hela inlägg utan att nämna babbejävlar, muslimsvin och det gör att du hamnar på den övre halvan av Flashbacks Mensatest.
Citat:
Lika lite som det roar mig att spekulera kring ifall Magdalena Andersson egentligen smyger in en dold Hitlerhälsning när hon sträcker sig efter ett glas vatten. Där hon såklart har en sådan betvingande lust att utföra en Hitlerhälsning just där och då, att hon inte kan hejda sig själv, fastän hon samtidigt måste försöka dölja den för att inte stöta sig med sina vänner bankjudarna.
Du får reta Magdalena Andersson hur mycket du vill, trodde du att jag skulle bli upprörd av det.
Slynan har ju hemhjälp och kallar sig sosse.
Jag har säkert heilat mer än dig i mina dagar, jag har ju druckit en del i mina dagar.
Jag är lite lugnare nu efter att ha träffat på tre bråkiga amfetaminpåverkade svarta killar från Sierra Leone och kallade dom Niggers bara för det var kul.
Jag vann racet men andra priset hade nog varit en ihjälslagning.
Citat:
Jag har kanske blivit för gammal för att se nöjet i endera.
Man blir aldrig för gammal för Flashback, man kan däremot bli för gammal för att orka debattera samma skit för tusende gången.
Hoppas du är lika normal som du verkar, trött på att bli besviken på Flashbackare...
Citera
2025-03-26, 15:00
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Kanske blir logotypen för tesla en symbol för miljöförespråkande nynazister inom det närmaste, trist att den målgruppen inte har lånemöjligheter till att ens provköra den bilen.

Det är lite märkligt denna våg av MAGA-fans som forumet fullkomligt nedlusats av, jag har ingen sådan i min bekantskapskrets så för mig är dessa personer liv och leverne totalt okänd.

Dumt inlägg av Musk

Jo, nazister och nynazister är kända för att vilja ha en liten stat.
Citera
2025-03-26, 16:12
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Jo, nazister och nynazister är kända för att vilja ha en liten stat.
Nazisterna hade en väldigt liten stat rent fysiskt, Neues Deutschland i Paraguay.
Grundat av bla Elisabeth Förster-Nietzsche, syster till den mer kända Friedrich Nietzsche som blev galen av syfilis innan han dog.
Citera
2025-04-02, 18:21
Medlem
PeterNosters avatar
Elon Musk's Family History in South Africa Reveals Ties to Apartheid & Neo-Nazi Movements
https://www.youtube.com/watch?v=Ahv3IKzMdHA
Citera
2025-04-11, 11:34
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Vad snackar du om? Vem tror att han faktiskt är smart? Snubben är en nepobaby och har slängt pengar på en massa smarta människor, kan lära sig lite saker innantill att goja om men tror knappast han faktiskt är "smart" i dess rätta betydelse. Han må ha idéer men det har alla. Vad han faktiskt kan är nog väldigt lite. Är lite nyfiken på om hans utbildning inom fysik eller vad det nu var, är något han ens kommer ihåg eller gjorde själv för jag har aldrig hört honom säga något smart i ett enda klipp jag sett av honom?

Med det sagt så är jag inte förvånad att han säger det han säger. Han är en jävla tomte som tror att han är "Tony Stark" men egentligen är en 12-åring med miljarder vars pappa inte älskade honom tillräckligt och bara vill att folk ska gilla honom. Han lider just nu pga sina val och hans företag går neråt. Otroligt skönt att se. Får väl hoppas det fortsätter så. Att säga att Hitler inte dödade någon (han kanske aldrig ens avfyrade sitt vapen?) är lika korkat som det jag tänker kommer ur hans käft. Han försöker vara cool med sina "technically correct" påståenden, straw mans och annat som alltid. Hans enda mål är att göra sig själv rikare och bli gillad av folket. Misslyckas på båda fronter. Keep going, mate!
Endast lågintelligenta tror att Musk är smart. Han är lika smart som vilken annan nazi ketaminpundare som helst. Att han haft tur och blivit rik betyder inte att han är grovt intelligent, han är street smart, vilket en hel del andra pundare är.

Och oj vilken överraskning, att nazister gillar Hitler.
Citera
2025-04-20, 02:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Och Musk har inte byggt en enda raket eller en enda jävla bil. Hans anställda har gjort det.

Har han påstått det eller?
Citera
2025-04-20, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Har han påstått det eller?

Vet inte.

Har någon påstått att Hitler personligen dödade en enda jude?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in